آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

(بروزرسانی) کدام مرزها به روی ایرانیان بسته شده است؟ آخرین اخبار از کشورهایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا صدور روادید را برای ایرانیان لغو کرده و مرزهای خود را به روی ایرانی ها بسته اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با گسترش ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای دنیا محدودیت های جدیدی را بر روی ایرانیان و مسافرانی که به منظوره گردش به ایران آمده بودند اعمال کردند. در این بین همسایگان اقدام به بستن مرزهای مشترک خود با ایران کرده و دیگر کشورها نیز شرایط جدیدی نیز در این مورد ایجاد نمودند. با این حال در این بخش نگاهی به آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی ، وضعیت مرزها و قوانین جدیدی که از طرف دیگر مناطق مختلف دنیا بر روی ایرانیان در اثر شیوع ویروس کرونا وضع می گردد خواهیم داشت.

لازم به ذکر است موارد ذکر شده بر اساس آخرین اخبار به روز رسانی شده می باشند.

همچنین جهت آگاهی و مشاهده آنلاین برنامه پروازهای فرودگاه امام خمینی می توانید به لینک درج شده مراجعه نمایید.

تایلند (1400.07.17)

بازگشایی مرز تایلند برای ایرانیان

تایلند در حال بازگشایی مرزهای خود برای گردشگران که به طور کامل واکسینه‌ شده‌اند. امّا جزئیات بازگشایی مرز تایلند چیست و چه واکسن هایی مورد تایید می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید

بازگشایی مرز تایلند و شرایط واکسن برای سفر به آنجا

ارمنستان (به روز شده 20 شهریور 1400)

شرایط جدید سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا
در ماه گذشته اعلام شده بود مسافرانی که برای تزریق واکسن کرونا قصد سفر به ارمنستان را دارند حداقل 10 روز می بایست در این کشور اقامت داشته باشند. حال با اعلام دولت این کشور جهت بهبود شرایط برای مسافران تعداد روزهای اقامت در ان کشور به 5 روز کاهش یافته است.

عراق

سفر به عراق برای اربعین:

  • به طور فوری ، هر مسافری که اخیراً به هند یا بنگلادش سفر کرده است ، اجازه ورود به عراق را نخواهد داشت.
  • اگر به عراق سفر می کنید ، باید از آزمایش PCR COVID -19 استفاده کنید و قبل از عزیمت مدارک لازم را ارائه دهید. لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از ماسک صورت در سراسر فرودگاههای بغداد (BGW) و بصره (BSR) اجباری است.

    مسافران زیر می توانند بدون تأیید سوار شدن به عراق سفر کنند:
  • مسافرانی که دارای ویزای برچسب معتبر هستند
  • مسافرانی که ویزای کاغذی و بلیط رفت و برگشت دارند و مسئولیت آن به عهده مسافر خواهد بود
  • مسافرانی که دارای ویزای کاغذی و بلیط یک طرفه هستند برای تأیید سوار شدن به OK نیاز دارند. آنها باید کپی گذرنامه ، PNR و ویزای خود را 48 ساعت قبل از تاریخ سفر خود ارائه دهند. مدارک مورد نیاز باید به آدرس زیر ارسال شود:

    بغداد: BaghdadReservation@emirates.com
    بصره: bsrapt@emirates.com
    اتباع هندی ممکن است وارد بغداد شوند به شرطی که در 14 روز گذشته قبل از سفر به بغداد در هند نبوده باشند.

    آزمایش PCR COVID -19

    همه مسافرانی که به عراق سفر می کنند باید دارای گواهی پزشکی چاپ شده با آزمایش PCR کروناویروس منفی COVID -19 یا نتیجه آزمایش RT ‑ PCR باشند. آزمون باید حداکثر 72 ساعت قبل از عزیمت انجام شود و گواهینامه باید به زبان عربی یا انگلیسی باشد.

    مسافرانی که از کانادا به عراق سفر می کنند باید آزمایش PCR COVID -19 منفی یا نتیجه آزمایش PCR COVID -19 RT negative منفی داشته باشند. آزمون باید حداکثر 96 ساعت قبل از عزیمت انجام شود و گواهینامه باید به زبان عربی یا انگلیسی باشد. این الزام برای پروازهای مستقیم یا ترانسفر قابل اجرا است. مسافرانی که در یک پرواز مستقیم از کانادا به عراق رزرو کرده اند یا در حال انتقال/ ترانزیت در دبی با پرواز از کانادا به عراق از طریق دبی هستند.

    قوانین قرنطینه

    اتباع کشورهای زیر ، صرف نظر از وضعیت اقامت خود ، باید از قوانین فوق برای ورود به عراق پیروی کنند. این دسته از مسافران در خانه یا اردوگاه های کار خود به مدت 14 روز قرنطینه می شوند.

    اتریش
    استرالیا
    بلژیک
    برزیل
    دانمارک
    فنلاند
    فرانسه
    گرجستان
    آلمان
    یونان
    هند
    ایرلند
    ایران
    ژاپن
    لوکزامبورگ
    هلند
    آفریقای جنوبی
    اسلواکی
    اسپانیا
    انگلستان
    ایالات متحده آمریکا
    زامبیا
    معافیت ها

    همه کودکان زیر 10 سال در حال عزیمت یا ورود به عراق از شرایط آزمایش PCR COVID -19 معاف هستند.استثنائات ورود برای دیپلمات ها ، هیئت های رسمی دولتی و کارکنان شاغل در سازمان ها و انجمن های بین المللی اعطا می شود.

    سفر از عراق
    اگر از عراق سفر می کنید ، قبل از سفر باید از آزمایش PCR COVID -19 استفاده کنید. گواهی PCR کلینیک پزشکی سازمان ملل متحد COVID -19 فقط برای کارکنان سازمان ملل پذیرفته می شود.

    همچنین توجه داشته باشید که استفاده از ماسک صورت در سراسر فرودگاههای بغداد (BGW) و بصره (BSR) اجباری است.

    مسافران باید قبل از سفر ، نتیجه آزمایش PCR COVID COVID -19 خود را در Mosafer عراق ثبت کنند.

    کلیه پرسنل و مسافران تحت اسکن حرارتی قرار می گیرند و هر مسافری که علائم آنفولانزا را نشان دهد ، اجازه ورود ندارد. سپس آنها برای آزمایش بیشتر به مرکز پزشکی منتقل می شوند

ترکیه

قوانین جدید در ترکیه؛ یا تست PCR یا واکسن


(16 شهریور 1400) از امروز در سراسر ترکیه برای ورود به ‌سینما، کنسرت، تئاتر و انجام سفرهای بین شهری با وسایل حمل و نقل عمومی (قطار، کشتی، اتوبوس و هواپیما) همراه داشتن کارت واکسن یا تست PCR منفی الزامی است.در سفرهای بین شهری، تست PCR باید 48 ساعت قبل از سفر انجام گیرد. افرادی ‌که دوره بیماری خود را هنوز به پایان نرسانده اند، واکسینه نشده اند و یا تست PCR منفی نداشته باشند، از سوار شدنشان به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری خواهد شد.

گرجستان

قوانین گرجستان برای مسافران خارجی 

(به روز شده 13 شهریور 1400) قطعا اطلاع دارید تمامی کسانی که به یک کشور خارجی مسافرت می کنند باید تمامی قوانین کشور مقصد را در بدو ورود رعایت کنند. اصولا این قوانین با توجه به نوع فرهنگ، مذهب، آداب اجتماعی و مواردی از این قبیل، قوانین بخصوصی را برای مسافران خارجی در نظر می‌گیرند.
کشور گرجستان نیز برای مسافران خارجی قوانین ویژه ای تدوین نموده است که به عنوان یک فرد ایرانی باید قبل از مهاجرت و مسافرت به گرجستان از آنها اطلاع داشته باشید. این قوانین عبارتند از:

  • ممنوعیت حمل ساک های دستی در پرواز به سمت گرجستان 
  • ممنوعیت همراه داشتن انواع داروهای آرامبخش حتی کودئین و استامینوفن بدون گواهی پزشکی 
  • عدم همراه داشتن هرگونه قرص ترک اعتیاد، مواد روانگردان، مواد مخدر و یا سلاح های سرد و گرم 
  • عدم تجاوز وزن کالاهای شخصی و غیر تجاری توسط مهاجران نباید از صد کیلو گرم 

قوانین ورود و خروج کالا به گرجستان توسط اشخاص عادی 

معمولاً افراد در زمان مسافرت به یک کشور ممکن است وسایلی را به آنجا حمل نموده و یا وسایل را از کشور مورد نظر به ایران و کشور ثالث ببرند. در این خصوص باید موارد زیر را رعایت کنید:

کشور گرجستان اجازه حمل بیش از ۲۰ بسته سیگار را به افراد نمی دهد در غیر اینصورت شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.
خروج صنایع دستی و هنری گرجستان به عنوان سوغاتی و مواردی از این قبیل صرفاً با کسب اجازه از وزارت فرهنگ و دریافت عکس ویژه از این وزارت امکان‌پذیر است.
خروج ارز محلی گرجستان با هیچگونه محدودیتی مواجه نمی باشد اما خروج ارز خارجی تنها تا سقف ۵۰۰ دلار امکان پذیر است.
برای حمل وسایل شخصی و غیر تجاری با وزن بیش از ۲۰ کیلوگرم به ازای هر یک کیلو باید به میزان یک واحد از پول گرجستان مالیات پرداخت کنید.
خروج از گرجستان مشمول پرداخت هیچگونه مالیاتی نمی باشد.
حیوانات خانگی باید حتماً تحت معاینات و آزمایشات پزشکی قرار گرفته باشند و گواهی سلامت و گذرنامه حیوان خانگی را داشته باشند.

عدم رعایت قوانین کشور گرجستان و دیپورت شدن مسافران خارجی 

کشور گرجستان از جمله مقاصد گردشگری و مهاجرتی جهان است که به سادگی قوانین مربوط به دیپورت شدن را بر روی مسافران خارجی اجرا می کند. عدم رعایت قوانین فوق و دیگر قوانین مدنی و اجتماعی در کشور گرجستان و همچنین عدم تکمیل بودن مدارک مسافرت به این کشور از جمله مهم‌ترین علل دیپورت مسافران ایرانی در طول سالیان گذشته بوده است.
 یکی از مهمترین مواردی که منجر به برخورد سختگیرانه دولت گرجستان با مسافران ایرانی در سالیان اخیر شده بود، اخذ بلیط یک طرفه توسط بسیاری از ایرانیان بوده است. بهتر است پیش از مسافرت به این کشور، تمامی قوانین مربوط به مهاجرت، اقامت و مسافرت به گرجستان را مطالعه نموده و تمامی تلاش خود را جهت عدم تخطی از آنها به کار گیرید.
گرجستان از جمله کشورهایی است که استقبال مناسبی از مهاجران ایرانی به عمل آورده و شرایط مناسب زندگی را برای آنها فراهم نموده است. بهتر است با رعایت قوانین مدنی و اجتماعی و بخصوص احترام به قانون اساس و قوانین مربوط به سرمایه گذاری و دیگر قوانین موجود در این کشور، مسیر پیشرفت را برای خود و دیگر ایرانیان هموار نماییم.

 مسافرینی که قصد سفر به کشور گرجستان (تفلیس) را دارند، حتما می‌بایست بلیط رفت با ماکزیمم برگشت 45 روز به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت از پذیرش مسافر در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط اعلامی تمامی ایرلاینها تا اطلاع ثانوی، مسافرانی که اقدام به سفر به کشورهای مختلف از ایران با ترانزیت یا بدون ترانزیت مینمایند، فقط با داشتن کارت اقامت یا پاسپورت همان کشور پذیرش میشوند و دارندگان انواع ویزا نیاز به بررسی مدارک و دریافت اوکی تو برد از سمت ایرلاین را دارند

ارمنستان

(به روز رسانی 4 شهریور 1400) واکسیناسیون ایرانیان در ارمنستان همچنان ادامه دارد ولی دولت ارمنستان باتوجه به سفر پرشمار ایرانیان به این کشور شرط اقامت ده روز را برای واکسیناسیون قرار داده. در همین مورد دولت ارمنستان می‌گوید تا دز دوم تزریق نشود آمار دقیقی از واکسیناسیون ایرانیان در این کشور نمی توان گفت. از آنجا که ۸ تا ۱۲ هفته بین دز اول تا دوم فاصله زمانی وجود دارد و این مدت‌ زمان نیز از ابتدای موج سفر ایرانیان می‌گذرد احتمال آن وجود دارد که این آمار مشخص شود.

استانبول

(به روز رسانی 30 مرداد) 

راهنمای سفر به استانبول بدون تور 

مقدمات پیش از سفر : 

تهیه تست پی سی آر ۲۴ ساعت تا ۷۲ قبل از سفر - حتما سوال کنید آزمایشگاهی که تست میدین با خط هوایی شما هماهنگ باشد  ( لازم به پیرینت نیست توی گوشی فایلش کافی هست ) 

تهیه‌ی بلیت پرواز و تور - دوتا هتل خیلی نزدیک به مرکز بایومتریک یکیش cher Hotel و دیگری sheraton هتل هست، البته هر هتلی نزدیک میدان تقسیم بگیرید هم مناسب هست چون کلا یکبار میخواهید برید و خیلی مهم نیست و بهتره دنبال یک هتل قیمت مناسب در تقسیم باشید و نهایتا با تاکسی دربست طی پنج دقیقه با ۲۰ لیر می‌توانید به مرکز بروید. یکی دیگر از هتل‌های با قیمت مناسب هتل آترو می باشد که پیاده تا مرکز بایومتریک حدود پانزده دقیقه راه هست !

قبل از پرواز به ترکیه تهیه هلث کد از سایت وزارت بهداشت ترکیه رو فراموش نکنید، میتوانید به اژانس بگویید تا برایتان فرم پر بکنه یا از لینک زیر خودتان پر کنید این فرمها برای خودتان و تمام همراه‌ها، در تمام طول سفر شما نیاز هست و حتی در پاساژ‌ها هم ممکنه از شما بخواهند 👇

https://register.health.gov.tr/

برای مراجعه به مرکز بایومتریک چون ترک‌ها نمیشناسند برای آدرس پرسیدن یا تاکسی گرفتن میتوانید بگویید cher hotel چون دقیقا در همسایگی چر هتل و شراتون هتل هست همینطور از میدان تقسیم حدود پانزده دقیقه پیاده روی دارید تا برسید !

اگر زودتر از موعود نوبتتhن به مرکز مراجعه کنید معمولا پذیرش می‌کنند و مشکلی نیست و کار بایومتریک را برایتان انجام میدهند با این حال بهتر است سر نوبت رزرو شده‌ی خوداون بروید. حتما پیرینت مدارک را همراه داشته باشید چون در مرکز بایومتریک از شما میخواهند، اگر فراموش کردید طبقه‌ی بالا یک مغازه پرینت هست ، می‌توانید پیرینت سیاه سفید بگیرید ! بدو ورود به استانبول حتما استانبول کارت تهیه کنید ، قیمت آن ده لیر هست و تمام دکه‌های روزنامه فروشی و بعضی سوپرمارکت‌ها دارند، استانبول کارت برای سفرهای مترو و اتوبوس نیاز هست ! 

اگر اینجا اینترنت لازم دارید سیم کارت تورک سل از شهر بخرید نه از فرودگاه، قیمت سیم‌کارت با ۲۵ گیگ اینترنت داخلش ۲۰۰ لیر هست، وقتی ترکیه رو ترک کنید و سه ماه خط خاموش باشد، سیم‌کارت غیر فعال میشود!برای برگشت از استانبول حتما ۴۸ ساعت قبل از سفر تست پی سی آر بدهید و دقت کنید که در زمابندی دچار مشکل نشوید، هزینه‌ی تست پی سی آر حدود ۱۵۰ لیر است 
اگر به هر دلیلی موفق به دریافت تست پی سی آر نشدید، شما باید هشت ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید و انجا تست رو انجام بدهید، بعد از دادن تست میتوانید فرودگاه را ترک کنید و مجددا دو ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برگردید! 
قبل از سفر هرچی مدارک دارید ، مثل پاسپورت، بلیت، هلث کد ، نوبت بایو، نامه‌ی بایو، همه رو حتما به شکل عکس یا پی دی اف در گوشی داشته باشید و حتما در واتساپ هم در یکی از چت‌ها تون داشته باشید، اگر روی واتساپ نگهداری میکنید حتما دقت کنید دانلود شده باشند ، چون وقتی میرسید اینجا اینترنت ندارید ! 

بلغارستان

شروع تورهای وارنا بلغارستان

(به روز رسانی 21 تیرماه) با اعلام مقامات از تاریخ 15 مرداد تور بلغارستان از تهران بصورت مستقیم برای اولین بار بعد از بیش از یکسال توقف برگزار میشود.

شرایط سفر به بلغارستان در دوران کرونا 

(به روز شده 2 تیر 1400) طبق آخرین بیانیه‌ی وزارت امور خارجه بلغارستان، انجام سفرهای توریستی به این کشور برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نیست و مسافران ایرانی تنها در صورت شرایط خاص می‌توانند به این کشور سفر کنند.برای اطلاع از افراد واجد شرایط و شرایط سفر به بلغارستان، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

افراد واجدالشرایط برای سفر به بلغارستان

  • شهروندان بلغارستان
  • اتباع کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا
  • اعضای کشورهای شینگن (شامل جمهوری سان ماریو، آندورا، موناکو و شهر واتیکان) و خانواده‌های آن‌ها
  • افراد دارای اقامت دائم یا بلندمدت در بلغارستان و اعضای خانواده آن‌ها
  • افراد داری ویزای اقامت بلند‌مدت  “Visa D” در بلغارستان
  • افراد دارای مجوز اقامت در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا یا کشورهای شینگن و اعضای خانواده آن‌ها

افراد زیر می‌توانند بدون درنظرگرفتن تابعیت‌شان به کشور بلغارستان سفر کنند.

  • متخصصان پزشکی، محققان پزشکی، مددکاران اجتماعی با هدف انجام سفرهای کاری و حرفه‌ای
  • کارکنانی که در تهیه‌ی محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات حفاظتی فعالیت دارند.
  • مقامات دولتی و اعضای کابین‌ آن‌ها، دیپلمات‌ها، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، نیروهای نظامی، کارمندان امنیتی و  افرادی که با اهداف بشر دوستانه سفر می‌کنند.
  • نمایندگان حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری
  • کارگران فصلی کشاورزی و گردشگری
  • افرادی که با اهداف آموزشی یا شرکت در امتحانات به بلغارستان سفر می‌کنند.
  • برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی ورزشی و مربیان و ورزشکارانی که داری ویزای اقامت طولانی‌مدت “Visa “D” هستند
  • اتباع خارجی دارای تابعیت بلغارستان
  • برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در رویداد‌های فرهنگی بین‌المللی

شرایط سفر به بلغارستان در دوران کرونا

افراد واجد شراط در صورت ارائه‌‌‌ی یکی از موارد زیر می‌توانند به بلغارستان سفر کنند:

۱) ارائه‌ي گواهی واکسیناسیون مسافران: گواهی واکسیناسیون مسافران در صورت تزریق دوزهای کامل واکسن و گذشت ۱۴ روز از زمان تزریق آخرین دوز واکسن، معتبر می‌باشد.

درج اطلاعات زیر در گواهی واکسیناسیون مسافران ضروری است:

  1. درج نام لاتین مسافر و تاریخ تولد او
  2. تاریخ ترزیق آخرین دوز واکسن
  3. نام واکسن و تعداد دوزهای مجاز آن
  4. شماره سریال هر دو دوز واکسن
  5. نام شرکت تولید‌کننده واکسن کرونا
  6. نام کشوری که واکسن موردنظر در آن تجویز شده است.
  7. نام صادرکننده گواهی‌نامه واکسیناسیون

واکسن‌های موردتایید کشور بلغارستان عبارتند از:

  • «آسترازانکا» (AstraZeneca)
  • «کووید شیلد» (Covieshield)
  • «جانسون» (Janssen)
  • «مدرنا» (Moderna)
  • «فایزر» (Pfizer)
  • «سینوفارم» (Sinopharm)
  • «سینو واک» (Sinovac)
  • «اسپوتنیک» (Sputnik)

۲) ارائه‌ی نتیجه‌ي مثبت تست پی سی آر: برای آن دسته از کسانی که به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شده و از زمان تست آن‌ها ۱۵ تا ۱۸۰ روز می‌گذرد.

درج مشخصات زیر در مدارک آزمایش مسافر ضروری است:

  1. نام شخص به زبان لاتین
  2. اطلاعات مربوط به مرکز پزشکی یا مرجع صادر‌کننده نتیجه تست مانند نام، آدرس و شماره تماس
  3. زمان صدور مدرک
  4. درج نام تست «پی سی آر» به زبان لاتین  (PCR)
  5. درج نتیجه مثبت در مدارک تست- (Positive)

۳) ارائه‌ی نتیجه تست «پی سی آر» (PCR) که ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده است یا ارائه‌ي نتیجه‌ي منفی تست «آنتی‌ژن» که ۴۸ ساعت پیش از سفر انجام شده است. (تاریخ سفر مسافران، روز ورود آن‌ها به بلغارستان درنظر گرفته می‌شود.)

درج مشخصات زیر در مدارک آزمایش مسافر ضروری است:

  1. نام شخص به زبان لاتین
  2. اطلاعات مربوط به مرکز پزشکی یا مرجع صادر‌کننده نتیجه تست مانند نام، آدرس و شماره تماس
  3. زمان صدور مدرک
  4. درج نام تست «پی سی آر» به زبان لاتین  (PCR)
  5. درج نتیجه منفی در مدارک تست- (Negative)

افراد زیر می‌توانند بدون ارائه‌ی مدارک ذکر شده به بلغارستان سفر کنند

  • رانندگان اتوبوس و مهمان‌داران در صنعت حمل‌و‌نقل بین المللی
  • اعضای خدمه کشتی‌ها
  • اعضای خدمه هواپیمایی
  • شهروندان جمهوری رومانی و شهروندان بلغارستانی که از جمهوری رومانی وارد می‌شوند.

تایلند

بازگشایی کامل مرزهای تایلند 

(به روز رسانی 1400.03.31) بر اساس اعلام نخست‌وزیر «تایلند»، مرزهای این کشور اواسط ماه اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) به‌طور کامل به‌روی گردشگران واکسینه‌شده بازگشایی خواهد شد.
نخست‌وزیر تایلند از لزوم ورود بدون قرنطینه و حذف محدودیت‌های سفر بازدیدکنندگان خارجی واکسینه‌شده و شهروندان تایلندی، به این کشور خبر داد. هدف او بازگشایی مرزهای این کشور در مدت ۱۲۰ روز است.
پیش از این دولت تایلند قصد داشت در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) مرزهای این کشور را به‌روی گردشگران بازگشایی کند. علاوه بر آن تایلند قصد دارد در ماه آینده (جولای ۲۰۲۱ مصادف با تیرماه ۱۴۰۰) طرح آزمایشی بازگشایی بدون قرنطینه‌ی پوکت به‌روی مسافران واکسینه‌شده را آغاز کند. این طرح که «پوکت سندباکس» نامیده می‌شود شامل محدودیت‌هایی مانند الزام به اقامت در پوکت به‌مدت ۱۴ روز و سپس اجازه‌ی ورود به مناطق دیگر نیز است.
--------------------------

ویزای توریستی دبی برای تمام مسافران

مدارک مورد نیاز:

  • بلیط از مبدا ایران با پرواز امارات 
  • تصویر رنگی صفحه اول پاسپورت
  • تصویر رنگی عکس سایز پاسپورت
  • تصویر رنگی کارت شناسایی ملی
  • تصویر رنگی شناسنامه برای مسافران کمتر از 15 سال
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا به صورت پی دی اف به همراه مهر آژانس و امضای مدیر فنی 
  • نامه رسمی درخواست ویزا با ذکر مشخصات مسافرو بلیط و نوع ویزا توسط آژانس به همراه مهر و امضای مدیر فنی
    توضیحات تکمیلی:
    شایان ذکر است حجم هر یک از فایلهای ارسالی می بایستی کمتر از یک مگابایت و در فرمت JPG باشد در غیر
    اینصورت مدارک ارسالی قابل بارگزاری در پنل مربوط به ویزا نیست.

بنابراین مسافرانی که قصد خرید تور تابستانی دارند با داشتن مدارک ذکر شده می توانند در دومین فصل سال وارد این شهر شوند.

آیا پروازهای خارجی برقرار است؟

در حال حاضر کسانی که به دنبال تور خارجی هستند بدانند از ایران از طریق ایرلاین های خارجی چون قطرایویز و ترکیش پروازهایی به بسیاری از کشورها انجام می گیرد و وضعیت پروازهای خارجی برخلاف روزهای گذشته در هاله ای از ابهام نیست.

وضعیت پروازهای ترکیه به ایران چگونه است؟

در حال حاضر از استانبول به ایران با پروازهای داخلی و خارجی انجام می گیرد و همچنین علاقه مندان به تور استانول می توانند حتی با تور لحظه آخری وارد این شهر زیبا شوند.

اجبار تست کرونا برای مسافران هرمزگان

قابل توجه مسافران تور داخلی : تمامی مسافران هرمزگان موظف هستند تا در سفر خود تست کرونا را انجام دهند.

از سرگیری پروازهای عراق به ایران

با اعلام شرکت خطوط هوایی عراق، از روز شنبه پروازهای نجف- تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت از سر گرفته شد.

بازگشایی مرزهای عمان از 29 دسامبر

عمان از تاریخ 29 دسامبر تمامی مرزهای خود را باز می کند. در این راستا دولت دستورالعمل های جدید آزمایش کووید 19 را برای افرادی که وارد کشور می شوند اعلام کرد که به شرح زیر است:

  • تست منفی کووید 19 با اعتبار 72 ساعته
  • انجام تست اضافی پس از ورود به فرودگاه های عمان

اطلاعیه پگاسوس در خصوص سفر به ترکیه

باتوجه به مقررات جدید ترکیه، از تاریخ 28 دسامبر 2020 ارائه تست pcr منفی تا 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است. در همین راستا مسافرین می توانند به ۀزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سطح کشور مراجعه نمایند. توجه داشته باشید مسافرین 0 تا 6 سال از ارائه تست کرونا معاف هستند.

تعلیق پروازهای تهران لندن

با اعلام معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین پرواز ایران ایر در روز سه شنبه دوم دی ماه به مقصد لندن انجام خواهد گرفت که البته این پرواز مسافرانی را که از تهران قصد دارند به لندن بروند، برده و برای بازگشت به صورت خالی برمیگردد.

برقراری پروازهای قشم ایر در مسقط

به اطلاع می رساند پروازهای هفتگی و منظم ایرلاین قشم در مسیر های تهران-مسقط-تهران(روزهای سه شنبه و جمعه)، شیراز-مسقط-شیراز(سه شنبه و جمعه)، قشم-مسقط-قشم(پنجشنبه) از روز 3 شنبه مورخ 10/02 مجددا برقرار می گردد. 

جدیدترین مقررات سفر به اسپانیا

سازمان هواپیمایی کشوری اسپانیا با صدور اطلاعیه ای انجام تست PCR را برای سفر به این کشور الزامی دانست.  بر این مساس مسافرانی که شرایط زیر را داشته باشند می توانند به اسپانیا سفر نمایند:

  • دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس
  • دارندگان اقامت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس
  • بلیت تایید شده هواپیما، قطار و اتوبوس در ادامه مسیر به کشورهای صادر کننده کارت اقامت به صوورت ترانزیت الزامی می باشد.
  • افرادی که دارای ویزای معتبر تایپ D اسپانیا(دانشجویی، اقامتی و کاری) می باشند.
  • ویزای تایپ Estancia اسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار
  • دیپلمات های مشغول به انجام وظیفه

توجه:

  1. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به سفر نیستند.
  2. مسافران در پروازهای ورودی به اسپانیا می بایست در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام تست PCR نمایند.
  3. اجازه های موقت و دائم اقامتی و کاری، اجازه های اقامت تحصیلی و کارت های اقامتی مربوطه، کارت های اقامتی تحت عنوان "عضو خانوادگی تبعه اروپایی" و کارت های اقامت 5 ساله، که اعتبار آن ها طی زمان وضعیت هشدار و حتی 90 روز تقویمی پیش از آغاز وضعیت هشدار به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا 6 ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر است. 
  4. ویزای های منقضی شده با تایپ D شامل تمدید خودکار فوق نمی شوند.

برقراری پروازهای ایروان تهران

(5 آذر 99) از تاریخ 16 آذر، در روزهای یکشنبه پرواز در مسیر ایروان تهران ایروان به شرح زیر است:

شماره پرواز: 222/221

  • ساعت حرکت از ایروان: 11:00
  • ساعت حرکت از تهران: 13:00

از سرگیری پروازهای لوفتهانزا به ایران

(3 آذر 99) با اعلام معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی لوفتهانزا از اواسط ماه دسامبر پروازهایش را به ایران مجددا از سر می گیرد. لازم به ذکر است که با این کار تمامی ایرلاین های اروپایی پروازهای خود را به ایران آغاز خواهند کرد. 

برقراری مجدد پروازهای نجف اشرف هواپیمایی قشم

به اطلاع می رساند پروازهای ایرلاین قشم در مسیر تهران-نجف-تهران و مشهد-نجف-مشهد با حفظ پروتکل های بهداشتی در روزهای دوشنبه و پنجشنبه انجام خواهد گرفت. شرایط پذیرش مسافران در این مسیر به شرح زیر می باشد:

  • همراه داشتن جواب منفی تست PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز و ارائه به فرودگاه های مبدا و مقصد
  • ارائه ویزای معتبر توریستی، کاری و ... و همچنین گواهی اقامت 

تغییر برنامه پرواز از تهران به دبی

(25 آبان 99) از تاریخ 24 نوامبر زمان پروازهای ایرلاین فلای دبی به شکل زیر می باشد:

شماره پروازمسیر پروازروزهای پروازساعت پرواز
241 FZدبی-تهرانیکشنبه - سه شنبه12:40
FZ 242تهران-دبییکشنبه - سه شنبه15:30

اطلاعیه جدید قشم ایر در خصوص پذیرش مسافران در مسیرهای بین المللی

(24 آبان 99)

  • مسافرین مسیر ترکیه (تهران-استانبول) در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز میبایست تست PCR ارائه دهند. البته کودکان زیر 12 سال که همراه دارند نیز از انجام تست کووید 19 معاف هستند.
  • مسافرین مسیـر گرجستان (تهران-تفلیس) در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز می بایست اقدام به ارائه جواب تست PCR کنند. ارائه ویزای کاری، توریستی و ... معتبر و یا گواهی اقامت و دریافت تایدیه از سازمان هواپیمایی کشوری گرجستان توسط ایرلاین  قشم ایر اجباری می باشد.
  • مسافرین مسیر امارات (شیراز-دبی، لار-دبی، قشم-دبی) بزرگسال به جز کودکان زیر 12 سال در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز ملزم ارائه جواب تست PCR هستند. ارائه ویزای معتبر کاری و توریستی نیز اجباری است.
  • مسافرین در مسیر عراق (تهران -نجف، تهران-بغداد، مشهد-نجف، مشهد-بغداد) نیز در فاصله 72 ساعت مانده به پرواز ملزم به ارائه جواب منفی تست PCR هستند. توجه داشته باشید ارائه گواهی اقامت، ویزای معتبر کاری و توریستی نیز اجباری است
  • سفر به مسیرهای منتهی به ایران ملزم به ارائه جواب تست PCR برای افراد بزرگسال است. اگر مسافری موفق به انجام تست کووید 19 نشود میبایست در فرودگاه مقصد آزمایش انجام دهد و تمامی هزینه ها بر عهده او می باشد.
  • مسافرین در مسیر عمان (تهران-مسقط، شیراز-مسقط) در فاصله 72 ساعت مانده به پرواز می بایست جواب منفی تست PCR را ارائه دهند.  ارائه تست و تکمیل فرم جهت مسافرین بالای 15 سال و کودک بدون همراه الزامی می باشد. مسافرین محترم پس از ورود به کشور عمان، نیازمند به دریافت دستبند ردیاب به مبلغ 25 ریال عمان می باشند.

آزمایشگاه های مورد تایید فلای دوبی

(24 آبان 99) مسافرانی که از ایران به کویت قصد دارند سفری با ایرلاین فلای دبی داشته باشند می بایست به آزمایشگاه های زیر مراجعه نمایند.

  • بیمارستان خاتم الانبیا تهران
  • بیمارستان دی تهران
  • بیمارستان عرفان نیایش تهران
  • آزمایشگاه کاویان تهران
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران
  • آزمایشگاه آذرمهر اصفهان
  • بیمارستان ابوعلی سینا شیراز
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی نیلو شیراز
  • آزمایشگاه میکروب شناسی پارس شیراز
  • کلینیک امام علی یزد
  • بیمارستان فوق تخصصی منطقه آزاد کیش
  • جهاد دانشگاهی مشهد
  • آزمایشگاه بوعلی قم
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی آتش آب پرور بندرعباس
  • آزمایشگاه دکتر مدرسی لارستان
  • آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی لارستان

قوانین جدید سفر به آلمان

(22 آبان 99) پیرو اطلاع رسیده از ریاست "هما" در آلمان در خصوص شرایط سفر به این کشور و همچنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسافرانی که دارای مدارک زیر هستند می توانند به خاک آلمان سفر نمایند.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان/ایسلند/نروژ/سوئیس
  • اقامت اتحادیه اروپا/انگلستان/ایسلند/نروژ/سوئیس به این شرط که مسافران بلیت تایید شده قطار یا هواپیما بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.
  • ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار
  • ویزای تایپ C معتبر صادر شده از آلمان برای افرادی که که همسر آنان دارای پاسپورت آلمانی باشد.نامه از سفارت و ترجمه رسمی از مدرک مربوطه به زبان انگلیسی زمان پرواز الزامی است 
  • ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از 17 مارچ به بعد باشد.
  • ویزای تایپ D اتحادیه اروپا به این شرط که مسافران بلیت مورد تایید هوایی به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادر کننده ویزا همراه خود داشته باشند.
  • مسافران به صورت ترانزیت بین المللی

جدیدترین مقررات سفر به فرانسه

(20 آبان 99 ) با اعلام ریاست هما از فرانسه باتوجه به گسترش ویروس کرونا، مسافران دارای مدارک زیر می توانند به این کشور سفر نمایند.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان/ایسلند/نروژ/سوئیس
  • اقامت اتحادیه اروپا/انگلستان/ایسلند/نروژ/سوئیس
  • ویزای تایپ D دارای اعتبار
  • برگه Laissez-passer
  • ویزای خانوادگی تایپ C، (به همراه داشتن تاییدیه سفارت الزامی است)
  • ویزای دانشجویی تایپ C، (به همراه داشتن تاییدیه سفارت الزامی است)
  • ویزای پزشکی تایپ C برای درمان (درج عبارت COURT SEJ.CIRC در ویزا الزامی است.)
  • مسافران به صورت ترانزیت بین المللی
  • جواب تست pcr توسط مسافران بالای یازده سال حداکثر 72 ساعت مانده به پرواز

! توجه داشته باشید که مسافران با ویزای توریستی تایپ C مجاز به سفر نیستند.

به روزرسانی مقررات سفر به هندوستان

با اعلام سفارت هندوستان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مسافرانی که دارای مدارک زیر هستند، حداقل 5 روز مانده به پرواز جهت مسافرت به این کشور می توانند اقدام به خرید بلیط تهران بمبئی کنند.

  • پاسپورت و یا اقامت هندوستان
  • کارت OCI و PIO
  • ویزای کودکان یا دانشجویانی که پدر و مادر آن ها دارای پاسپورت هندوستان یا OCI هستند.
  • مسافران دارای ویزای معتبر که همسر آنان دارای اقامت هندوستان است
  • هرنوع ویزای معتبر صادر شده به جز ویزای توریستی E-visa و Medical جهت انجام پرواز معتبر می باشد.
  • جواب تست منفی pcr در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز 

برقراری پرواز تهران تفلیس قشم ایر

به اطلاع میرساند هواپیمایی قشم ایر در نظر دارد پروازهای فوق العاده ای برای دانشجویان و پذیرش مسافر در تاریخ 99.08.12 انجام دهد. 

شرایط پذیرش مسافران به شرح زیر می باشد: 

  • به همراه داشتن جواب تست pcr
  • دانشجویان می بایست اقامت گرجستان و یا برگه معتبر مجوز ورود به گرجستان را داشته باشند.

!  مسافرین محترم حداقل 5 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور دشته باشند.

شرکت های هواپیمایی بلیت های ارزان را مسدود کردند

چندی پیش شرکت های هواپیمایی با انتشار نرخ نامه جدید پروازهای داخلی از افزایش قیمت ها در آبان ماه خبر داده بودند که این موضوع واکنش های متفاوتی را از سوی مردم و نمایندگان مجلس در پی داشت. تا اینکه در 29 مهرماه با انتشار جدولی قیمتی از برخی مسیرهای هوایی، مشخص شد این افزایش نرخ بی سروصدا اعمال شده است.

در همین راستا رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران گفت: پروازها دارای کلاس های قیمتی متفاوت با نرخ های مختلف هستند و در حال حاضر کلاس های قیمتی برای فروش باز شده و مردم مجبورند تا صندلی های گران قیمت را خریداری کنند. 

قیمت های جدید بلیط هواپیما لغو شد

وزیر راه در خصوص نرخ نامه جدید انجمن شرکت های هواپیمایی که در آن قیمت بلیط هواپیما 80% گران شده است گفت: افزایش قیمت اعلام شده از طرف انجمن شرکت های هواپیمایی معتبر نبوده و قیمت های جدیدی که قرار بود از اول آبان ماه اعمال شود لغو شده است.

برقراری مجدد 3 پرواز تهران - استانبول

برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند بدانند پرواز تهران استانبول کی باز می شود. به اطلاع مسافران گرامی میرساند در تاریخ های 21 و 27 مهرماه و همچنین 5 آبان 99 پروازهای چارتری قشم ایر بین دو شهر تهران و استانبول دایر می شود. لذا همراه داشتن تست pcr در مسیرهای رفت و برگشت اجباری است.

بخشنامه هواپیمایی قشم ایر درباره پذیرش مسافران مسیرهای بین المللی

(به روز شده در 19 مهر) باتوجه به موج جدید ویروس کرونا و مطابق با آخرین رویه های ارائه شده در خصوص پذیرش مسافران مسیرهای بین المللی چون ترکیه، گرجستان، عمان و امارات شرایط به شرح زیر هستند. برای بازدید از آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرم قشم ایر

چه افرادی می توانند به کانادا سفر کنند؟

(به روز رسانی در تاریخ 19 مهر) از 8 اکتبر، بستگان درجه دو(extended family) شهروندان و صاحبان اقامت دائم PR کانادا که دارای ویزای معتبر باشند می توانند به کانادا سفر کنند به این شرط که حداقل 15 روز در آن جا مانده و از شرایط لازم برای ورود برخوردار باشند. اگر شما مستقیما با یک شهروند کانادایی رابطه ای داشته باشید به شرط زیر می توانید وارد خاک این کشور شوید.

  • حداقل 1 سال در یک رابطه دوستانه انحصاری بوده و مدتی را در طول این رابطه با حضور فیزیکی آن شخص گذرانده باشید.
  • فرزند غیر وابسته هستید
  • نوه
  • خواهر و برادر، خواهر و برادر ناتنی
  • پدربزرگ و مادر بزرگ

اگر شما از بستگان همسر یا همسر عرفی یک کانادایی یا دارای اقامت دائم کانادا باشید مشمول بستگان درجه دو بوده و می توانید به این کشور سفر نمایید:

  • کودک وابسته
  • فرزند بالغ
  • نوه(فرزند وابسته ی فرزند بزرگسال غیر وابسته)

شروع مجدد پروازهای تهران - استانبول ماهان

با اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای این ایرلاین از 16 مهر دوباره راه اندازی می شود و مسافران می بایست حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز تست کرونا (PCR) را همراه خود داشته باشند. 

توقف پروازهای ایران ترکیه از 13 مهر

با اعلام دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در ترکیه، پروازهای بین ایران و ترکیه از 13 مهر متوقف می شوند. شرکت های هواپیمایی دو طرف تنها می توانند (Repatriation flight) پروازهایی برای بازگرداندن اتباع دو کشور داشته باشند.

سقوط قیمت بلیط هواپیما ترکیه

با اعلام دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با افزایش تعداد پروازهای ایرالاین های داخلی به استانبول شاهد کاهش قیمت بلیط استانبول خواهیم بود. جالب اسن است که پیش از آن نرخ بلیط هواپیماهای استانبول ایرلاین قطر حدود 60 میلیون تومان بوده است و حال با 8 میلیون تومان به فروش می رسد.

مقررات سفر به امارات در کرونا

به اطلاع می رساند به همراه داشتن کپی پاسپورت، کارت اقامت و یا ویزا علاوه بر جواب منفی تست کرونا(PCR تایید شده ICA یا GDRF فرم های پزشکی و تعهدنامه و بیمه مسافرتی) الزامی می باشد.

برقراری پروازهای کیش به دبی

شرکت هواپیمایی کیش از تاریخ 14 مهر در روزهای دوشنبه هر هفته از کیش به دبی پرواز خواهد داشت. لازم به ذکر است که به همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) از 72 ساعت قبل از پرواز الزامی می باشد.

لیست آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی کیش:

  • آزمایشگاه بیمارستان جزیره کیش
  • آزمایشگاه بیمارستان عرفان تهران
  • آزمایشگاه رصد تهران
  • آزمایشگاه ونک تهران
  • آزمایشگاه دکتر اکبرزاده مشهد
  • آزمایشگاه رازی کرج
  • آزمایشگاه فرزام همدان

لغو تست کوید 19 در مسیر استانبول

با اعلام ماهان ایر قابل ذکر می باشد برای مسافرین محترم مسیر تهران استانبول انجام آزمایش PCR الزامی نیست.

اعلام آزمایشگاه های مورد تایید ماهان ایر

لیست آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت جهت انجام تست کرونا برای تمامی مسیرهای بین المللی ماهان ایر به استثنا پروازهای مسیر چین به شرح زیر می باشد.

  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی آزاد کرج
  • آزمایشگاه نوبل اصفهان
  • آزمایشگاه نیکان اصفهان
  • آزمایشگاه دکتر اکبرزاده مشهد
  • آزمایشگاه راز شیراز
  • آزمایشگاه بیمارستان پارس رشت
  • آزمایشگاه فرزان همدان
  • آزمایشگاه ونک تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان پارس تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان رسالت تهران
  • آزمایشگاه انستیتوپاستور تهران برای دیپلمات ها

پروازهای فوق العاده تهران تفلیس

به اطلاع می رساند هواپیمایی قشم در نظر دارد تا پرواز فوق العاده ای ویژه دانشجویان در مسیر تهران-تفلیس در روز دوشنبه مورخ 1399/07/14 در ساعت 1:30 صبح برقرار نماید. لازم به ذکر است که پرواز برگشت تفلیس- تهران نیز به صورت عادی مسافر می پذیرد. توجه داشته باشید که مسافران می بایست از 5 ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشند و به همراه داشتن تست PCR به زبان انگلیسی نیز اجباری است.

لغو پروازهای لوفتهانزا 

به اطلاع می رساند که پروازهای لوفتهانزا تا 13 دسامبر (23 آذر 99) و پروازهای اتریش تا 28 فوریه (10 اسفند 99) کنسل شده است.

برنامه هفتگی پروازهای تهران و تبریز به استانبول

  • ماهان: 7 پرواز هفتگی از تهران
  • ایران ایر: 5 پرواز هفتگی از تهران
  • ایران ایر تور: 3 پرواز هفتگی از تهران
  • ایران ایر تور: 1 پرواز هفتگی از تبریز
  • آتا: 2 پرواز هفتگی از تبریز
  • قشم ایر: 2 پرواز هفتگی از تهران
  • معراج: 2 پرواز هفتگی از تهران

از سرگیری پروازهای هفتگی "هما" به فرودگاه فرانکفورت

پس از وقفه ای چندماهه پرواز های ایران ایر به مقصد فرانکفورت از 12 مهرماه آغاز می شود. بر اساس برنامه ریزی پرواز هما به مقصد فرانکفورت، در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد گرفت. پرواز شماره 721 ایران ایر قرار است ساعت 6:20 بامداد تهران را به مقصد فرودگاه فرانکفورت ترک کند. لازم به ذکر است زمان بازگشت این پرواز در ساعت 12 به وقت محلی انجام خواهد گرفت. گفتنی است که به دنبال پی گیری های صورت گرفته و صدور مجوز پرواز، پروازهای این ایرلاین به فرودگاه های لندن، منچستر، وین، میلان، مادرید و پاریس برقرار می شود.

آزمایشگاه های مورد تایید ایران ایر تور جهت انجام تست کرونا

با اعلام هواپیمایی ایران ایر تور در خصوص شرایط پذیرش مسافران ورودی و خروجی در پروازهای بین المللی، لیست آزمایشگاه ها و مراکز مورد تایید انجام تست کرونا به شرح زیر می باشند:

  • آزمایشگاه پارسیان (تهران- خیابان گلبرگ)
  • بیمارستان فرهیختگان (تهران- میدان پونک)
  • آزمایشگاه لاوازیه (تهران- میدان رسالت)
  • بیمارستان دی (تهران- حیابان توانیر)
  • تهران کلینیک (تهران- خیابان بخارست)
  • آزمایشگاه پیوند (تهران- شریعتی ظفر)
  • آزمایشگاه آتیه (تهران- شهرک غرب)
  • آزمایشگاه رازی (کرج- شریعی)
  • آزمایشگاه دانش (تبریز- شعبه1: خیابان آزادی، شعبه2: خیابان 17 شهریور)

اطلاعیه ماهان ایر در خصوص پروازهای تهران استانبول

به استحضار می رساند پذیرش مسافران تهران استانبول در تاریخ های دوم، سوم، ششم، هشتم و نهم مهرماه امکان پذیر است و بر روی سیستم های رزرواسیون آنلاین قابل مشاهده و فروش می باشند.

شروع پروازهای سان اکسپرس 

با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس، این ایرلاین ترک قرار است از تاریخ 11 مهر پروازهای خود را به ایران برقرار کند. با این حال مسافران می توانند از تهران به آنتالیا سفر داشته باشند.

آغاز پروازهای پگاسوس

(30 شهریور) پروازهای تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی پگاسوس در دوشنبه 7 مهر به فرودگاه صبیحا استانبول انجام خواهد گرفت و مسافران تور استانبول می توانند از طریق این پرواز هم اقدام به سفر به این شهر کنند.

تغییر تاریخ پرواز تهران استانبول ایرلاین ترکیش

ترکیش ایرلاین بار دیگر برای چندمین بار تاریخ جدیدی برای راه اندازی پروازهای تهران استانبول اعلام کرد که این تاریخ 26 سپتامبر مصادف با 5 مهر 1399 اعلام شده است.

الفبای سفر به شما عزیزان پیشنهاد می کند که تا اطمینان کامل درباره شروع پروازها از خریداری آن ها خودداری کنید.

صدور ویزای توریستی دبی با شرایط خاص

(به روز شده در تاریخ 27 شهریور) مطابق با اخرین اخبار دریافت شده از ادارات جوازات دبی، از دوشنبه 14 سپتامبر صدور ویزای توریستی امارات با شرایطی خاص آغاز می شود. این شرایط شامل افراد زیر می باشد:

  1. افرادی می باشد که دارای وقت سفارت از کشورهایی نظیر کانادا هستند.
  2. ایرانیانی که دارای فامیل درجه اول ساکن امارات هستند.
  3. افرادی که در دانشگاه های امارات ثبت نام کرده یا دارای دعوتنامه رسمی از دانشگاه های امارات متحده عربی هستند.
  4. داوطلبانی که برای شرکت در آزمون های بین المللی که در دبی برگزار می شود ثبت نام کرده اند.
  5. تاجران و بازرگانانی که دارای دعوتنامه معتبر باتوجه به برگزاری نمایشگاه ها و کنفرانس های بین المللی از تاریخ 15 سپتامبر هستند. 

آغاز پروازهای عمان ایران

پروازهای مسقط - تهران - مسقط هواپیمایی "سلام ایر" از تاریخ ۱۲ سپتامبر آغاز میشوند.

شرایط پذیرش مسافر در مسیر ایران عراق

باتوجه به دستور العمل های بهداشتی صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عراق مسافران می بایست موارد زیر را رعایت نمایند:

مسیر ایران-عراق

  • همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای مسافران بالای 2 سال تا حداکثر 48 ساعت مانده به پرواز و ارائه آن به مسئول کانتر فرودگاه امام و مشهد
  • مسافران هنگام ورود به عراق توسط دوربین های حرارتی مورد سنجش قرار می گیرند
  • در صورت مشکوک بودن مسافران به بیماری، آن ها در مکانی مشخص شده در فرودگاه عراق قرنطینه می شوند.
  • تمامی مسافران به مقصد عراق باید پروانه اقامت، کار، تحصیل، بازرگانی و معالجه داشته باشند (به جز زائر و توریست)
  • مسافران ایرانی که قصد سفر سفر به اربیل یا سلیمانیه را دارند علاوه بر روادید باید کارت اقامت معتبر اقلیم کردستان عراق را داشته باشند.

مسیر عراق-ایران

  • همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) مورد تایید وزارت بهداشت عراق و کردستان برای مسافران بالای 2 سال تا حداکثر 96 ساعت مانده به پرواز و ارائه آن به مسئول کانتر فرودگاه های عراق
  • تمامی مسافران به مقصد ایران باید پروانه اقامت، کار، تحصیل، بازرگانی و معالجه داشته باشند (به جز زائر و توریست)

قوانین جدید قطرایرویز برای سفر

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برای شهروندان چند کشور از جمله ایران قوانینی وضع کرده است که مسافران می بایست قبل از سفر با این ایرلاین آزمایش های مرتبط به کووید 19 را در آزمایشگاه هایی خاص انجام دهند. در این راستا می توانید لیست آزمایشگاه های مورد تایید قطر ایرویز را در لینک درج شده مشاهده نمایید.

خبری از پرواز به عراق در ایام محرم نیست

(به روز رسانی در 1 شهریور) با اعلام دبیر انجمن هواپیمایی کشور، در جواب این سوال که پرواز به عراق کی باز می شود مخصوصا در ایام محرم و صفر، اعلام کرد: تا این لحظه قرار نیست پروازی در دهه اول محرم، عاشورا و تاسوعا به عراق داشته باشیم و عراق هم اعلام کرده است که خارجی‌ها را برای حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) نمی‌پذیرد.

تاریخ شروع پروازهای ترکیه

ترکیش ایرلاین به همراه چند شرکت هواپیمایی ترکیه برای شروع پروازهای خود به ایران از اوایل سپتامبر اعلام آمادگی کردند. این در حالیست که برای چندمین بار است که شرکت هواپیمایی ترکیش برنامه پروازی به ایران را اعلام می کند و در دفعات گذشته برنامه های خود را کنسل کرد. 

برقراری پرواز تهران مادرید

سفارت ایران در اسپانیا اعلام کرد پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران مادرید از ۱۱ شهریورماه پس از 17 سال مجددا برقرار خواهد شد. در این مورد حسن نوریان رئیس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه ایران در صفحه توییتری خود نوشت: با رایزنی‌های سفارت کشورمان در مادرید و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز پروازهای عادی و هفتگی ایران ایر در مسیر تهران ـ مادرید ـ تهران از سوی مقامات هوانوردی اسپانیا صادر شد و قرار است از ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۲۰، پروازهای عادی این شرکت برقرار شود. لازم به ذکر است در روزهای چهارشنبه هرهفته مطابق بابرنامه پروازی تعیین شده پرواز تهران مادرید انجام خواهد گردید.

مطالب بیشتر را در این بخش بخوانید

از مسافت هوایی تعدادی از کشورها تا ایران مطلع شوید

از مسافت هوایی ایران با کشورهای خارجی چه میدانید

اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول

آغاز پرواز به روسیه

با اعلام ماهان ایر، پرواز های تهران-مسکو-تهران برای دارندگان اقامت و همچنین گذرنامه روسیه به شرط رعایت رعایت پروتکل و دستورات بهداشتی و اجرای آن در فرودگاه شرمیتییوا از سر گرفته می شود. لازم به ذکر است که به همراه داشتن جواب منفی تست کرونا مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

امارات به ایرانیان ویزا نمی دهد

امارات اعلام کرد که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران تا اطلاع ثانوی به ایرانیان ویزا نمی دهد و این در حالیست که امارات مرزهای خود را باز کرده است. 

محدودیت های سفر به دهلی

به استحضار می رساند تا اطلاع ثانوی جهت انجام انجام پروازهای دهلی به تهران، فقط امکان پذیرش مسافران با شرایطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت میسر می باشد. 1- مسافرین با ملیت ایرانی 2- مسافرین با ملیت هندی که دارای اقامت معتبر ایران باشند 3- ارائه گواهی منفی تست کووید 19برای مسافرین غیر ایرانی  

ترکیه مجوز پروازهای ایران به این کشور را لغو کرد

پس از آن که اعلام شده بود مقرر است از تاریخ 11 مرداد (1 آگوست) مرز ترکیه بر روی مسافران ایرانی باز شود، سرانجام با اعلام دولت این کشور محدودیت های جدیدی اعمال شده و تا اطلاع ثانوی تمامی پروازها به این کشور از این تاریخ باطل می گردد، مشروح خبر را با مراجعه لینک درج شده در "مرز ترکیه کی باز می شود؟" بخوانید

شروع پروازهای پگاسوس به ایران

شرکت هواپیمایی پگاسوس نیز اعلام کرده است که از تاریخ 1 آگوست، 11 مرداد پروازهایش را به ایران از سر می گیرد.

از سرگیری پروازهای پگاسوس از 11 مرداد

از سرگیری پروازهای ترکیش از ایران

با اعلام ایرلاین ترکیش، این شرکت هواپیمایی قصد دارد از اول آگوست معادل 11 مرداد پروازهای خود را به ایران راه اندازی کند.

مرزهای روسیه از تیر ماه باز می شوند

بازگشایی مرز روسیه از جولای (تیرماه) از اتفاقات مهمی است که معاون نخست وزیر روسیه آن را اعلام کرد. مشروح خبر را میتوانید با مراجعه به لینک درج شده مطالعه نمایید.

قرنطینه 14 روزه برای مسافران انگلستان

14 روز قرنطینه، شرط دولت انگلستان برای ورود مسافران به خاک این کشور است. هرچند که این قانون با انتقادهای شدیدی روبه رو شد اما از 8 ژوئن میلادی اجرا شده است. ایرلاین ها نیز قصد دارند تا روند قضایی را برای جلوگیری از اعمال قرنطینه مسافران آغاز نمایند. زیرا آن ها معتقدند که دیگر زمان اجرای این قانون بسیار دیر شده است.

نام کشوروضعیت مرز زمینیوضعیت مرز هوایی
آلمان_بسته
اردن_بسته
ارمنستانبستهبسته
ازبکستان_بسته
افغانستانبسته
امارات_بسته
انگلستان_بسته
پاکستانبازبسته
تاجیکستانبستهبسته
ترکیهبستهبسته
جمهوری آذربایجانبستهبسته
روسیه_باز
سوئد_بسته
سنگاپور_بسته
عراقبستهبسته
عمان_بسته
قزاقستان_بسته
قطر_بسته
کویت_بسته
گرجستانبستهبسته
لبنان_بسته
هلند_بسته
هندوستان_بسته

طرح ویژه ترکیه برای نجات صنعت گردشگری و هوانوردی

راه اندازی پروازها و بازگشایی هتل ها مخصوصا برای تابستان ازبرنامه های مهم دولت ترکیه برای احیا صنعت گردشگری می باشد. در این طرح برنامه ای برای قرنطینه 14 روزه مسافران وجود ندارد و در بدو ورود به ترکیه مسافران تحت مراقبت های بهداشتی و نظارت قرار خواهند گرفت و به نظر می آید باتوجه به مذاکراتی که میان دولت ایران و ترکیه برای بازگشایی مرزها شده است می بایست به بزودی شاهد اوج گیری پروازها و افزایش رفت و آمد میان دو کشور بود.  

مجوز نخستین پرواز روتین خارجی از ایران

با اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای تهران به آمستردام و بلعکس از روز 5 شنبه مورخ 1399.02.25دوباره راه اندازی می شود. دارندگان اقامت هلند و کشورهای اتحادیه اروپا و دیپلمات ها از جمله مسافرانی هستند که اجازه سفر با این پرواز را دارند. "هما" در دیگر اطلاعیه خود جزئیات دیگر افرادی که قصد سفر به هلند را دارند را شرح داده و در همین باره اضافه کرد افرادی که به دلایل غیرمترقبه خانوادگی نیازمند به سفر هستند می توانند با ارائه مستنداتی به هلند سفر نمایند. 

بازگشایی مرز مهران

با اعلام رئیس هیأت گذرگاه های مرزی عراق مبادلات تجاری میان ایران و عراق از طریق مرز مهران-زرباطیه به صورت دو روز در هفته از سرگرفته شد.

صدور ویزای چک نیز متوقف شد

با اعلام وبسایت رسمی سفارت جمهوری چک در ایران، تمامی مراحل جهت صدور ویزا برای ایرانیان تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد. همچنین درخواست های قبلی نیز به حالت تعلیق در می آیند.

توقف صدور ویزای تایلند

از تاریخ 20 اسفند 1398، به دلیل شیوع ویروس کرونا صدور ویزای تایلند با اعلام سفارت این کشور برای تمامی اتباع ایرانی متوقف شده است. همچنین در دیگر اطلاعیه اعلام شده، کلیه ی ویزاهای صادر شده توسط سفارت تایلند از تاریخ 12 بهمن 98 (اول فوریه 2020) فاقد هرگونه اعتبار می باشد.

ابطال بلیت های هواپیمایی ترکیش

با اعلام شرکت هواپیمایی ترکیش ترکیه، باتوجه به گسترش ویروس کرونا تمامی پروازهای ایران تا 13 فروردین 1399 معادل اول آوریل 2020 لغو شده اند. در این اطلاعیه ذکر شده است که تمامی افرادی که از 23 فوریه تا 1 آوریل بلیت خریداری نمودند می توانند تا اول می 2020 بدون هزینه تغییر تاریخ داده یا در غیر اینصورت هزینه بلیت برگشت به آن ها پرداخت می شود.

همچنین شنیده ها حاکیست که مرز هوایی ایران و ترکیه در ایام نوروز نیز بسته می باشد.

وضعیت سفر به مالزی و اندونزی

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت مالزی، با شیوع ویروس کرونا در ایران، تا اطلاع ثانوی از ورود ایرانیان به این کشور جلوگیری خواهد شد. همچنین وزارت امور خارجه اندونزی نیز اعلام کرد که از روز یکشنبه معادل 18 اسفند 1398، این کشور نیز مانع از ورود افرادی که در سه کشور ایران، ایتالیا و کره جنوبی سفر یا اقامتی داشتند می شود.

سنگاپور هم به لیست محدودکنندگان اضافه شد

دولت سنگاپور نیز اعلام کرد که از روز چهارشنبه 1398/12/14 مانع ورود افرادی که 14 روز گذشته در کشورهای ایران، ایتالیا و کره جنوبی بوده اند خواهد شد. همچنین بر اساس اعلامیه منتشر شده از طرف سازمان بهداشت این کشور، اداره مهاجرت مستقر در فرودگاه سنگاپور موظف خواهد بود از صدور انواع ویزاها برای ایرانیان ممانعت کند.

لغو پروازهای مستقیم میان ایران و سوئد

با اعلام آژانس حمل و نقل سوئد، باتوجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، تمامی پروازهای مستقیم (هما) از ایران به استکهلم و گوتنبرگ متوقف شده است.

آخرین وضعیت از مرزهای زمینی و هوایی ایران و گرجستان

بنابر اعلام مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی، کلیه ی پروازهای مستقیم میان دو کشور ایران و گرجستان به حالت تعلیق در آمده است. اما آخرین اخبار حاکیست که هواپیمایی قشم به منظور رفاه حال مسافرین مسیر تفلیس-تهران پس از اخذ مجوزات لازم از کشور گرجستان، پرواز فوق العاده ای در روز جمعه مورخ 1398/12/16 برقرار خواهد نمود.

ادامه تعلیق پروازهای لوفتهانزا و آسترین

با اعلام شرکت هواپیمایی لوفتهانزا، تمامی پروازهای این ایرلاین به ایران تا تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت)، لغو شده است. همچنین ایرلاین آسترین اتریش نیز طی اطلاعیه دستور تعلیق پروازهایش به سه کشور، ایران، ایتالیا و کره جنوبی را اعلام نمود و با این تفاسیر پرواز به آلمان از ایران با ایرلاین لوفت هانزا تا اطلاع ثانوی انجام نمیگیرد.

تمدید لغو پروازهای لوفتهانزا در پی شیوع کرونا

تعلیق پروازهای میان ازبکستان و ایران

با اعلام وزیر امو خارجه ازبکستان در تاریخ 1398/12/12، تا اطلاع ثانوی، تمامی پروازها از این کشور به ایران، افغانستان و ایتالیا و بلعکس، به حالت تعلیق درآمده است.

مطالعات بیشتر در مورد کرونا
اطلاعات پزشکی خود را در مورد کرونا افزایش دهید
گزارش روز از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان
کدام کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند
جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا
سوالات متداول در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید-19

توقف 14 روزه پروازهای آذربایجان

بنابر اطلاعیه ای از طرف هواپیمایی آذربایجان، از تاریخ 1398/12/10 تمامی پروازهای این ایرلاین(بوتا ایرویز) به مدت دو هفته باطل می باشد. همچنین استرداد بلیت های صادر شده برابر دستورالعمل های هواپیمایی آذربایجان صورت خواهد گرفت.

مشروط شدن پروازهای ایرانی به آلمان، آذربایجان، انگلستان و هلند

با اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر، بر اساس آخرین مکاتبات انجام شده مسافران ایرانی برای پرواز به کشورهای آلمان، آذربایجان، هلند و انگلستان باید اظهارنامه سلامت داشته باشند. این اظهارنامه در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافران تحویل داده می‌شود و مسافران باید آن را تکمیل کرده و در زمان ورود به فرودگاه های فرانکفورت، باکو، آمستردام و لندن همراه خود داشته باشند و در غیر اینصورت مقامات فرودگاهی کشورهای مذکور از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد. 

آخرین وضعیت مرز ایران در پی شیوع ویروس کرونا

 روسیه تا اطلاع ثانوی برای ایرانیان ویزا صادر نمی کند 

با اعلام نخست وزیر روسیه، این کشور تا اطلاع ثانوی برای شهروندان ایرانی ویزا صادر نمی کند و ارتباط هوایی بین دو کشور که فقط شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه و شرکت های ایرانی در چارچوب آن کار می کنند، ادامه خواهد یافت.

همچنین شرکت هواپیمایی ایرفلوت د بیانیه ای اعلام کرد: از روز ماه هشتم مارچ میلادی، ایرفلوت تعداد پروازهای خود در مسیر مسکو_تهران و تهران_مسکو از فرودگاه شرمتووا را از پنج پرواز به یک پرواز کاهش می دهد.  

وضعیت مرز هوایی ایران و هندوستان

به‌ دنبال تعلیق پروازها به کشور هندوستان که از تاریخ 7 اسفند شکل گرفت، مسئولان هما طی درخواستی خواستار انجام سه پرواز برای انتقال مسافران هندی از ایران و بازگشت ایرانیان به کشور به سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان ارائه کرده‌اند. در صورت موافقت با انجام این سه پرواز، در مسیر تهران به بمبئی، تنها مسافران هندی و مسافران ایرانی با ویزای اقامت هندوستان و ویزای دانشجویی به شرط عدم ابتلا به بیماری پذیرش خواهند شد و در مسیر بمبئی به تهران نیز مسافران ایرانی پذیرش می شوندد.

می توانید جدیدترین اخبار را در زیر دنبال کنید

سرانجام، شرایط لغو سفر اعلام شد

اعزام یک پرواز جهت بازگرداندن مسافران ایرانی از دبی

با شیوع بیماری کرونا در ایران، شرکت هواپیمایی امارات در تصمیمی اقدام به تعلیق پروازهای ایران به دبی و بلعکس کرد. این سازمان همچنین از صدور مجوز برای بازگرداندن مسافران به کشور هم خودداری نمود. اما سرانجام با پیگیری مسئولان وزارت امورخارجه و مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، مجوز انجام یک پرواز جهت بازگرداندن مسافران از فرودگاه آل مکتوم صادر شد.

وضعیت مرز ایران با ترکیه

ترکیه را می توان جز اولین کشورهایی به حساب آورد که اقدام به بستن مرزهای زمینی و مشترک خود با ایران کرد. و اینکه در چه تاریخی مرزهای ترکیه بر روی ایرانیان باز شود همچنان نامشخص است. علاوه بر شرکت هواپیمایی ترکیش، پگاسوس ایرلاین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به‌ دلیل گسترش ویروس کرونا در ایران، پروازهای این شرکت هواپیمایی به تهران تا ۱۱ مارس سال جاری متوقف شده است. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt