جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا

جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 اسفند ، 1398

جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا

با شیوع ویروس کرونا، صنعت توریسم دنیا دچار اختلالات زیادی شده است با ما همراه باشید تا از آخرین اخبار گردشگری در جهان بعد از گستر این ویروس اطلاعاتی کسب کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویروس کرونا با سرعت باورنکردنی در جهان در حال گسترش است و به همین دلیل بسیاری از کشورها جهت پیشگیری از این موضوع دست به اقداماتی زده اند. اما این موضوع تاثیرات زیادی را بر مشاغل و صنایع علی الخصوص صنعت گردشگری به جا گذاشته است و شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در جدیدترین اعلامیه خود گفت: شیوع ویروس «کرونا» می‌تواند حدود ۵۰ میلیون شغل مرتبط با حوزه گردشگری را از بین ببرد. در این راستا هزاران پرواز بین‌المللی لغو و بسیاری از مراکز توریستی تعطیل شده اند.

جدیدترین اخبار گردشگری جهان باتوجه به شیوع ویروس کرونا را قصد داریم تا به اطلاع شما برسانیم. لازم به ذکر است که اخبار تا تاریخ 1398/12/26 بروز رسانی شده اند.

لغو تمامی پروازهای خارجی به دوحه قطر

به گزارش خبرگزاری قنا قطر، امیر قطر دستور داد تمامی پروازها به مقصد دوحه از عصر چهارشنبه ۱۸ مارس به مدت ۱۴ روز به حالت تعلیق درآیند که این قانون مدت قابل تمدید است.

آلمان مرزهای خود را می بندد

به گزارش برخی از رسانه های آلمانی این کشور از تاریخ 16مارس میلادی (26اسفند) به دلیل جلوگیری هرچه سریع تر از شیوع ویروس کرونا تمامی مرزهای خود را بر روی کشورهایی چون فرانسه و سوئیس می بندد.

کرونا لوور و ایفل را تعطیل کرد

بر اساس دستور دولت فرانسه جهت ممنوعیت تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، برج ایفل و موزه لوور دوتا از معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس، نیز تعطیل شده اند و تا اطلاع ثانوی پذیرای گردشگران نخواهند بود. این درحالیست که چند روز قبل موزه لوور به مدت 3 روز تعطیل شده و مجددا بازگشایی شد.

تعطیلی برج ایفل در اثر شیوع کرونا

درهای پارک والت دیزنی بسته می شوند

کمپانی والت دیزنی اعلام کرد، پارک موضوعی «دیزنی‌لند» در کالیفرنیا از روز شنبه 14 مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا درهایش بسته می شود. این کمپانی در اطلاعیه ای با اشاره به تعطیل ماندن دیزنی‌لند تا پایان ماه مارس اعلام کرد: «هتل‌های تفرجگاه دیزنی‌ لند تا روز دوشنبه باز خواهند ماند تا به مسافران این امکان را بدهند که بتوانند مسائل ضروری سفرشان را مدیریت کنند. با این حال، دنیای والت دیزنی در فلوریدا و دیزنی‌لند پاریس نیز از یکشنبه 15 مارس میلادی تعطیل خواهند شد.

اخبار و مقالات بیشتر را در اینجا بخوانید

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

کنسل شدن هزاران پرواز لوفت هانزا در جهان

به دلیل شرایط ناشی از گسترش کروناویروس، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا برنامه های کاهش پرواز هواپیماهای مسافری خود را برای این دوره از 29 مارس تا 24 آوریل منتشر کرد. لغو پرواز به صورت پیاپی در سیستم های رزرو انجام خواهد شد و مسافران از تغییرات و گزینه های رزرو مجدد مطلع می شوند. در مجموع 23000 پرواز باید لغو شود. تنظیمات برنامه پرواز برای دوره بعد از 25 آوریل در تاریخ بعد انجام می شود.

لغو پروازهای لوفت هانزا

تعطیلی معروفترین موزه اسپانیا

وزارت فرهنگ اسپانیا در اطلاعیه ایی از تعطیلی موزه‌های دولتی واقع در مادرید  همچون موزه دل پرادو که یکی از مشهورترین موزه‌های جهان به شمار می رود به همراه موزه هنر تیسن بورنمیسا و موزه رینا سوفیا در پایتخت اسپانیا برای محافظت از مردم در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد. تعطیل شدن این موزه‎‌ها از دوازدهم ماه مارس آغاز شده و تا اطلاع ثانوی نیز ادامه خواهد داشت. 

لغو پروازهای اروپایی به آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از 13 مارس 2020 به مدت 30 روز مرزهای این کشور بر روی کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا در این قاره بسته خوهد شد. این درحالیست که بیشترین مورد ابتلا به کوید19 در قاره سبز متعلق به ایتالیا است.

موزه ها و گالری های هلند تعطیل شدند

موزه ملی و موزه‌ ون‌ گوگ در آمستردام هلند اعلام کردند در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل تا پایان ماه مارس تعطیل خواهند شد. همچنین سایر اماکن گردشگری هلند همچون خانه‌ موزه آنه فرانک و گالری‌های هنری روتردام و لاهه نیز در سایت های رسمی خود خبر از بسته دن درب هایشان بر روی بازدیدکنندگان دادند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt