تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 اسفند ، 1398

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

باوجود اینکه ویروس کرونا دیرتر پایش به قاره اروپا باز شد اما اکنون تاثیرات مخرب این ویروس در بخش های مختلف مخصوصا درصنعت گردشگری که از صنایع پردرآمد در قاره سبز می باشد دارد نشان می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

از فرودگاه های کشورهای مختلف تا جاذبه های گردشگری و تفریحی، همه و همه تحت تاثیر معضلی با نام ویروس کرونا هستند. مطمئنا یکی از بخش های زیان دیده در پی شیوع ویروس کرونا در دنیا، صنعت گردشگری است. این مسئله به اندازه ای جدی می باشد که بسیاری از مرزهای زمینی و هوایی بر روی برخی از کشورها بسته، تعداد خیلی زیادی از موزه ها به صورت موقت تعطیل و حتی برگزاری مسابقات مختلف بین المللی و اروپایی همچون لیگ اروپا و مسابقات سری آ ایتالیا که گردشگران زیادی برای تماشای این مسابقات از نزدیک به استادیوم ها می روند به تاریخ دیگری موکول شده اند. اما موضوع مهم در این رابطه، تاثیر ویروس کرونا در صنعت گردشکری کشورها تا سال 2021 نیز می باشد که بسیاری از دولتمردان، کارشناسان گردشگری و کارکنان این حوزه را نگران کرده است. در این بخش به بررسی تاثیر ویروس کرونا بر گردشگری کشورهای اروپایی می پردازیم.

تاثیر ویروس کرونا در رویدادهای اروپا

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری آلمان

 به گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، در فرودگاه فرانکفورت تاثیر گسترش ویروس کرونا بر صنعت گردشگری و حمل و نقل این کشور قابل مشاهده می باشد. به شکلی که در تعدادی ازکشورها همچون ایتالیا، کره جنوبی، چین و ایران تعلیق پروازهای لوفت هانزا در دستور کار قرار گرفته است و آمار مسافران روبه کاهش است. در حال حاضر، از نشانه‌های مشهود تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری آلمان می توان به صف‌های کوتاه گیت‌های فرودگاه‌ها اشاره کرد. همچنین در این بین سخنگوی انجمن مسافرتی آلمان اعلام کرد که تمایل مسافران برای رزرو هتل و بلیت در سال جاری بسیار کم شده است. ناگفته نماند که بزرگترین گردهمایی صنعت گردشگری جهان که پیش از این قرار بود در تاریخ 4 الی 8 مارس در برلین آلمان برگزار شود، لغو شد.

تاثیر ویروس کرونا در صنعت گردشگری آلمان

ایتالیا، اولین قربانی اروپایی بر اثر شیوع ویروس کرونا 

ایتالیا، اولین کشور قاره سبز می باشد که با معضل کرونا دست و پنجه نرم می کند. در همین مورد برای مهار زودتر کرونا در ایتالیا، مقامات این کشور سعی کردند در همان ابتدا سفرها را به سمت شمال ایتالیا محدود کنند. میلان نیز از شهرهای توریستی و مهم ایتالیا به شمار می رود که ورودی های آن بسته و مراکز مهم گردشگری و فرهنگی آن همچون کاتدرال(کلیسای دومو) و اپرا هاوس هم تعطیل شده اند. از طرفی بخش های شمالی این کشور که در بهار و تابستان پذیرای توریست های بسیار زیادی برای اسکی در کوهستان هستند هم به چالش کشیده شده اند و پیش بینی می شود که شاهد تعداد کمی از علاقه مندان باشیم. 

دیگر شهر مهم و توریستی ایتالیا، ونیز نیز از اوایل سال 2020 با مشکلات زیادی مواجه شده است. این شهر که در هر خیابان از آن گردشگران زیادی قابل مشاهده هستند حال به یک منطقه ی بسیار آرام تبدیل شده است. خبرگزاری نیویورک تایمز نیز در این مورد اشاره کرد که در سه ماه گذشته، گردشگری ونیز با شرایط بسیار سختی مواجه شده است. در ابتدا سیل‌های متعدد و حال شیوع ویروس کرونا برای گردشگری این شهر دردسرساز شده است. همچنین با اعلام اتحادیه متشکل از هتلداران محلی «ونیز» ۵۰ درصد از سفرها به این شهر در هفته اخیر لغو شده‌ اند. این درحالیست که ونیز تنها به صنعت گردشگری خود می بالد.

ایتالیا اولین کشور اروپایی مبتلا به کرونا و کاهش گردشگران و بازددکنندگان در میلان

ویروس کرونا، محبوب ترین موزه دنیا را تعطیل کرد

با شیوع ویروس کرونا در اروپا، موزه لوور پاریس فرانسه نیز تا اطلاع ثانوی به تعطیلی کشیده شد. این درحالیست که در سال ۲۰۱۹ میلادی۹.۶ میلیون نفر از این موزه دیدن کردند که در این بین سه چهارم آنها خارج از فرانسه بودند. درحالت عادی، محبوب‌ ترین موزه دنیا روزانه میزبان ده‌ها هزار نفر از علاقه‌ مندان و بازدیدکندگان است. فرانسه، مقصد اصلی گردشگران چینی است به طوری که حدود ۲.۲ میلیون چینی هر سال به این کشور سفر می کنند. 

تعطیلی موزه لوور درپی شیوع کرونا

البته شاید از میان کشورهای اروپایی و توریستی، ترکیه را میتوان نمونه ای خوب در این باره دانست که در حال حاضر مردم و مقامات این کشور توانستند با تمعهیدات به موقع مانع از شیوع ویروس کرونا در ترکیه شوند با این حال می توان گفت کشورهای جهان در چالش بسیار جدی ای قرار دارند، اول اینکه چگونه بتوانند شیوع ویروس کرونا را مهار کنند و دوما به چه شکلی زیان اقتصادی وارد شده مخصوصا در صنعت گردشگری که سومین صنعت پردرآمد در دنیا است را بهبود ببخشند. این ها سوالات و ابهاماتی هستند که فعلا باید به انتظار نشست.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt