آنتالیا یک شهر برای سلیقه های متفاوت گردشگری

آنتالیا یک شهر برای سلیقه های متفاوت گردشگری

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 آبان ، 1398

آنتالیا یک شهر برای سلیقه های متفاوت گردشگری

آنتالیا یک شهر برای سلیقه های متفاوت گردشگری فعالیت های تفریحی زیادی را به گردشگران تور آنتالیا ارائه می دهد. اگر می خواهید به گشت و گذار در آنتالیا بپردازید، باید یک سری از جاذبه های گردشگری آنتالیا برای بهترین تجربه سفر به آنتالیا را بشناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آنتالیا فعالیت های تفریحی زیادی را به گردشگران تور آنتالیا ارائه می دهد. اگر می خواهید به گشت و گذار در آنتالیا بپردازید، باید یک سری از جاذبه های گردشگری آنتالیا برای بهترین تجربه سفر به آنتالیا را بشناسید. این شهر یک مکان عالی برای آرامش شما در سواحل ماسه ای سفید و آب های فیروزه ای است. دوستداران سواحل زیبا و مکان های تاریخی، هردو می توانند در آنتالیا به دنبال سلایق خود باشند. در این مطلب برخی از بهترین جاذبه های تاریخی و طبیعی آنتالیا را به شما عزیزان معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

برترین مکان های دیدنی آنتالیا

موزه آنتالیا، نمایشگاه تاریخ ترکیه

اگر به تاریخ ترکیه علاقه دارید، موزه آنتالیا را از دست ندهید. نمایشگاه های خیره کننده ای از بهترین یافته های کاوشگران و باستان شناسان در سواحل ترکیه را در این موزه خواهید دید که شما را بسیار شگفت زده می کنند. این مجموعه باعث می شود تاریخ غنی و نسبتا پیچیده ترکیه به راحتی برای گردشگران تور ترکیه قابل درک شود. در بخش باستان شناسی بزرگ موزه آنتالیا، اثرهایی از عصر مفرغ تا بیزانس را مشاهده خواهید کرد. اگر زمان کوتاهی دارید، وقت اندکی را به گالری های اثر نقره ای از آسپندوس و مجسمه های پرگ، اختصاص دهید.

مجسمه طلایی در موزه آنتالیا

شهر باستانی پرگ آنتالیا

استادیوم پهناور و پر آوازه پرگ، معابد نیمه ویران و پرتگاه بزرگ عظیم رنگی با فضایی از شکوه و جلال گذشته آغشته شده است. پرگ زمانی پایتخت پامفیلیای باستان بود که تحت حکومت اول یونان و سپس روم شکوفا شد. ویرانه های موجود در پرگ، حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا، به اندازه سایر جاذبه های گردشگری آنتالیا به خوبی نگهداری نشده اند و این بدان معنی است که جمعیت کمتری را به خود جلب می کنند و باعث می شود بازدید کنندگان بتوانند خیابانهای طولانی و بناهای نیمه فروپاشی شده را با آرامش دیدن کنند. حمام رومی، هلنی گیت و آکروپولیس توجه همگان را به خود جلب می کنند.

ستون های شهر باستانی پرگ در آنتالیا

چشمه های کارست آنتالیا

جاذبه های طبیعی اطراف آنتالیا سرشار از چشمه های کارست، گودال ها و آبشارها است. جمع شدن آهک حاصل از چشمه های کارست در مدت زمان 1.5 تا دو میلیون سال، تراس های وسیعی مشابه تراس های مشهور پاموکاله را به وجود آورده اند. پینارباسی در شمال غربی آنتالیا دارای چشمه ها و جاذبه های طبیعی بسیاری برای دیدن هستند. در دودنباسی نیز می توانید آبشارهایی را که در یک دره باریک فرو می ریزند، مشاهده کنید. بازدید از چشمه های کارست آنتالیا باعث می شود شکوه و جذابیت های تاریخی آنتالیا را در کنار جاذبه های طبیعی این شهر زیبا مشاهده کنید.

آبشارهای کارست آنتالیا

غار کارین (کارین مگراسی) آنتالیا

غار کارین، در حدود 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا و در نزدیکی داسمالتی، سکونتگاه انسان های ماقبل تاریخ بوده و در این غار یافته هایی از زمان سرخپوستان کشف شده است. آثار یافت شده در غار کارین (کارین مگراسی) آنتالیا شامل استخوان ها و دندان های متعلق به انسان های دوره نوسنگی می باشد. برخی از یافته ها در موزه ای کوچک اما کاملا چشمگیر در این محل به نمایش گذاشته شده است. غارهای گسترده و طاقدار در این مکان فرصتی مناسب را برای غارنوردی های آسان فراهم کرده است که در بین بسیاری از گردشگران تور آنتالیا بسیار محبوب هستند.

غار کارین مگراسی آنتالیا با نورپردازی قرمز

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

اگر به دنبال فعالیت های ماجراجویی در طبیعت اطراف آنتالیا هستید، پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا، با آب سبز رودخانه کوپرولو که در میان صخره های بلند و دراماتیک و شفاف قرار دارد و یکی از محبوب ترین آبهای ترکیه است، به راحتی قابل دسترس می باشد. از تورهای قایقرانی نصف روزه استفاده کنید و در این رودخانه و طبیعت زیبا گردش بی نظیری را تجربه کنید.

رودخانه پوپرولو در پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt