تعداد بازدیدکنندگان ایاصوفیه از جمعیت برخی کشورها بیشتر شد!

تعداد بازدیدکنندگان ایاصوفیه از جمعیت برخی کشورها بیشتر شد!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 آبان ، 1398

تعداد بازدیدکنندگان ایاصوفیه از جمعیت برخی کشورها بیشتر شد!

مسجد ایاصوفیه استانبول از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید و از علاقه زیاد گردشگران به بزرگترین کلان شهر ترکیه استانبول سود می برد و از حدود 1.8 میلیون بازدید کننده در نیمه اول سال جاری استقبال کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مسجد ایاصوفیه استانبول که از سال 1935 به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از شگفتی های معماری جهان و همچنین از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید، از علاقه زیاد گردشگران به بزرگترین کلان شهر ترکیه استانبول سود می برد و از حدود 1.8 میلیون بازدید کننده در نیمه اول سال جاری استقبال کرده است. خبرگزاری دمیرورن گزارش داد که انتظار می رود تا پایان سال این عدد به بیش از 3 میلیون نفر برسد.

مسجد ایاصوفیه استانبول و باغ مجاور آن

استانبول که به خاطر تاریخ غنی و فرهنگ خود در بین گردشگران تور استانبول بسیار محبوب می باشد، از آگوست امسال میزبان نزدیک به 10 میلیون گردشگر خارجی از 200 کشور جهان بوده است. پیش بینی می شود برای نخستین بار در تاریخ استانبول، تعداد گردشگران تور استانبول از تعداد افراد ساکن در شهر فراتر برود و این شهر تا پایان سال 2019، 15.5 میلیون گردشگر را به خود اختصاص دهد.

مجسد ایاصوفیه استانبول

آمار بازدید از محله سلطان احمد استانبول

محله تاریخی سلطان مهمت (سلطان احمد)، واقع در شبه جزیره تاریخی استانبول، بیشترین جمعیت گردشگران را به خود جلب می کند. این یک صحنه مشترک برای گردشگران است که در غرفه های بلیط خطوط طولانی ایجاد کنند و منتظر نوبتشان برای بازدید از ایاصوفیه و گرفتن عکس های سلفی در مقابل این ساختمان تاریخی باشند. این ساختار تاریخی با استقبال از 30.95 میلیون بازدید کننده از سال 2007 تا 2018، در سال 2014 با جذب 3.5 میلیون بازدید کننده، رکورد جذب گردشگر را شکست. ترکیه از سال 2009 تا 2015 قبل از گذراندن دو سال چالش برانگیز در سال 2016 و 2017 به دلیل تلاش کودتا و چندین حمله تروریستی در استانبول از محبوبیت بسیاری برخوردار بود و سال گذشته از 2.92 میلیون بازدید کننده استقبال کرده بود.

مسجد ایاصوفیه استانبول در محله سلطان احمد

مسجد ایاصوفیه در قرن ششم و زمان امپراتوری بیزانس ساخته شد و به عنوان کلیسای ارتدوکس یونان خدمت می کرد. این بنا با فتح استانبول توسط حکومت عثمانی در سال 1453، به یک مسجد امپریالیستی تبدیل شد. مسجد ایاصوفیه استانبول در زمان حکومت تک حزبی سکولار در سال 1935 به یک موزه تبدیل گردید. در سال 2015، یک روحانی برای اولین بار، به مدت 85 سال قرآن را در داخل ساختمان ایاصوفیه تلاوت کرد. سال بعد، مقامات مذهبی ترکیه در ماه مبارک رمضان میزبانی و پخش قرائت های مذهبی را در اینجا آغاز کردند.

مسجد ایاصوفیه استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt