تائیدیه دیدگاه جدید فرهنگی دبی توسط محمد بن رشید آل مکتوم

تائیدیه دیدگاه جدید فرهنگی دبی توسط محمد بن رشید آل مکتوم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مهر ، 1398

تائیدیه دیدگاه جدید فرهنگی دبی توسط محمد بن رشید آل مکتوم

شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، چشم انداز جدید فرهنگ دبی که یک طرح جامع برای تحکیم دبی به عنوان مقصد جهانی فرهنگ، نوآوری و استعداد بود را تصویب کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، چشم انداز جدید فرهنگ دبی که یک طرح جامع برای تحکیم دبی به عنوان مقصد جهانی فرهنگ، نوآوری و استعداد بود را تصویب کرده است.
شیخ محمد بن رشید آل مکتوم در بازدید از اداره فرهنگ و هنر دبی، چشم انداز جدیدی را تصویب كرد. شیخ حمدان بن محمد بن رشید آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی و معاون حاکم دبی نیز در طول بازدید، شیخ محمد را همراهی می کرد. رئیس اداره فرهنگ و هنر دبی، لطیفه بنت محمد بن رشید آل مکتوم، شیخ محمد را در مورد چشم انداز و برنامه جدید فعالیت های فرهنگ دبی توجیه کرد.

محمد بن رشید در حال بازدید از کتاب های فرهنگی دبی

شیخ محمد بن رشید آل مکتوم گفت دبی باید براساس ارزش ها و ویژگی های متمایز خود، توسعه یک محیط فرهنگی بی نظیر و فراگیر را تقویت کند. هیچ شهر جهانی بدون بعد فرهنگی کاملا توسعه یافته، کامل نیست. زندگی و محیط پر جنب و جوش فرهنگی بخشی جدایی ناپذیر از هر قطب اقتصادی هستند. دبی دارایی های فرهنگی بسیاری دارد که آن را قادر می سازد تا یک مقصد جهانی فرهنگی و مرکزی برای استعداد و نوآوری باشد.
وی در ادامه گفت: امارات متحده عربی می تواند با فرهنگ و میراث غنی خود، نقش مهمی در بخش فرهنگی بین المللی متناسب با اندازه خود در چشم انداز اقتصاد جهانی ایفا کند. شیخ محمد ادامه داد: من به وضوح می توانم طی چند سال آینده، امارات متحده عربی را به بزرگترین قطب فرهنگی منطقه و یکی از مقاصد برتر دنیا تبدیل کنم.

شیخ محمد بن رشید آل مکتوم

لطیفه بنت محمد نیز بیان کرد چشم انداز جدید فرهنگ دبی در مرحله جدیدی از رشد فرهنگی ایجاد خواهد شد که بعد منحصر به فردی به توسعه اقتصادی امارات می بخشد. وی توضیح داد که دیدگاه فرهنگی جدید دبی با هدایت و الهام از دستورالعمل های شیخ محمد بن رشید آل مکتوم برای تبدیل دبی به چراغ تمدن و پیشرفت است. لطیفه بنت محمد همچنین افزود: تعامل بین فرهنگ بی نظیر امارات و فرهنگ های بیش از 190 ملیتی که با بلیط هواپیما دبی به این شهر آمده و در دبی زندگی می کنند، افق های جدیدی را باز می کند و فرصت هایی را برای توسعه صحنه فرهنگی ایجاد می کند.

محمد بن رشید آل مکتوم

هاله بدری، مدیرکل فرهنگ دبی نیز در مورد اهداف چشم انداز جدید به شیخ محمد بن رشید توضیح داد: این چشم انداز بر ایجاد یک جنبش فرهنگی متمرکز است که باعث می شود موقعیت دبی در نقشه فرهنگی جهانی بیشتر تقویت شود و امارات را به یک مقصد بین المللی ترجیح داده شده برای استعدادهای فرهنگی، خلاق، هنری و ادبی تبدیل کرده و از رشد صنایع خلاق حمایت کرده و به رشد آنها کمک کند. این چشم انداز جدید شامل چندین ابتکار بی نظیر است که زمینه های مختلف فرهنگی و هنری را در بر می گیرد.

محمد بن رشید حاکم دبی، لطیفه بنت محمد رئیس اداره فرهنگ و هنر دبی، شیخ حمدان بن محمد بن رشید آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی و معاون حاکم دبی

اولین ویزای اقامت فرهنگی جهان با همکاری وزارت کشور امارات

سیاست جدید مهاجرت برای ایجاد نخستین ویزای فرهنگی بلند مدت در جهان معرفی می شود. هدف از این ابتکار جذب هنرمندان و خلاقان به شهر و حمایت از چشم انداز دبی برای تبدیل شدن به یک دستگاه تولید مثل جهانی برای استعدادها است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt