مراسم بزرگداشت مولانا جلال الدین در قونیه ترکیه

مراسم بزرگداشت مولانا جلال الدین در قونیه ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 شهریور ، 1398

مراسم بزرگداشت مولانا جلال الدین در قونیه ترکیه

در دسامبر 2019 نیز طبق برنامه هر ساله، مراسم بزرگداشتی برای جلال الدین رومی (مولانا) در قونیه، ترکیه برگزار می شود. مولانا جلال الدین رومی، شاعر بزرگ قرن سیزدهم و بنیانگذار نظام مولوی درویش می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در دسامبر 2019 نیز طبق برنامه هر ساله، مراسم بزرگداشتی برای جلال الدین رومی (مولانا)  در قونیه، ترکیه برگزار می شود. مولانا جلال الدین رومی، شاعر بزرگ قرن سیزدهم صوفی (عارف اسلامی) و بنیانگذار نظام مولوی درویش می باشد. مرگ مولانا در اواسط دسامبر 1273 میلادی (652 هجری شمسی) اتفاق افتاد و شب عروسی او به حساب می آمد. زیرا شبی که او این زندگی خاکی را سپری کرد و سرانجام در عشق با خدا یکی شد. بسیاری از مسافرانی که از بهترین تورهای قونیه الفبای سفر استفاده می کنند می خواهند در مراسم مولانا شرکت کنند و دراویش همچون گرداب و چرخان را در قونیه، شهر اصلی مولانا ببینند.

مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه

نظرات گردشگران در مورد تورهای قونیه برای فستیوال بزرگداشت مولانا

سعید از ایران می گوید: من بارها در مراسم بزرگداشت مولوی شرکت کرده ام و هر بار نیز از مراسم دراویش لذت برده ام. دراویش مولوی، افرادی از ده ها کشور نزدیک و دور، ثروتمند و فقیر، گرد هم می آیند و نمایش و مناجاتی را انجام می دهند. توصیه می کنم شما نیز با تورهای قونیه در این مراسم با شکوه شرکت کنید.
یک درویش که خود نیز مقیم قونیه است می گوید: هر ساله مراسم بزرگداشت برگزار می شود و این پیام را که همه ما یکی هستیم و مهم نیست که چه پیشینه یا عقایدی داریم و هماهنگ با هم زندگی کنیم.
یک گردشگر عرب نظر خود را درباره مراسم بزرگداشت مولانا اینگونه بیان می کند، پیام صلح، عشق، تحمل و پذیرش مولوی امروز به همان اندازه مهم و ضروری است که در زمان سلطنت سلجوقی روم و در زمانی که مولوی زندگی می کرد، بوده است.

دراویش در حال اجرای مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt