نمایش آثار تاریخی کشور اسپانیا در موزه ملی ایران

نمایش آثار تاریخی کشور اسپانیا در موزه ملی ایران

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 شهریور ، 1398

نمایش آثار تاریخی کشور اسپانیا در موزه ملی ایران

طبق آخرین خبر های خبرگزاری ایسنا، 300 شی منتخب از تاریخ اسپانیا وارد تهران می شود و در موزه ملی ایران نمایش داده خواهند شد. این خبر طبق گزارش نمایش آثار باستانی اسپانیا در تهران نوشته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

طبق آخرین خبر های خبرگزاری ایسنا، 300 شی منتخب از تاریخ اسپانیا وارد تهران می شود و در موزه ملی ایران نمایش داده خواهند شد. این خبر طبق گزارش نمایش آثار باستانی اسپانیا در تهران نوشته شده است.

آثار تاریخی اسپانیا در موزه ملی ایران، تهران

جبرییل نوکنده با اشاره به انتخاب نمایشگاه (ایران، مهد تمدن) در عنوان های نمایشگاهی به عنوان بهترین عنوان نمایشگاهی موزه های جهان، بیان کرد، با پایان زمان برگزاری نمایشگاه (ایران، مهد تمدن) در یکی از بهترین موزه های باستان شناسی اسپانیا، موزه باستان شناسی (آلیکانته اسپانیا)، همه 196 قلم آثار تاریخی به امانت داده شده، پنجشنبه 21 شهریور از این کشور وارد ایران شده و بعد از گذراندن تشریفات گمرکی با همراهی اسکورت پلیس پیشگیری، یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به موزه ملی ایران انتقال داده شدند.

alicante-museum.موزه آلیکانته اسپانیا

او با اظهار این مطلب که این مجموعه در مرحله ابتدایی سفر از 26 خرداد 1397 در موزه درنتس هلند به نمایش گذاشته شده است و بعد از پنج ماه فعالیت چشمگیر، موفق به جذب بیش 115 هزار بازدید کننده و همچنین کسب رتبه نخست بهترین عنوان نمایشگاه های موزه ای سال 2018 در جهان شد، به دنبال درخواست (موزه باستان شناسی الیکانته) در اسپانیا، نمایش بعدی خود را از 23 اسفند 1397 در این موزه آغاز کرده و در آنجا هم تا دهم شهریور 1398 به آمار بازدید بیش از یکصد هزار نفر دست پیدا کرده است.

نمای 360 درجه از سالن اصلی موزه درنتس هلند.drentes-museum

او با ذکر اینکه آثار انتخاب شده برای نمایش آثار باستانی اسپانیا در تهران، با نام (میراث باستان شناسی اسپانیا) به همراه آثار نمایشگاه (ایران، مهد تمدن) وارد تهران شدند، بیان کرد، از 23 شهریور عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه آغاز و یکشنبه 31 شهریور، این نمایشگاه با حضور مقامات سیاسی و چهره های فرهنگی و هنری کشور افتتاح می شود.

آقای جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران

مدیر کل موزه ملی ایران، درباره آثار منتخب موزه آلیکانته گفت، این مجموعه دارای 300 اثر مانند پیکره، نقش برجسته، ظروف سفالی و تابلو نقاشی می باشد که تاریخ سرزمین باستانی اسپانیا در شرق دریای مدیترانه را در دوره های مختلف پیش از تاریخ تا سده های اخیر بازگو می کند. نوکنده هچنین از بازگشت همه آثار امانی نمایشگاه (باستان شناسی و هنر سرزمین هلند) که از 10 مهر سال گذشته تا 9 مرداد امسال در موزه ملی ایران در معرض نمایش بودند به مبدا اصلی خود یعنی موزه درنتس در بامداد پنجشنبه 21 شهریور خبر داد و گفت، این نمایشگاه موفق شد پیشینه 50 هزارساله سرزمین هلند را برای بازدید کنندگان در طیف های مختلف روایت کند. برگزاری برنامه های جنبی مانند کارگاه های بازدید تخصصی و هنری کودکان و نوجوانان و برپایی نمایشگاه محصول این کارگاه ها از دیگر فعالیت های همزمان با نمایشگاه بودند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt