جزیره سفید آنتالیا در معرض خطر آلودگی

جزیره سفید آنتالیا در معرض خطر آلودگی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مرداد ، 1398

جزیره سفید آنتالیا در معرض خطر آلودگی

جزیره سولوآدا در آنتالیا با شن و ماسه سفید، دریای درخشان ، محل بکر، و غارهای زیر آب برای ماهی های گروپرز در طول تابستان روزانه پذیرای حدود 2،000 گردشگر است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جزیره سولوآدا، جزیره سفید آنتالیا

جزیره سولوآدا در استان جنوبی آنتالیا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا مکانی با شن و ماسه سفید، دریای درخشان ، محل بکر، و غارهای زیر آب برای ماهی های گروپرز است که در طول تابستان روزانه از حدود 2،000 گردشگر استقبال می کند.
محققان می گویند برای سولوآدا باید یک منطقه حفاظت ویژه جهت محافظت در برابر آلودگی تهیه شود. سولوآدا در بین قلعه آدراسان و گلی دنیا واقع در منطقه کوملوکا قرار دارد و در زمان های قدیم کرامبوسا نام داشته است. مهمترین ویژگی این جزیره منبع آب شیرین بودن آن می باشد. سولوآدا، مهمترین منبع آب برای ملوانان در طول سال ها بوده و در اطراف آن غارهایی در زیر آب وجود دارد. ساحل سفید ماسه ای جزیره که زیستگاه مهمی برای پرندگان و موجودات دریایی است، یادآور جشن معروف جهان، بهشت مالدیو می باشد. سولوآدا با توجه به نامش که به معنی منبع آب شیرین است، برای سالها آب شیرین ماهیگیران را تامین کرده است. این جزیره در کنار کوه های توروس آتشفشانی به شکل یک کوه در دریا ظاهر شده و به دلیل منطقه طبیعی آن، دارای تنوع زیستی می باشد. سولوآدا خانه تمام ماهی ها در اکوسیستم مدیترانه است. کربنات کلسیم در ساختار سنگ و میکروارگانیسم های در آن که به نام فروامینیررا وجود دارند، رنگ سفید شن و ماسه را در جزیره به وجود آورده اند.

جزیره سولوآدا، جزیره ای سفید در آنتالیا ترکیه

بیانیه استاد مهمت گوکوگلو در رابطه با جزیره سولوآدا

مهمت گوکوگلو استاد دانشکده شیلات دانشگاه آقدنیز بیان کرد که باید این جزیره به عنوان یک منطقه دارای حفاظت ویژه اعلام شود. از مهمترین ویژگی های این منطقه پرطرفدارترین بخش بکر مدیترانه بودنش است و لازم است که به عنوان یک منطقه خصوصی و یک منطقه حفاظت ویژه اعلام شود. این یک منطقه دست نخورده است و باید از آن به خوبی محافظت شود. با این حال، در تابستان صدها نفر از گردشگران هر روز به این منطقه می آیند. احتیاط باید انجام شود، وی افزود: سولوآدا یک منبع حیات برای ملوانان و ماهیگیران، که در دریا هستند می باشد و تاکید کرد که باید بدون آنکه نابود شود، مورد استفاده قرار گیرد.
رهبر گروه  Nature Bötrü Böcek، راهنمای کوهنوردی کوما گوک اشاره کرد که حدود 70 قایق از آدراسان و حدود 30 قایق از کمر در تابستان گردشگران را به این منطقه آورده اند. با گردشگرانی که با این قایقها وارد می شوند، تقریبا 2000 مسافر به اینجا سفر می کنند. در حال حاضر ساحل آلوده است و حتی رنگ شن و ماسه تغییر کرده است و این بسیار نارحت کننده می باشد. سولوآدا یک بهشت است در حالی که حفاظت از آن کافی نیست.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt