جدیدترین اخبار گردشگری جمهوری آذربایجان

جدیدترین اخبار گردشگری جمهوری آذربایجان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مرداد ، 1398

جدیدترین اخبار گردشگری جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان شاهد افزایش تعداد گردشگران و توریست های خارجی است و همچنین رئیس آژانس گردشگری این کشور از راه اندازی پلیس توریستی صحبت می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

افزایش تعداد گردشگران وارد شده به آذربایجان

طبق گزارش های خبرگذاری های آذربایجان، در ژانویه تا مه سال جاری، 10948 نفر (یا بیش از 3،7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل)،  گردشگر خارجی از 180 کشور جهان، از آذربایجان بازدید کرده اند. این گردشگران، 28.5 درصد از روسیه، 26 درصد گرجستان، 10 درصد ترکیه، 7.7 درصد ایران، 3 درصد امارات متحده عربی، اوکراین و هند با 1.9 درصد برای هرکدام، بریتانیای کبیر و ترکمنستان با 1.6 درصد برای هر کدام ، پاکستان و عراق با 1.2٪ هر یک و 14.4٪ شهروندان کشورهای دیگر بوده اند، در حالی که 69.1٪ مرد و 30.9٪ زن بودند.
بیشترین افزایش تعداد ورودی ها به کشور آذربایجان طبق گزارش ها بین ترکمنستان (1.9 برابر)، مصر (1.8 برابر)، چین (1.8 برابر)، هند (1.7 برابر)، عربستان سعودی (1.7 برابر)، بریتانیا (42.3 ٪)، کره جنوبی (31.4٪)، ژاپن (30.1٪)، آلمان (28٪)، کانادا (27.7٪)، لهستان (23.4٪) و گرجستان، 7٪) بوده است.
در ماه های ژانویه تا ماه مه سال جاری، تعداد گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که وارد جمهوری آذربایجان شدند، به میزان 27.8 درصد افزایش یافته و تا 54.4 هزار نفر افزایش داشته است و تعداد گردشگران از کشورهای مستقل مشترک المنافع 3.6 درصد افزایش یافته و به 380.8 هزار نفر رسیده است. 4/60 درصد به وسیله راه آهن و خودرو و 8/38 درصد بوسیله هواپیما و 8/8 درصد با حمل و نقل آبی وارد کشور آذربایجان شده اند. شما نیز می توانید با استفاده از تور های ویژه آذربایجان، به این کشور زیبا سفر و با دیدن جاذبه های توریستی فوق العاده آن خاطرات خوبی را برای خود بسازید.

شهر باکو جمهوری آذربایجان

آذربایجان پلیس گردشگری ایجاد می کند

کنان گاسیموف (Kenan Gasimov)، رئیس دفتر آژانس گردشگری بیان کرد، در آذربایجان پلیس گردشگری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
به گفته او، چنین عملی در حال حاضر در جهان وجود دارد. هنگامی که گردشگران با هر گونه مشکلی در کشور مواجه می شوند، باید یک موسسه برای رسیدگی داشته باشند تا مشکلات آنها شنیده و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
پلیس گردشگری یکی از این موسسات است. نام پلیس می تواند تا حدودی تعجب برانگیز باشد، اما به گردشگران خدمات خواهد داد. به عبارت دیگر، گردشگران وقتی که با مشکلی مواجه می شوند، می توانند از خدمات این موسسه استفاده کنند. همچنین ما در نظر داریم یک خط تلفن برای این کار ایجاد کنیم. رئیس آژانس اظهار داشت، ارتباط با گردشگران به وسیله این خط تلفن مخصوصا زمانی که از جاذبه های گردشگری آذربایجان بازدید می کنند، قادر است اطلاعات و آدرس را برای حل مشکلاتی که با آنها روبرو هستند، دریافت کند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt