گردش و تفریح اطراف دریاچه وان

گردش و تفریح اطراف دریاچه وان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گردش و تفریح اطراف دریاچه وان

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دریاچه وان نه تنها بزرگترین دریاچه در ترکیه است، بلکه منطقه ون نیز دارای مناظر شگفت انگیزی است که هنوز برای بسیاری از  گردشگران ناشناخته است. از قلعه های تاریخی گرفته تا چشم انداز های طبیعی، الفبای سفر شما را در این راه راهنمایی میکند.

زیباییهای دریاچه وان

با وجود اینکه وان بزرگترین دریاچه در ترکیه است، تعداد زیادی از هتلها و استراحتگاهها در خط ساحلی آن وجود دارد. شما سواحل شنی و یا ماسه ایی را در اطراف این دریاچه مشاهده خواهید کرد جایی که در تابستان ساکنان محلی زیادی در آن دیده میشوند.

این دریاچه بیشتر برای داشتن بسیاری از جاذبه تاریخی مشهور است از جمله کلیسای جامع قرن دهمی 10 ، کلیسای ارمنی قرن دهمی و جذابیتهای جزیره آکاداما Akdamar Island که در نزدیکی دریاچه قرار گرفته است. یکی دیگر از دیدنیهای این منطقه شهر Ahlat است که یک شهر تاریخی در ساحل شمال غربی دریاچه وان قرار دارد و با بسیاری از مقبره های تاریخی به جای مانده از سلسله Ahlatshah شناخته شده است. با تور وان زمینی به راحتی میتوانید به این شهر دیدنی سفر کنید.

جزیره آکادامار ترکیه،الفبای سفر

جاذبه های تاریخی دریاچه وان

دریاچه وان در 25 کیلومتری شهر وان قرار دارد و میتوانید یک روز خود را به تفریح اطراف این دریاچه اختصاص دهید. قلعه چاوش تپه Çavuştepe یک قلعه تاریخی است که توسط پادشاهان اواتور در قرن 8 قبل از میلاد بنا شده است. با ایستادن بر روی دشت Gürpınar بقایای به جای مانده از این امپراطوری قابل مشاهده است که در بین سالهای 764 تا 735 در اوج قدرت خود این قلعه را ساخته بودند.

قلعه چاوش تپه وان ترکیه،الفبای سفر

حدود 33 کیلومتر دورتر، قلعه هوشاپ Hoşap بر روی تپه قرار دارد را میتوانید مشاهده کنید و از محل قلعه، روستای گوزلسو Güzelsu را میتوان دید. این قلعه در سال 1643 توسط امپراطوری محلی عثمانی بنا شد که همچنان بقایایی از آن به جای مانده است.برای رسیدن به این قلعه در تور وان تابستان 98 باید از یک پل عبور کنید که در گوشه های آن دو شیر سنگی دیده میشود.

قلعه هوشاپ وان ترکیه،الفبای سفر

جاذبه های طبیعی دریاچه وان

علاوه بر جاذبه های تاریخی و بناهای پرقدمت که در این محل میتوانید مشاهده کنید، جاذبه های طبیعی زیبایی نیز در اطراف این دریاچه وجود دارد.یکی از آنها آبشار مرادیه Muradiye Şelalesi است که نام خود را از سلطان مراد چهارم عثمانی برگرفته است.  آبشار مرادیه 80 متر عرض و حدود 6 متر ارتفاع دارد و در زمستان این محل زیباتر به نظر میرسد که چرا که قسمتی از آب دریاچه یخ می زند و این محل شبیه به منطقه پاموکاله به نظر میرسد.

.
آبشار مرادیه وان ترکیه،الفبای سفر

پل شیطان دریاچه وان

پل شیطان بر روی یکی از رودخانه هایی که به دریاچه وان می ریزد قرار دارد و در زیر این پل دره ایی قرار گرفته به همین علت به آن پل شیطان گفته میشود.این پل تاریخی در قرن 19 میلادی بر روی این روخانه خروشان ساخته شد.

چشم انداز زیبایی در اطراف این پل وجود دارد و همچنین در مورد نام این پل داستانها و افسانه های زیادی روایت شده است. از جمله گفته شده است که در یک مراسم عروسی میهمانان مراسم که در حال عبور از پل بودند از روی این پل سقوط کردند و به همین دلیل آن را پل شیطان نامیدند.بلیط هواپیما خارجی را از الفبای سفر بخواهید.

پل شیطان وان ترکیه،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt