افتتاح اولین موزه تخصصی شهاب سنگ در کشور

افتتاح اولین موزه تخصصی شهاب سنگ در کشور

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

افتتاح اولین موزه تخصصی شهاب سنگ در کشور

نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران با بیش از یک هزار و ۲۰۰ قطعه شهاب سنگ، در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افتتاح شد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اولین موزه تخصصی شهاب سنگ ایران با بیش از یک هزار و ۲۰۰ قطعه شهاب سنگ، در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افتتاح شد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

ایران در جایگاه دوم ثبت شهاب سنگ

دارنده مجوز مجموعه دارای شهاب سنگ در کشور و همچنین برگزار کننده این موزه شهاب سنگ، حجت کمالی است که در سال ۲۰۱۶ این مجموعه نفیس را در بولتن بین المللی شهاب سنگ به ثبت رساند و در زمینه ثبت شهاب سنگ رتبه دوم جهان را از آن ایران نمود.

تمامی اطلاعات مربوط به شهاب‌سنگ‌ها به طور تخصصی و علمی آنالیز شده و مشخصات آن به ثبت رسیده است.این شهاب سنگ‌ها از کویرهای استان‌های کرمان و خراسان جنوبی جمع آوری شده اند. در این موزه بزرگترین قطعه شهاب سنگ در ایران وجود دارد. زمینی قدیمی‌ترین شهاب سنگ این موزه ۵۰ هزار سال قدمت دارد که حدود 2 سال پیش به کشف رسید.  

این مجموعه توسط حجت کمالی در طی ۱۵ سال از کویرهای ایران جمع‌آوری شده که پس از ثبت تعدادی از آنها در بولتن جهانی، کشور یابنده شهاب سنگ ایران را در رتبه دوم قرار داد.تنها دارنده مجوز موزه خصوصی شهاب سنگ در ایران متعلق به حجت کمالی است که این مجوز را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر نموده است. هدف از گردآوری این مجموعه، اطلاعاتی در مورد جهان ناشناخته و فضا و شناختن سیارات دیگر است.

موزه شهاب سنگ، از یکشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۹:۳۰ تا ۶ عصر در زیرزمین برج آزادی پذیرای علاقه مندان است.افراد همه روزه به جز شنبه ها می توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی از این مجموعه دیدن کنند. اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.

افتتاح نخستین موزه تخصصی شهاب سنگ،الفبای سفر


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt