اعلام قوی‌ترین پاسپورتهای جهان 2019

اعلام قوی‌ترین پاسپورتهای جهان 2019

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1398

اعلام قوی‌ترین پاسپورتهای جهان 2019

با آغاز نیمه دوم سال 2019، قدرتمندترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان توسط شرکت مشاوره هنلی و شرکا اعلام شدند. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
با آغاز نیمه دوم سال 2019، قدرتمندترین و ضعیف‌ترین گذرنامه‌های جهان توسط شرکت مشاوره هنلی و شرکا اعلام شدند. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

اعلام قوی ترین و ضعیف ترین گذرنامه های جهان 2019

پس از اعلام قوی ترین و ضعیف ترین گذرنامه های جهان در سال 2019 نام کشورهای ژاپن و سنگاپور با دسترسی آزاد به ۱۸۹ کشور به صورت مشترک در رتبه نخست قرار دارد و به عبارتی قوتی ترین گذرنامه های جهان را دارند. کره جنوبی، فنلاند و آلمان نیز با دسترسی به 187 کشور در جایگاه دوم قرار گرفتند.

در جدول قوی‌ترین پاسپورتهای دنیا جایگاه سوم به دانمارک، ایتالیا و لوکزامبورگ با دسترسی آزاد و به ۱۸۶ کشور رسید. رتبه چهار این جایگاه نیز نصیب کشور هایاروپایی فرانسه، اسپانیا و سوئد شد. شهروندان آنها می‌توانند بدون ویزا به ۱۸۵ کشور سفر کنند.

در مورد جایگاه آمریکا و انگلیس باید گفت که طبق بررسی‌ها، این دو کشور در سال 2014 رتبه 6 را کسب کردند که جایگاه آنها نسبت به قبل افت کرده که از سال 2010 تا به امروز ضعیف‌ترین حالت بوده است. دسترسی شهروندان انگلیس و آمریکا بدون ویزا به 183 امکان پذیر است.

 طبق گزارش سی‌ان‌ان ،افت رتبه گذرنامه انگلیس متاثر از برگزی میباشد .خروج از اتحادیه اروپا، در میان شهروندان بریتانیایی نگرانی را از آینده سفر بدون روادید در کشورهای عضو اتحادیه ایجاد کرده است.در این جدول رشد کشور امارات متحده عربی بسیار چشمگیر بوده چراکه در طول بررسیهای 14 سال اخیر، 35 جایگاه رشد کرده و جزو 20 کشور قوی ترین پاسپورتهای جهان شده است که شهروندان این کشور می توانند دسترسی آزاد به 167 کشور داشته باشند.

اما در مورد ضعیفترین پاسپورتهای دنیا بررسیها نشان میدهد که این جایگاه در طول یک سال اخیر تغییر خاصی نداشته است. افغانستان در این لیست در رتبه ۱۰۹ و در انتهای فهرست قرار گرفته و شهروندان آنها تنها می توانند بدون ویزا به 25 کشور سفر کنند. ۱۰ کشور آخر این فهرست، اجازه سفر بدون ویزا تنها به ۴۰ کشور را دارند.

 اما در موردجایگاه کشورمان باید گفت که در نیمه اول سال ۲۰۱۹ تغییر چندانی در رتبه آن ایجاد نشده است. در سال 2018 از بین۱۰۰ رتبه، جایگاه ۹۲ به ایران رسید و در حال حاضر از میان ۱۰۹ جایگاه، همراه با کره شمالی، بنگلادش، اریتره و لبنان در رتبه ۱۰۱ قرار گرفته است. شهروندان این چهار کشور به اضافه ایران تنها امکان سفر آزاد به ۳۹ کشور را دارند. مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.

قوی‌ترین پاسپورتها تا نیمه نخست ۲۰۱۹

۱. ژاپن، سنگاپور (دسترسی آزاد و بدون ویزا به ۱۸۹ مقصد)
۲. فنلاند، آلمان، کره جنوبی (۱۸۷ مقصد)
۳. دانمارک، ایتالیا، لوکزامبورگ (۱۸۶ مقصد)
۴. فرانسه، اسپانیا، سوئد (۱۸۵ مقصد)
۵. اتریش، هلند، پرتغال، سوئیس (۱۸۴ مقصد)
۶. بلژیک، کانادا، یونان، ایرلند، نروژ، انگلستان، ایالات متحده (۱۸۳ مقصد)
۷. مالت (۱۸۲ مقصد)
۸. جمهوری چک (۱۸۱ مقصد)
۹. استرالیا، ایسلند، لیتوانی، نیوزیلند (۱۸۰ مقصد)
۱۰. لتونی، اسلواکی، اسلوونی (۱۷۹ مقصد)

ضعیف‌ترین پاسپورتها تا نیمه نخست ۲۰۱۹

۱۰۱. بنگلادش، اریتره، ایران، لبنان، کره شمالی (۳۹ مقصد)
۱۰۲. نپال (۳۸ مقصد)
۱۰۳. لیبی، فلسطین اشغالی، سودان (۳۷ مقصد)
۱۰۴. یمن (۳۳ مقصد)
۱۰۵. سومالی (۳۱مقصد)
۱۰۶. پاکستان (۳۰ مقصد)
۱۰۷. سوریه (۲۹ مقصد)
۱۰۸. عراق (۲۷ مقصد)
۱۰۹. افغانستان (۲۵ مقصد)

اعلام قوی ترین گذرنامه های جهان 2019،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt