صدور روادید گردشگری در برخی فرودگاه های بین المللی

صدور روادید گردشگری در برخی فرودگاه های بین المللی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 اردیبهشت ، 1398

صدور روادید گردشگری در برخی فرودگاه های بین المللی

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق اعلام کرد: در برخی فرودگاه های بین المللی کشور از جمله فرودگاه مشهد، روادید گردشگری برای بیشتر اتباع کشورهای خارجی صادر می گردد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق اعلام کرد: در برخی فرودگاه های بین المللی کشور از جمله فرودگاه مشهد، روادید گردشگری برای بیشتر اتباع کشورهای خارجی صادر می گردد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

توجه به گردشگری کویر لوت در خراسان رضوی

محمود صادقی در حاشیه بازدید از کویر لوت در نهبندان گفت: به طور 24 ساعته در فرودگاه های بزرگ بین المللی که پرواز خارجی دارند صدور روادید گردشگری صورت می گیرد.وی به صدور روادید در فرودگاه های امام خمینی(ره)، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و کیش اشاره کرد و افزود: بیشترین حجم صدور روادید پس از فرودگاه امام خمینی مربوط به فرودگاه مشهد است. 

صادقی تصریح کرد: سال گذشته در مشهد حدود 100 هزار روادید گردشگری صادر گردید که پیش بینی می شود برای امسال این رقم افزایش پیدا کند. معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق به این موضوع که یکی از عمده محور برنامه های نمایندگی وزارت امور خارجه دیپلماسی گردشگری در شمال و شرق کشور است تاکید کرد و افزود:  تاکید وزارت خارجه در بخش دیپلماسی روی جنبه های اقتصادی بوده از همین روز معاونت اقتصادی را در ساختار جدید خود ایجاد کرده است.

وی شرکت در اولین همایش بین المللی گردشگری کویر لوت را تجربه ای خوب در کنار اساتید برجسته داخل و خارج کشور دانست و تصریح کرد: در این همایش به غیر از مطالب علمی، به مباحث گردشگری لوت نیز توجه شد. صادقی ادامه داد: بازدید از بیابان لوت تجربه خوبی بود و اینکه در کنار جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی کشور کویر لوت با چند استان دارای زیبایهای مشترک است و قادر است گردشگری داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود جلب کند. .(با همراهی مجله گردشگری الفبای سفر غرق در جاذبه های طبیعی و تاریخی اقصا نقاط جهان شوید.)

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق ادامه داد: هر سال تقریبا 30 میلیون گردشگر از استان خراسان رضوی بازدید می کنند که از این میان 2.5 میلیون نفر آنها گردشگر خارجی می باشند. وی افزود: از کشورهای همسایه تعدادی گردشگر به قصد گردشگری سلامت به خراسان رضوی می روند که میان این دو استان می توان پلی ارتباطی برقرار نمود تا تعدادی از گردشگران خراسان رضوی ازکویر لوت خراسان جنوبی نیز دیدن کنند. 

صادقی یادآور شد: البته شاید به علت بعد مسافت کمی این کار به نظر مشکل باشد ولی اگر از طریق بخش خصوصی ساماندهی خوبی انجام گیرد می توان تعدادی از گردشگری خراسان رضوی را به سوی بیابان لوت جذب کرد. همایش دو روزه بین المللی گردشگری بیابان لوت که از روز چهارشنبه( 11 اردیبهشت) در دانشگاه بیرجند آغاز شد، بخش دوم آن پس از ارایه مقالات علمی، بازدید از عرصه بیابان جهانی لوت در شهرستان نهبندان بود. 

این بازدید صبح پنجشنبه با حضور 70 میهمان داخلی و خارجی از کشورهای ایتالیا، مالزی ، افغانستان و اساتید دانشگاه های فردوسی مشهد، تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان و ... آغاز شد که تا ساعت سه بامداد امروز (جمعه) ادامه یافت. 
بازدید از آسبادهای روستای خوانشرف، خانه تقوی، کوه های مینیاتوری و ریگ یلان در شهرستان نهبندان از جمله برنامه های این سفر بود. 

در این سفر محمود صادقی معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، مهران مقصودی مدیر پایگاه های جهانی بیابان لوت، اسماعیل کهرم فعال محیط زیست، نظر افضلی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتنند. 

در این بازدید مدیرپایگاه های جهانی بیابان لوت ضمن معرفی عرصه این اثر، ثبت جهانی انواع گونه های جانوری، گیاهی و سایر عوارض بیابان را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد. 135 مقاله علمی از کشورهای انگلستان، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که بخشی از این مقالات به صورت شفاهی در قسمت علمی همایش ارایه شد. بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.

کویر لوت-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt