ایجاد 200 هزار شغل در حوزه گردشگری

ایجاد 200 هزار شغل در حوزه گردشگری

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

ایجاد 200 هزار شغل در حوزه گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: در حوزه گردشگری بویژه صنایع دستی بیش از 200 هزار شغل در سال گذشته ایجاد شد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: در حوزه گردشگری بویژه صنایع دستی بیش از 200 هزار  شغل در سال گذشته ایجاد شد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری با کمترین سرمایه

معاون رئیس جمهور در نشست هم اندیشی توسعه گردشگری کلاردشت گفت:‌ برخلاف سایر مشاغل، اشتغال در حوزه گردشگری به مبلغ حدود 50 میلیون تا 70 میلیون تومان یعنی با کمترین سرمایه گذاری ایجاد می شود و نکته مهم در این زمینه این است که زمان بهره برداری از طرح ها در این حوزه به طور میانگین حدود یکسال است.وی به فشارهای مضاعف اقتصادی دشمن علیه کشور اشاره کرد و افزود: تحریمها در صنعت گردشگری کمترین تاثیر را متحمل می شود زیرا می توان برای رونق این صنعت، با توانمندی های موجود در کشور، درآمدهای ارزی کسب کرد و کسب وکار را رونق بخشید.(اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.)

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت که حوزه گردشگری یک صنعت فرابخش است و همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید برای توسعه آن کمک کنند.مونسان ادامه داد :‌برای رونق گردشگری امسال برنامه ریزی خوبی شده مانند ایجاد بسترهای لازم برای حضور گردشگران خارجی .

وی در ادامه گفت که با وجود همه توطئه های دشمن در سال گذشته ولی خوشبختانه ورود گردشگران خارجی در نوروز امسال رشد 52 درصدی داشت.معاون رئیس جمهور تاکید کرد که سرمایه گذاران این حوزه برای اخذ مجوز برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نباید دچار تعلل شوند و تمامی مدیران گردشگری استان ها باید روند فرآیند را سهولت بخشند.

وی در ادامه گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی‌ تا پایان دولت دوازدهم به 2 هزار باب باید برسد و این آمار در حال حاضر هزار باب است که مورد رضایت رئیس جمهوری نیست .برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها اجرای طرح های بوم گردی لازم است و در در این حوزه باید زیرساخت های لازم مهیا شود و نباید سرمایه گذاران به مشکل بخورند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت که تعداد هتل های مازندران تا سال 92 حدود 112 باب بود که در حال حاضر این رقم به 139 باب رسیده و طبق برنامه تا پایان این دولت در این استان 54 باب هتل دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

مونسان همچنین وعده داد که این سازمان از سرمایه گذاران کلاردشت که در قسمت مختلف مانند تله کابین، جاده سلامت، پل معلق ، ساخت هتل 5 ستاره و دیگر بخش های حوزه گردشگری سرمایه گذاری کردند را مورد حمایت قرار میدهد. وی تاکید کرد که بزودی در کلاردشت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مستقر می شود. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما الفبای سفر را دنبال کنید.)

مشاغل گردشگری،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt