ثبت 8 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی

ثبت 8 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اردیبهشت ، 1398

ثبت 8 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از ثبت 8 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی خبر داد.در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از  ثبت 8 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی خبر داد.در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

توجه بیشتر به آثار معنوی و طبیعی

به گزارش این خبر محسن شیخ الاسلامی آثار به ثبت رسیده در لیست آثار ملی عبارتند از : ورزشگاه امجدیه، زورخانه پولاد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پادگان 06 منطقه پاسداران، حمام سرپولک، میراث صنعتی نظامی سلطنت آباد در صنایع دفاع منطقه پاسداران و دو منزل مسکونی در منطقه 11 و 12 شهرداری تهران.

طبق گفته او این آثار به ثبت رسیده تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران می باشند و طبق مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن جرم به حساب می آید.

وی افزود: مرمت و بازسازی این آثار ملی به ثبت رسیده تنها با تایید و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران امکان پذیر خواهد بود. شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه شرایط، ضوابط نگهداری و حریم آثار ثبت شده به مالکان و دستگاه های متولی ابلاغ می شود ادامه داد: حفظ و صیانت از هویت شهر تهران یک عزم عمومی است که در محوطه های نظامی نیز این تغییر نگرش در صیانت از میراث فرهنگی دیده می شود.

معاون میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: ثبت میراث معنوی و طبیعی از قسمتهای مغفول مانده در استان تهران است به همین دلیل تلاش می کنیم به آثار معنوی و طبیعی در سال 98  توجه بیشتری شود.طبق گزار ش ها، در پایتخت 2هزار و 400 اثر واجد ارزش و تاریخی وجود دارد که بیش از 400 اثر ثبت ملی شده اند.( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

ثبت 8 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt