تبدیل شدن پارکینگ هواپیماها در تهران به موزه

تبدیل شدن پارکینگ هواپیماها در تهران به موزه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 اردیبهشت ، 1398

تبدیل شدن پارکینگ هواپیماها در تهران به موزه

هواپیماهایی که زمانی بر فراز ایران پرواز می‌کردند اکنون پس از پایان دوران پروازشان در نزدیک فرودگاه مهرآباد قرار گرفته اند، محلی که قرار است تبدیل به موزه هوایی شود. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هواپیماهایی که زمانی بر فراز ایران پرواز می‌کردند اکنون پس از پایان دوران پروازشان در نزدیک فرودگاه مهرآباد قرار گرفته اند، محلی که قرار است تبدیل به موزه هوایی شود. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

هواپیماهای از رده خارج در معرض نمایش عموم

مرکز نمایش‌های هوایی در شهرک اکباتان قرار داد محلی که با اینکه به مرکز شهر دور است ولی در نزدیکی فرودگاه مهر آباد واقع شده است. هر موقع که هواپیمایی از دور خارج شده و یا ماموریتش به اتمام رسید به این مرکز منتقل می‌شود.
مرکز نمایش‌های هوایی زیر نظر وزارت دفاع بوده و سازمان ناظر بر آن نیز سازمان هواپیمایی است. این مرکز دارای بخشی به نام توسعه هوانوردی و گردشگری است که ماموریت آن ساخت موزه هوانوردی، آموزش دوره‌های مختلف مرتبط با صنعت هوایی به مردم و همچنین تلاش برای ایجاد رفاه کارکنان صنعت هوانوردی است.

سازمان هواپیمایی در حال حاضر به عنوان مرکز نمایش‌های هوایی و موزه صنعت هوایی در بین مردم تهران شناخته شده است. تعدادی هواپیمای از رده خارج شده در محوطه چند هکتاری قرار دارد که با شکل ظاهری سالم و یا کهنه از بازدیدکنندگان خود استقبال میکند.( برای اطلاع از سایر اخبار صنعت هوایی، مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید)

بازدیدکنندگان وارد تعدادی از این هواپیماها می‌شوند و نخستین محلی که انتخاب میکنند کابین خلبان است. در داخل کابین خلبان تعداد زیادی از این هواپیماها جز چند تکه آهن پاره چیزی به جای نمانده است. بعضی از آنها نیز دارای صندلی‌های پلاستیکی و فلزی هستند. با این حال تعدادی از بازدید کنندگان از این محلها عکاس میگیرند.

تعدادی از این هواپیماها همچنان صندلی‌های وی آی پی خود را نگه داشته‌اند. داخل تعدای از آنها موکت کار شده و دارای آئینه کاری‌های زیبایی می باشد ولی تعدادی دیگر نه صندلی نه تزئینات زیبایی دارند. این جور که به نظر میرسه هر چیزیکه به کار می آمده از کابین مسافران برداشته شده است.

بازدیدکنندگانی که مدتها قبل از این هواپیما دیدن کرده بودند می‌گویند که قبلا هواپیما قبلاً سالم‌تر بود ولی در حال حاضر از آن دیگر چیزی باقی نمانده است احتمالا برای آنکه از این قطعات می توانستند استفاده کنند.قبلاً در وی آی پی تخت هم بود که در حال حاضر اثری از تخت نیست.

 قرار است مرکز نمایش‌های هوایی شبیه به موزه‌ فضای باز شود.قسمتی از این مجموعه ساختمانی است که آن را ساختمان موزه هوایی می نامند. داخل آن شبیه به انبار است و تمامی تجهیزات مربوط به هواپیما  در معرض نمایش قرار گرفته است. 

در وسط سالن سرسره نجات نیز قرار گرفته که تنها سه ثانیه باز می شود و مسافران در حالت اضطراری به خارج از هواپیما هدایت می‌شوند. در قسمتی دیگری جعبه‌های سیاه با کمترین اطلاعات در مورد آنها به چشم می خورند. با اینکه این مرکز قابلیت تبدیل شدن به موزه صنعت هوایی را دارد ولی قرار است تا آخر امسال تجهیزات آن کامل شده تا مردم بتوانند دقایقی در این مرکز بوده و با صنعت هوایی آشنا شوند همچنین قرار است تا دوره‌های آموزشی مانند مهمانداری و آموزش پرواز با پاراگلایدر و پرنده‌های سبک که مرتبط با صنعت هوانوردی است نیز برگزار گردد.

تبدیل شدن پارکینگ هواپیماها در تهران به موزه،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt