راهنمای بازدید از باکو برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر

راهنمای بازدید از باکو برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 فروردین ، 1398

راهنمای بازدید از باکو برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر

آذربایجان با فرهنگ و سنت کهن و تاریخی خود، از آثار شاعران و هنرمندان قرون وسطی گرفته تا سبکهای تئاتر دوران شوری سابق را در خود جای داده است. همراه با الفبای سفر از بهترین نقاط باکو با زیباییهای فرهنگ مردم محلی آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آذربایجان با فرهنگ و سنت کهن و تاریخی خود، از آثار شاعران و  هنرمندان قرون وسطی گرفته تا سبکهای تئاتر دوران شوری سابق را در خود جای داده است. همراه با الفبای سفر از بهترین نقاط باکو با زیباییهای فرهنگ مردم محلی آشنا شوید. 

موزه هنرهای مدرن باکو Baku Museum of Modern Art

موزه هنرهای مدرن باکو تقریبا در 3 کیلومتری شرق ایچری شهر قرار دارد که انواع مختلفی از استایل آوان گارد(استایل روشنفکرانه و ساختار شکن) را نمایش می دهد. داخل این موزه بیش از 800 شاهکار هنری هنرمندان آذربایجان قرار دارد که قدمت تعدادی از آنها به دوران شوروی سابق می رسد. 

علاوه بر این، آثار و سبکهای معاصر از هنرمندانی مانند پیکاسو و دالی در میان این مجموعه ها قابل مشاهده هستند. گردشگران تور باکو تعطیلات خرداد 98 با بازدید از این نمایشگاه، حال و هوای سالهای بین 1960 تا 1970 را لمس می کنند. با توجه به نزدیکی پارک جدید شهر به این موزه، قدم زدن در این پارک دیدنی را پس از بازدید از این موزه به شما توصیه می کنیم. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

موزه هنرهای مدرن باکو-الفبای سفر

موزه هنر ملی آذربایجان Baku Museum of Modern Art

با چند دقیقه پیاده روی از دیوار غربی ایچری شهر، به بزرگترین مجموعه هنری این شهر خواهید رسید. پس از بازگشایی این موزه در سال 1936، امروزه موزه هنر ملی آذربایجان آثار هنرمندان محلی و بین المللی را در معرض نمایش قرار داده است.

بیشتر از 3000 اثر هنری بی نظیر در داخل 2 ساختمان و 60 اتاق قرار گرفته است.گردشگران تور ارزان باکو در بازدید از این موزه تلفیقی از تاثیرات بومی و همچنین چندین شاهکار از روسیه، ترکیه و اروپا را در آثار مختلف مشاهده می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم حدود 2 ساعت برای دیدن آثار کم نظیر این موزه در تور ارزان باکو زمان بگذارید.

موزه هنر ملی آذربایجان-الفبای سفر

گالری یای باکو YAY Gallery

گالری یای در گوشه ایچری شهر و رو به روی برج قلعه دختر قرار دارد که آثار هنرمندان محلی آذربایجان را به نمایش گذاشته است. هر سال داخل این گالری، 6 سالن نمایشگاه مملو از آثار هنرمندان جوان به معرض نمایش در می آید. پس از افتتاح گالری یای در سال 2012، این گالری به معرفی تعدادی از هنرمندان آذربایجان در عرصه هنرهای بین المللی کمک شایانی کرده است.

گالری یای باکو-الفبای سفر

کافه مدرسه قدیمی باکو Old School Cafe

برای تماشای فرهنگ دوران کمونیستی باکو به سراغ کافه مدرسه قدیمی بروید. با کمی پیاده روی از شمال قدیمی ایچری شهر به این محل خواهید رسید. فضای داخلی این کافه شبیه به یک موزه مینیاتوری است. داخل این کافه مجموعه ایی از اشیایی عتیقه را می توانید مشاهده کنید که نه تنها تجربه فرهنگی منحصر به فردی را تجربه می کنید بکه پنجره ایی از دوران شوروی سابق به روی شما گشوده خواهد شد. در این محل بهترین قهوه های باکو را می توانید بنوشید و همچنین از شنیدن موسیقی آذربایجانی در تور باکو بهار 98 لذت ببرید.

کافه مدرسه قدیمی باکو-الفبای سفر

موزه فرش آذربایجان Azerbaijan Carpet Museum  

برای تماشای سنت و فرهنگ مردم آذربایجان در طول دهه های مختلف و کسب تجربه فرهنگی در این کشور، بهترین جا بازدید از موزه فرش می باشد. کشور آذربایجان حدود 3000 سال است که فرش تولید می کند و هر ناحیه از این کشور الگو و سبک خاصی را طراحی می کند.
موزه فرش آذربایجان ماهیت این سنت چندهزار ساله را با نمایش دادن تکنیک‌ها و الگوهای مختلف به تصویر می‌کشد .بعضی از نمایشگاه های این موزه دارای قالی‌های عتیقه و نایاب است.در موقع بازدید از این موزه می توانید با تکنیک های مختلف بافت فرش آشنا شوید و یا با متخصصان این حرفه گفتگویی داشته باشید.(همراه با الفبای سفر با سایر نقاط دیدنی باکو آشنا شوید.)

موزه-فرش-آذربایجان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt