گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای آذربایجان

گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای آذربایجان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 مهر ، 1398

گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای آذربایجان

پایتخت آذربایجان یک شهر قدیمی قرون وسطایی در دریای خزر را با کاخ های اروپایی قرن نوزدهم و خط افق فوق العاده مدرن ترکیب می کند. برای گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای این کشور با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پایتخت آذربایجان یک شهر قدیمی قرون وسطایی در دریای خزر را با کاخ های اروپایی قرن نوزدهم و خط افق فوق العاده مدرن ترکیب می کند. برای شناخت بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان و گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای این کشور تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ورودی موزه نظامی باکو در شب

برج مایدن باکو

برج استوانه ای مایدن داستانی مرموز دارد. قدمت این برج به بیش از 1000 سال می رسد. کارشناسان میراث فرهنگی بر این باورند که برج مایدن قبل از تبدیل شدن به یک برج مراقبت در قرن 18 بعد از میلاد، به عنوان یک معبد زرتشتی کاربرد داشته است. از پلکان مارپیچ داخل برج به بالای سازه 29 متری رفته و بهترین مناظر را از آن ارتفاع مشاهده کنید.

پائین برج دیدبانی مایدن باکو

کاخ شیروان شاه باکو

کاخ شیروان شاه باکو، با قدمت 800 ساله، در پشت اسکناس 10 مناتی آذربایجان نیز قرار دارد. این میراث فرهنگی جمهوری آذربایجان در قرن پانزدهم ساخته شده و دارای کاخ، مسجد، طاق های برگذاری مراسم خاکسپاری و مقبره است که آن را به یکی از جاذبه های برتر باکو در ایچری شاهر تبدیل کرده است.

کاخ شیروان شاه باکو

قدم زدن در خیابان نظامی

خیابان 3.5 کیلومتری بنام نظامی گنجوی شاعر معاصر، منطقه اصلی خرید و تفریح در باکو پایتخت آذربایجان را تشکیل می دهد. در هنگام قدم زدن، از نماهای باروک، نئو گوتیک و نئو رنسانس و سبکهای مختلف دیگر بازدید کنید و بهترین معماری های این شهر را لمس کنید.

خیابان نظامی باکو آذربایجان در شب

گشت و گذار در میدان آب نما باکو

میدان چشمه که مخصوص عابر پیاده است، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باکو می باشد. ده ها آب نما که از خیابان نظامی تا دیوارهای شرقی ایچری شفر کشیده شده اند، وسعت میدان چشمه باکو را پر می کنند. چندین کافه و رستوران با تراس فضای باز در میدان فواره وجود دارد که بعد از یک گشت و گذار حسابی می توانید در آن ها استراحت کنید.

آب نماهای میدان آب نما یا میدان چشمه باکو آذربایجان

مینی ونیز باکو

اگر تا به حال از شهر کانال ها دیدن نکرده اید، مینی ونیز باکو به شما لذت گشت و گذار در ونیز را می بخشد. مینی ونیز باکو منطقه ای کوچک در بلوار باکو است که دارای دو جزیره بزرگ و کوچک که با پل ها به هم متصل می شوند، می باشد. مردم محلی و گردشگران تورهای آذربایجان از قایق سواری در مینی ونیز باکو در کانال های مصنوعی که برای اولین بار در دهه 1960 افتتاح شدند، شگفت زده می شوند. در مینی ونیز باکو می توانید یک عصر عاشقانه را تجربه کنید.

قایق سواری در منطقه مینی ونیز باکو

کاخ اسماعیلیه باکو

کاخ اسماعیلیه باکو، کاخ گوتیایی عجیبی است و داستانی غم انگیزی دارد. در اوایل قرن بیستم، بارون نفتی آقا موسی نقیف پسرش اسماعیل را که بیماری سل گرفته بود از دست داد. وی یک معمار لهستانی به نام جوزف پلاسکو را که در جهان معروف بود، برای طراحی این بنا به عنوان یادبود پسرش، استخدام کرد. بارون هزینه این پروژه را پرداخت و سپس آن را به خیریه اهدا کرد. بعدها این بنا به یک سالن اجتماعات و مجمع سپس ریاست آکادمی علوم تبدیل شد.

کاخ اسماعیلیه باکو

سفر بر کرانه دریای خزر

چه چیزی بهتر از یک سفر دریایی در دریای خزر می تواند راهی بهتر برای دیدن آسمان شب باشد؟ ترمینال کشتی کروز دریای خزر در مرکز بلوار باکو قرار دارد. سفرهای دریایی تقریبا یک ساعت به طول می انجامد و سپس به خلیج باز می گردند. نکات بسیار جذاب در این سفر دیدن برج های شعله و شهر درخشان باکو است.

کشتی کروز بر دریای خزر در باکو آذربایجان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt