هنرهای خیابانی تفلیس را در چه جاهایی کشف کنیم

هنرهای خیابانی تفلیس را در چه جاهایی کشف کنیم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1398

هنرهای خیابانی تفلیس را در چه جاهایی کشف کنیم

هنر خیابانی یک تاریخ طولانی و جذاب دارد که برای چندین دهه در سراسر جهان در خیابانهای مختلف دیده می شده است. با این حال در تفلیس، با وجود هنرمندان محلی، آثار زیبایی بر روی دیوارهای خیابانها دیده می شود. الفبای سفر برای تماشای این زیباییها شما را راهنمایی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هنر خیابانی یک تاریخ طولانی و جذاب دارد که برای چندین دهه در سراسر جهان در خیابانهای مختلف دیده می شده است. با این حال، در تفلیس یک روند نسبتا جدید است. برای سال های بسیار در خیابان های تفلیس تنها نوشته هایی با اسپری های رنگی نوشته می شد ولی در حال حاضر با وجود هنرمندان محلی آثار زیبایی بر روی دیوارهای خیابانها دیده می شود. الفبای سفر برای تماشای این زیباییها شما را راهنمایی می کند.

هنر خیابانی دکتر عشق Dr. Love تفلیس

Bacha Khoperia که به نام دکتر عشق شهرت دارد به مدت 8 سال است که کار کشیدن هنرهای خیابانی تفلیس را بر عهده دارد و یکی از محبوب ترین هنرمندان گرجی به شمار می رود. نقاشی مشهور او تصویر دختری است که به علت آلودگی هوا ماسک بر روی صورت زده و در حال اکسیژن گرفتن از یک گلدان است. نه تنها مردم محلی این هنر خیابانی را به رسمیت می شناسند بلکه این اثر هنری در فستیوال هنرهای خیابانی آپفست Upfest شهر بریستول انگلیس نیز شرکت کرد. 

نقاشیهای این هنرمند در شهرهای مختلف گرجستان مانند تفلیس،باتومی و کوتایسی با هدف گسترش عشق در سراسر جهان به چشم می خورد. شما نیز به عنوان گردشگر تور گرجستان بهار 98 از تماشای این هنرهای خیابانی لذت ببرید.

هنر خیابانی دکتر عشق Dr تفلیس-الفبای سفر

هنر خیابانی Tamoonz تفلیس

Tamuna Tskhekaia که مردم محلی او را به نام Tamoonz می شناسند، یک طراح گرافیک حرفه ایی است. او اولین هنر خیابانی خود را در سن 17 سالگی با یک قلموی معمولی کشید در حالی که در آن دوران لوازم تخصصی  گرافیک در گرجستان وجود نداشت. هنر زیبا و دیدنی او باعث شد تا سازمان های بین المللی جشنواره هنر خیابانی، او را برای شرکت در فستیوال هنرهای خیابانی به بلژیک دعوت کند.برخی از نقاشیهای او شامل تصاویر دخترهایی با مو بلند و مجعد هستند که در سفر تور تفلیس خرداد 98 می توانید آنها را مشاهده کنید.

هنر خیابانی Tamoonz تفلیس-الفبای سفر

هنر خیابانی Gagosh تفلیس

Gagosh یا Giorgi Gagoshidze  یکی دیگر از هنرمندان گرجی است که هنر او چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می کند. او علاوه بر اینکه از اسپری برای خلق هنرش استفاده می کند، بلکه آثار هنری اخیر او با استفاده از موزاییک و همچنین نوشتن اشعار مختلف بوده  است. برخی از آثار هنری او در مورد مسائل اجتماعی بوده و دارای موضوعات نمادین است. این آثار هنرمندانه او برای همه گردشگران تور تفلیس بهار 98 جذاب خواهد بود.

هنر خیابانی Gagosh تفلیس-الفبای سفر

هنر خیابانی Lamb تفلیس

Mishiko Sulakauri که به عنوان بره یا Lamb شناخته می شود، آثار خنده دار و طعنه آمیز را در هنر خود در زمینه های مختلف به تصویر کشیده است. بیشتر آثار او در مورد مسائل کشور گرجستان مانند غذاهای ملی این کشور مثل خینکالی و یا فرهنگ و مذهب مردم گرجی دیده می شود.این هنرمند نام هنری و مستعار خود را از زادگاهش توشتی برگزیده است. توشتی شهری در گرجستان است که منبع درآمد اصلی مردم آن از راه کشاورزی و دامداری است. برای دیدن این هنرهای زیبا، بلیط پرواز تفلیس را رزرو کنید.

هنر-خیابانی Mishiko Sulakauri تفلیس-الفبای سفر

هنر خیابانی Musya Qeburia تفلیس

از دیگر هنرمندان خیابانی گرجی Musya Qeburia است که نقاشیهای زیبا و جذاب او را روی دیوارهای خیابان تفلیس می توانید به عنوان یک طراح گرافیک مشاهده کنید. او به عنوان مدیر هنری در یکی از شرکتهای تبلیغاتی گرجستان کار می کند و  پروژهای هنری و تجاری را به نتیجه می رساند. علاوه بر هنر دیجیتال، او نقایشهای دیوار را ترسیم کرده و همچنین جواهر و زیور آلات دست سازی نیز می سازد.

هنر خیابانی Musya Qeburia تفلیس-الفبای سفر

هنرهای خیابانی تفلیس را در چه جاهایی ببینیم؟

هنرهای خیابانی تفلیس در سراسر خیابانهای شهر و همچنین گذرگاههای زیرزمینی قابل مشاهده هستند. زمانی که در خیابانهای تفلیس قدم می زنید می توانید این نقاشیهای رنگارنگ و هنرمندانه را ببینید. حتی ممکن است که یک تکه از این هنرها را بر روی دیوارهای خانه های مسکونی ببینید.  بهترین مکان برای دیدن هنرهای خیابانی هنرمندان محلی گذرگاه زیرزمینی میدان قهرمان تفلیس، هتل فاریکا و گذرگاه پارک Vake می باشد.

هنرهای-خیابانی تفلیس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt