دوستی آب و آتش در یکی از مناطق آذربایجان

دوستی آب و آتش در یکی از مناطق آذربایجان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 آبان ، 1398

دوستی آب و آتش در یکی از مناطق آذربایجان

دوستی آب و آتش در یکی از مناطق آذربایجان به نام یانار بلاغ باکو (Yanar Bulag). این چشمه آب و آتش را با یکدیگر ترکیب و به بیرون سوق می دهد و با خاصیت های درمانی که دارد بسیار شناخته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور جمهوری آذربایجان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد و این جاذبه ها در شهرهای مختلف مانند باکو و آستارا پراکنده شده اند. اما در این مطلب می خواهیم یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری آذربایجان را به شما معرفی کنیم.

یانار بلاغ باکو (Yanar Bulag)، سرچشمه آب و آتش در آذربایجان

یانار بلاغ باکو (Yanar Bulag) آب و آتش را با یکدیگر ترکیب و به بیرون سوق می دهد و با خاصیت های درمانی که دارد بسیار شناخته شده است. مردم محلی، چشمه یانار بلاغ در شهر باکو و نزدیکی آستارا (جنوب آذربایجان) را به (چشمه در حال سوختن) ترجمه کرده اند و به دلیل آتش گرفتن آب چشمه به این اسم، نامگذاری شده است.

آب در حال آتش گرفتن در چشمه آتش یانار بلاغ باکو آذربایجان

راز آتش گرفتن آب یانار بلاغ چیست

راز آتش گرفتن آب یانار بلاغ بسیار ساده است. زمانی که آب چشمه از لوله ای فلزی به بیرون می ریزد، یک منبع اشتعال سبک تر با آب تماس پیدا می کند که در نهایت باعث آتش گرفتن آب خواهد شد. این ویژگی منحصر به فرد آب چشمه یانار بلاغ آذربایجان علتی جز حجم زیاد متان موجود در آن ندارد و به دلیل جوشیدن آب، دارای خواص درمانی بسیار زیادی است. از سراسر مناطق اطراف افرادی برای جمع آوری آب یانار بلاغ به آنجا مراجعه می کنند. این موضوع برای گردشگران تور آذربایجان نیز جذاب بوده و آن هم برای بازدید از واقعه در کنار هم قرار گرفتن آب و آتش، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان از آن بازدید می کنند.

چشمه آتش یاناربلاغ باکو آذربایجان

چشمه یاناربلاغ باکو، یکی از عوامل تشریفاتی زرتشتیان

چشمه یاناربلاغ باکو نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری عجیب و غریب در آذربایجان است، بلکه می تواند به ذخایر غنی نفت و گاز در این کشور نسبت داده شود که در سفر به باکو می توانید بازدید از آن را تجربه کنید. چشمه آتش به جز جذابیت غیر عادی که دارد، مانند آتشکده باکو باعث برانگیختن زرتشتیان شده است، زیرا در مذهب زرتشتیان آتش و آب، از عوامل تشریفات مذهبی و همچنین پاکی و خلوص معنا می شود. در حال حاضر مدت زمان زیادی از عدم حضور زرتشتی ها در آذربایجان می گذرد ولی وجود این پدیده در منطقه حاکی از آن است که دین زرتشت 2000 سال یا بنا بر عقایدی 2500 سال پیش در این بخش از جمهوری آذربایجان پایه گذاری شده است.

آب در حال آتش گرفتن چشمه آتش یانار بلاغ باکو آذربایجان

مسیر رفتن به یانار بلاغ باکو

این جاذبه گردشگری پرطرفدار در کنار جاده اصلی Lənkəran و 9 کیلومتری شمال آستارا واقع شده است و برای رسیدن به آن می توانید با استفاده از تاکسی های Astara-Lənkəran به آنجا مراجعه و از شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری آذربایجان دیدن کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt