مشارکت هتل داران در اجرای طرح سفر ارزان

مشارکت هتل داران در اجرای طرح سفر ارزان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 دی ، 1397

مشارکت هتل داران در اجرای طرح سفر ارزان

رییس جامعه هتلداران ایران در راستای اجرای طرح سفر ارزان، برای مشارکت اعلام آمادگی کرد و گفت: هتلداران برای تخفیف دادن و در اختیار قرار دادن ظرفیتهای‌ خالی اتاق‌ها به آژانس‌های گردشگری، آماده‌ی همکاری‌ می باشند. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رییس جامعه هتلداران ایران در راستای اجرای طرح سفر ارزان، برای مشارکت اعلام آمادگی کرد و گفت: هتلداران با هدف رونق سفرهای داخلی در این شرایط بحرانی، برای تخفیف دادن و در اختیار قرار دادن ظرفیتهای‌ خالی اتاق‌ها به آژانس‌های گردشگری، آماده‌ی همکاری‌ می باشند. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

توسعه گردشگری داخلی با اجرای طرح سفر ارزان

معاون گردشگری از تهیه طرح سفر ارزان در هفته گذشته خبر داد که در این بین رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، اجرایی شدن این طرح را به بسته به همکاری آژانسهای هواپیمایی و هتلداران دانست. جمشید حمزه‌زاده- رییس جامعه هتلداران ایران نیز به خبرنگاری ایسنا اظهار کرد: با اینکه این طرح‌ها برای درمان بحران مانند مُسکن‌های موقت است ولی اعتقاد داریم اجرای این طرح‌ها می‌تواند به توسعه گردشگری به خصوص سفرهای داخلی کمک زیادی کند.( با مجله گردشگری الفبای سفر همراه باشید.)

وی با اعتقاد بر این‌که نباید نگاه دائمی به طرح‌های مانند سفر کارت و سفر ارزان داشت زیرا که تنها در مقطع خاص زمانی پاسخگوی نیاز است، گفت: ‌چنین طرح‌هایی به ارزان‌سازی خدمات سفر با توجه به وضعیت فعلی کشور کمک شایانی می‌کند و در عین حال نتایج قابل قبولی را در بر خواهد داشت از جمله: بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری، افزایش ضریب اقامت در هتل‌ها، رونق کسب و کار آژانس‌های گردشگری و همچنین حذف نشدن سفر از سبد خانوار ایرانی. حتی اگر به مدت سه ماه این طرح‌ها در کشور اجرا شوند باز هم نتیجه آن موفقیت‌آمیز و امیدوار کننده خواهد بود.

حمزه‌زاده به افت آمار اقامت در هتل‌های کشور اشاره کرد و افزود: با اینکه تعدادی از کارگزاران و دست اندرکاران با توجه به گران شدن سفرهای خارجی، از افزایش سفرهای داخلی خبر می‌دهند ولی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، آمار اسکان در هتل‌های کشور ۱۰ درصد کاهش یافته است که این وضعیت به علت شرایط بد اقتصادی مردم و افزایش مراکز غیررسمی اقامتی در سطح کشور می باشد.

رییس جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: با وجود افزایش زیاد هزینه‌ی هتلداری، ولی تعداد زیادی از آن‌ها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف‌ قایل شده‌اند، ‌بعضی نیز همچنان با قیمت سال قبل خدمات ارایه می کنند و این به این معنی است که حاشیه سود هتل کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با اینکه از جزییات طرح سفر ارزان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطلع نیستیم اما از هر طرحی که منجر به توسعه گردشگری شود استقبال خواهیم کرد، حتی اگر آژانس‌های گردشگری عمده‌فروش، طرح‌های مشابه داشته باشند، هتل‌دارها آماده همکاری با آن‌ها در این شرایط بد و بحرانی هستند. تعدادی از بانک‌ها نیز اعلام علاقمندی برای مشارکت در این طرح‌ها کرده‌اند. تا به حال این ظرفیت پنهان بوده که از آن باید استفاده کرد. ( با همراهی الفبای سفر از قیمت تورهای خارجی مطلع شوید.)

اجرای طرح سفر ارزان با مشارکت هتلها-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt