ظرفیت بالای گردشگری معنوی در جذب سرمایه گذاری

ظرفیت بالای گردشگری معنوی در جذب سرمایه گذاری

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 دی ، 1397

ظرفیت بالای گردشگری معنوی در جذب سرمایه گذاری

هران- ایرنا- رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: گردشگری معنوی در جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ظرفیت بالایی دارد و توسعه آن به برنامه ریزی نظام مند نیازمند دارد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: گردشگری معنوی در جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ظرفیت بالایی دارد و توسعه آن به برنامه ریزی نظام مند نیازمند دارد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

 توسعه پایدار گردشگری معنوی

طبق گزارش گروه دانشگاه ایرنا، در سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ، سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: باید گردشگری معنوی باعث بالا بردن حس معنوی ناشی از سفر در گردشگران شود.او افرود: در گردشگران حس معنوی در هر مرتبه متفاوت است که این موضوع باعث پیچیده شدن گردشگری معنوی می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه حس معنوی با موقعیت و ساختار فیزیکی مکان گردشگردی دارای ارتباط مستقیم است ادامه داد: کشور ما از لحاظ داشتن فضاهای فیزیکی و مفاهیم مذهبی غنی است.رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: تا زمان رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری مذهبی، بین ترسیم هویت معنوی، مولفه های خاص معنوی و رویکرد های مختلف فاصله وجود دارد و به سیستم مناسب و تبیین برنامه نیازمند دارد. 

او در ادامه گفت: تا حدودی ادبیات معنوی گردشگری شکل گرفته اما باید به جامعه سرایت کند.هاشمی افزود: این موضوع به همراهی و همکاری اساتید دانشگاه ها و حوزه نیاز دارد تا در جهت توسعه پایدار در زمینه گردشگری معنوی گام های موثری برداریم. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید)

50 مقاله به کنفرانس گردشگری و معنویت ارسال شد

رئیس انجمن علمی گردشگری ایران در این همایش گفت: به دبیرخانه کنفرانس گردشگری و معنویت، 50 مقاله داخلی و خارجی ارسال شد که 22 مقاله از این تعداد پذیرفته شد و مورد داوری قرار گرفت که می توان گفت از نظر محتوایی، این مقالات پر بارتر نسبت به سال قبل است.محمد حسین ایمانی خوشخو افزود: سفر یک امر مقدس است و رویکرد گردشگری معنوی باید به صورت یک مفهوم اساسی در جامعه رواج پیدا کند. وی در ادامه گفت: توسعه گردشگری به حمایت نیاز دارد چراکه راه برون رفت از تحریم ها است و بنابراین تمامی نهادها، حوزه علمیه و دانشگاه ها باید این توسعه را حمایت کنند . 

رئیس کمیته علمی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در ادامه گفت: گردشگری توفیقات، معرف شاخصه ها و دستاوردهای کشور به جهان می باشد و منجر به نمود بهتر آن در سطح بین الملی می شود. پس باید برای این موضوع زمینه های مناسبی فراهم شود. ایمانی خوشخو اظهار کرد: به علت جدید بودن موضوع طرح ایده گردشگری و معنویت، این طرح در مجامع علمی داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت. وی ادامه داد: گردشگری همراه با فضای معنوی فضای جدیدی را به وجود می آورد که پاسخگوی نیاز روحی انسان ها می باشد. 

رئیس کمیته علمی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت افزود: در نشریه گردشگری بین المللی معنویت، مقاصد مرتبط با گردشگری معنوی ایران چاپ شده است. رئیس انجمن علمی گردشگری ایران در ادامه گفت: در طول سه سال گذشته در شهر قم در این زمینه نشست هایی برگزار شد که نتایج مطلوبی داشت. طبق گزارش ایرنا، سومین دوره همایش گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ با حضور کارشناسانی از مالزی، ایتالیا و بریتانیا، جمعی از محققان، استادان دانشگاه و حوزه علمیه در حوزه گردشگری برگزار شد و کتاب گردشگر مذهبی نیز رونمایی گردید. ( برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی با الفبای سفر همراه باشید.)

گردشگری معنوی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt