گردشگری به یاد ماندنی در اطراف تفلیس

گردشگری به یاد ماندنی در اطراف تفلیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1398

گردشگری به یاد ماندنی در اطراف تفلیس

اگرچه گرجستان کشور کوچکی است اما شهرها، روستاها و مکانهای دیدنی زیادی برای کشف کردن دارد. اکثر این مکانها نیاز به چند روز زمان برای گذراندن دارند. الفبای سفر شما را برای گردشگری جذاب در اطراف تفلیس راهنمایی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگرچه گرجستان کشور کوچکی است اما شهرها، روستاها و مکانهای دیدنی زیادی برای کشف کردن دارد. اکثر این مکانها نیاز به چند روز زمان برای گذراندن دارند اما اگر قصد دارید تعطیلات آخر هفته را در اطراف تفلیس سپری کنید مناظر و مناطق تاریخی زیادی برای تفریح وجود دارد. الفبای سفر شما را برای این گردشگری جذاب راهنمایی می کند.

سیغناغی Sighnaghi

سیغناغی یکی از معروفترین شهرهای منطقه كاختی خوارلی، در فاصله 120 کیلومتری تفلیس قرار گرفته است که به داشتن خیابانهای سنگ فرش شده و بالکنهای چوبی شهرت دارد. این شهر دارای تاریخ غنی از قرن 17 است. سیغناغی یک شهر نسبتا کوچک است که مناطق دیدنی شگفت انگیزی دارد مانند موزه های تاریخی، قدم زدن در امتداد دیوارهای دفایی قرون وسطایی و لذت بردن از تماشای مناظر بی نظیر کوه های قفقاز و  دره آلازنی.

حتی خودتان می توانید در شهر گردش کنید و از جاهای تاریخی مانند صومعه بودبی Bodbe جایی که مقبره نینوی مقدس(St. Nino  فردی که در قرن 4 زندگی می کرد و مسیحیت را وارد گرجستان کرد) در آن قرار دارد یا از کاخ به جای مانده پادشاهان کارتلی-کاختی یادگار قرن 17  18 و یا موزه قوم نگاری این منطقه در تور گرجستان خرداد 98 دیدن کنید.

سیغناغی،گرجستان-الفبای سفر

اسپانتسمیندا Stepantsminda

اسپانتسمیندا که بیشتر به عنوان منطقه قازبگی شناخته می شود یک روستای کوچک است که در دامنه کوه قازبگی قرار دارد. با 3 ساعت رانندگی در جاده نظامی گرجستان به این منطقه دیدنی خواهید رسید که دارای چشم انداز و طبیعت حیرت انگیزی است. در مسیر رسیدن به این روستا از قلعه آنانوری Ananuri Castle قلعه ای که داخل آن دو کلیسای قرن 17همی قرار دارد حتما دیدن کنید.

همچنان که مناظر نفس گیر منطقه اسپانتسمیندا را تماشا می کنید از کلیسای ترینیتی گِرگِتی Gergeti Trinity Church که توسط کوه ها محاطره شده است دیدن کنید. در این منطقه می توانید یک خودرو مخصوص سافاری اجاره کنید و درتور گرجستان بهار 98 در این منطقه کوهستانی سافاری را تجربه کنید.

اسپانتسمیندا،گرجستان-الفبای سفر

گوری Gori

یکی از اماکن توریستی گرجستان شهر گوری است که تنها 90 دقیقه از تفلیس فاصله دارد. یک شهر کوچک که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته یک انتخاب خوب است. این شهر به زادگاه استالین ( رهبر و سیاستمدار معروف دوران کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی سابق ) شهرت دارد که می توانید از موزه خانه او دیدن کنید و اشیا و لوازم شخصی او را مشاهده کنید.

از قلعه گوری Gori Fortress که یک قلعه قرون وسطی است که در طول تاریخ بارها نیز مورد حمله قرار گرفته دیدن کنید. موزه تاریخی قوم نگاری،  کلیسای گورجیواری  Gorijvari Cathedral نیز از دیگر مناطق دیدنی این منطقه در تور گرجستان  ارزان می باشند.

گوری،گرجستان-الفبای سفر

کوتایسی Kutaisi

کوتایسی پایتخت سابق و دومین شهر بزرگ در گرجستان است که از  نظر مناظر و تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. این شهر تقریبا فاصله زیادی تا تفلیس دارد که با استفاده از مینی بوس و قطار می توانید به آن برسید اما اگر با خودرو به این محل سفر می کنید 3 ساعت و نیم زمان نیاز دارید تا به کوتایسی برسید . 

از بناهای تاریخی این شهر که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد دیدن کنید. از کلیسای جامع باگراتی Bagrati Cathedral یادگار قرن 11 با معماری قرون وسطایی، صومعه گراتی از شاهکارهای معماری قرن 12 دیدن کنید. در خیابانهای این شهر قدم بزنید و آبنمای کولچیس را مشاهده کنید.از موزه ها و ذخیره گاه طبیعی ساتاپلیا Sataplia Nature Reserve دیدن کنید و جای پای دایناسورها و مجموعه ای از غارهای را در تور گرجستان لحظه آخری مشاهده کنید.

کوتایسی،گرجستان-الفبای سفر

آخالتیسخه Akhaltsikhe

آخالتیستخه که به معنی قلعه نو است 214 کیلومتر با تفلیس فاصله دارد و یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات آخر هفته است که در این قصر Rabati  که به قصر محفوظ معروف است یکی از دیدنی های این شهر است. این قلعه که در قرن 19 ساخته در اصل به نام قلعه Lomisa شناخته می شده است ولی در طول تاریخی بارها مورد تخریب قرار گرفته و بازسازی شده است.

آثار تاریخی که در این منطقه قرار دارند قدمتشان به قرن 17 و 18 می رسد. چیزی که باعث منحصر به فرد بودن این شهر شده این است که اماکن مذهبی مختلف مانند مسجد و کلیساهای ارتدکس در این شهر وجود دارد. مغازه ها و هتلها و موزهای مختلفی نیز در آخالتیستخه قرار دارند که در تور گرجستان ارزان می توانید آنها را مشاهده کنید. ( برای شروع سفر به گرجستان بلیط هواپیما تفلیس را رزرو کنید.)

آخالتیسخه،گرجستان-الفبای سفر

بورجومی Borjom

بورجومی شهری است که به دلیل داشتن چشمه های آب معدنی شهرت دارد که برخی معتقد هستند که این چشمه ها که در بهار پر از آب می شوند خاصیتهای درمانی مختلفی دارند. در این شهر جاهای مختلفی برای دیدن وجود ندارد ولی یکی از نقاطی که می توانید از آن دیدن کنید گشت زدن در پارک این شهر است با آبهای معدنی طبیعی که مزه متفاوتی از آبهای معدنی که داخل بطری به فروش می رسند دارد.

برج ناقوس و کلیسای زارما Zarma Monastery با قدمتی از قرن 13 همراه با نقاشیهای فوق العاده ، کاخ آبی فیروزه Blue Place Firuza که تفلیقی از بناهای ایرانی، گرجستانی و اروپایی است، قلعه گرجی یادگار قرن 14 از دیگر جاذبه های دیدنی بورجومی می باشند.

بورجومی،گرجستان-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt