درخواست وزارت خارجه برای تعلیق سفر ایرانیها به گرجستان

درخواست وزارت خارجه برای تعلیق سفر ایرانیها به گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1397

درخواست وزارت خارجه برای تعلیق سفر ایرانیها به گرجستان

بعد از دیپورت تعدادی از شهروندان ایرانی از گرجستان در هفته‌های اخیر، معاون گردشگری کشوری خبر از به صدا درآمدن زنگ خطر گردشگری در این کشور داد و به مردم توصیه کرد که تا اطلاع ثانوی به گرجستان سفر نکنند. برای جزییات این خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بعد از دیپورت تعدادی از شهروندان ایرانی از گرجستان در هفته‌های اخیر، معاون گردشگری کشوری خبر از به صدا درآمدن زنگ خطر گردشگری در این کشور داد و به مردم توصیه کرد که تا اطلاع ثانوی به گرجستان سفر نکنند. برای جزییات این خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

انتقاد از رفتار نادرست گرجستان با مسافران ایرانی

بر اساس گزارش ایسنا، در ادامه تغییر سیاست‌های مهاجرتی در این کشور و تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری گرجستان، تعدادی از شهروندان ایرانی از این کشور به بهانه‌های مختلف دیپورت شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه بهرام قاسمی در واکنش اخیر به این اتفاق‌ها و بازداشت کردن یک زن ایرانی به مدت 20 ساعت و دیپورت وی از گرجستان به ترکیه، دیروز اعلام کرد: این مساله را با جدیت پیگیری می‌کنیم و هم‌زمان سفارت نیز ماموریت دارد تا این مساله را از نزدیک بررسی کند.

او دیپورت شماری از اتباع ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی گرجستان در یکی دو ماه اخیر را تایید کرد و گفت: ما از این رفتار دولت گرجستان انتقاد می کنیم و به سفیر آنها نیز مراتب ناراحتی‌مان ابلاغ شده و برنامه‌هایی داریم که در طی چند روز آینده انجام خواهیم داد. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید)

سخنگو وزارت امور خارجه خطاب به همه ایرانی‌ها اعلام کرد: در صورت عدم نیاز و اجبار از هرگونه سفر به گرجستان اجتناب کنند تا ایران بتواند در یک برنامه مشخص دلیل این مشکل را که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی به وجود آورده مشخص کند و آنها علت این دیپورتها را اعلام کنند. 

البته ما (ایران و گرجستان) لغو رواید هستیم اما برخی ایرانی‌ها متاسفانه توسط گروه‌های مافیایی که دارای مجوز لازم نیستند، تحت عناوینی مختلف از جمله خرید مسکن و بحث‌های توریستی به این کشور سفر می کنند در حالی که مدارک لازم را ندارند و به دست مسئولین آنها بهانه‌ می‌دهند، اما با این وجود باعث نمی‌شود که گلایه ای نسبت به رفتار دولت گرجستان نکنیم.

معاون گردشگری ـ ولی تیموری نیز در واکنش به این اتفاقات بعد از اعلام رسمی مواضع وزارت امور خارجه ایران ـ خبر از ارسال نامه‌ای به ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها برای خودداری از سفرهای غیرضروری مسافران ایرانی به گرجستان داد و به ایسنا اظهار کرد: رفتار نادرست گرجستان با شهروندان ایرانی مرزهای اخلاق گردشگری را رد کرده است که به اصطلاح آن را «Tourism Alert» می نامند.

بعد از اعلام مواضع رسمی دستگاه دیپلماسی کشور، ما نیز در نامه‌ای به اداره‌های کل استان‌ها به پشتیبانی از این مواضع از شهروندان ایرانی اکیدا درخواست می کنیم تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط این کشور، از هر نوع سفر غیرضروری به گرجستان اجتناب کنند تا نتایج بررسی‌های وزارت امور خارجه در مورد اتفاق های اخیر مشخص شود. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما با الفبای سفر همراه باشید.)

او با اشاره به اینکه تنها‌ اعلام قطعی دستور توقف کامل سفر به گرجستان از سوی وزارت خارجه کشورمان امکان‌پذیر است، بنابراین همچنان فروش تور گرجستان و بلیط هواپیما تفلیس در آژانس‌های گردشگری ادامه دارد، گفت: از آژانس‌ها درخواست میکنیم تا درمورد واقعیت‌های سفر به گرجستان در شرایط کنونی اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف کنند تا از مشکلات مشابه و بعدی  جلوگیری شود.

تیموری از رفتار گرجستان با مسافران ایرانی در شرایطی که سفرهای آن‌ها در اقتصاد این کشور موثر بوده است انتقاد کرد و افزود: ما تبادل گردشگر با گرجستان داریم، به ویژه آنکه گردشگران ایرانی برای این کشور درآمدزایی داشته اند و انتظار رفتار نادرست را نداشتیم .

فرودگاه تفلیس گرجستان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt