رشد 15 درصدی گردشگران روسیه پس از جام جهانی ۲۰۱۸

رشد 15 درصدی گردشگران روسیه پس از جام جهانی ۲۰۱۸

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1397

رشد 15 درصدی گردشگران روسیه پس از جام جهانی ۲۰۱۸

پس از برگزاری مسابقات فوتبال 2018 در روسیه، ورود گردشگران به این کشور 15 درصد رشد کرده است. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پس از برگزاری مسابقات فوتبال 2018 در روسیه، ورود گردشگران به این کشور 15 درصد رشد کرده است. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

 اجرای طرح جدید، برنامه جامع هدفمند توسعه گردشگری 

بر اساس گزارش ایسنا، جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری و رییس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه ـ‌ «تاتیانا منشیکووا» ـ گفت: گردشگری در نقاط مختلف روسیه در تابستان امسال رشد ۱۵ درصدی داشته است.

طبق گفته او از جمله مهمترین فاکتورهای افزایش تعداد گردشگران و رشد این صنعت در روسیه، بهبود کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات، سیاست‌های مناسب، رشد و توسعه سریع خدمات گردشگری بوده که شروع آن به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد.

منشیکووا، اشاره به نتایج اولیه گردشگری در فصل تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی که ناشی از افزایش قابل توجه شمار گردشگران در مقایسه با سال قبل بود کرد و گفت: بیش از ۵۶ میلیون گردشگر در روسیه در سال ۲۱۰۷ میلادی به تفریح و استراحت پرداختند که انتظار می‌رود در کل سال ۲۰۱۸ این شاخص رشد، افزایش پیدا کند. ( برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی الفبای سفر را دنبال کنید)

رییس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه افزود: از دیگر فاکتور های تاثیرگذار در افزایش نرخ گردشگری در روسیه می توان به دو رویداد بزرگ جام جهانی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ اشاره کرد که زیرساخت‌های گردشگری در شهرها و مناطق مختلف روسیه در چارچوب برگزاری این مسابقات ایجاد شد است.

رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه جامع هدفمندی در حوزه توسعه گردشگری و جذب توریست در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در فدراسیون روسیه اجرا شد که بر طبق آن حدود ۴۵ سازمان و کمپانی بزرگ وابسته با هدف مشترک، در 35 منطقه مختلف روسیه در حوزه گردشگری فعال شد.

تاتیانا منشیکووا در این ‌مورد گفت: طرح جدیدِ برنامه جامع هدفمند توسعه گردشگری و جذب توریست برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ توسط مرکز گردشگری روسیه تهیه، سازماندهی و به فدراسیون گردشگری روسیه ارائه شده است.

طبق گفته جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری روسیه در این طرح جامع و هدفمند، ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری بزرگ گردشگری در نظر گرفته شده است که یکی از آنها منطقه آلتایسکی در سیبری یکی از مناطق دیدنی روسیه، از جمله اهداف این طرح‌های پیش‌بینی شده است.

روسیه پس از سهولت در صدور روادید، به یکی از مقاصد اصلی و محبوب گردشگری در بین ایرانی‌ها تبدیل شد. از جمعیت ایرانی‌هایی که برای تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ به این کشور سفر کردند آمار دقیقی در دست نیست اما منابع غیررسمی خبر از ورود 3 هزار ایرانی به کشور روسیه در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی داده اند.

رشد گردشگرانروسیه پس از جام جهانی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt