کشف اشیای 8 هزار ساله در متروی تهران

کشف اشیای 8 هزار ساله در متروی تهران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آذر ، 1397

کشف اشیای 8 هزار ساله در متروی تهران

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: موزه باستان شناسی در تهران ایجاد خواهد شد و اشیای تاریخی که در پی حفاری های مترو کشف شده اند در این موزه قرار خواهند گرفت. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: موزه باستان شناسی در تهران ایجاد خواهد شد و اشیای تاریخی که در  پی حفاری های مترو کشف شده اند در این موزه قرار خواهند گرفت. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

ایجاد متروی باستان شناسی در تهران

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی در حاشیه نمایشگاه اشیای تاریخی که در طی حفاری های مترو تهران به کشف رسیده اعلام کرد: اسناد تاریخی نشان می دهند که قدمت شهر تهران به قبل از دوران طهماسبی باز می گردد اما اشیای که به تازگی به کشف رسیده حاکی از آن است که تهران دارای قدمتی 8 هزار ساله است.

وی ادامه داد: باید این اشیا در معرض نمایش عموم قرار بگیرند زیرا این اشیای تاریخی ارزشمند بوده و ساده و معمولی نیستند و مردم تهران باید مطلع شوند که تهران چه شهری است و چه قدر قدمت دارد.حناچی به افتتاح موزه باستان شناسی تهران اشاره کرد و گفت: حدود 200 شی در این موزه نگهداری می شود.

شهردار تهران در مورد تکلیف اشیا ارزشمند و تاریخی که در پی حفاری های مترو کشف شده اند افزود: در حال حاضر در این زمینه گزارشی دریافت نکردم ضمن اینکه ما نسبت به این موضوع حساسیت زیادی داریم.حناچی در ادامه گفت: این قضیه خصلت شهرهای تاریخی و پر قدمت است که اشیایی در هر حفاری پیدا شود مانند شهر رم که اشیایی در جریان حفاری مترو کشف شده و پس از آن مترو را گسترش دادند بنابراین هر دو مورد  باید مد نظر قرار گیرد.

موزه تهران-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt