لزوم گسترش گردشگری داخلی و جشنواره‌ ای

لزوم گسترش گردشگری داخلی و جشنواره‌ ای

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 اردیبهشت ، 1400

لزوم گسترش گردشگری داخلی و جشنواره‌ای

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس گفت: به علت روند کاهش بخش گردشگری خارجی، برای جبران وضعیت اقتصادی آژانس‌های گردشگری باید تورهای گردشگری بومی و جشنواره‌ای گسترش یابد. با همراهی الفبای سفر ادامه خبر رو دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس گفت: به علت روند کاهش بخش گردشگری خارجی، برای جبران وضعیت اقتصادی آژانس‌های گردشگری باید تورهای گردشگری بومی و جشنواره‌ای گسترش یابد. با همراهی الفبای سفر ادامه خبر رو دنبال کنید.

تمرکز بر تقویت و توسعه گردشگری داخلی

در گزارش ایسنا، ‌مؤید محسن‌نژاد ‌با اشاره به تاثیر تشدید تحریم‌های بر ورود گردشگر و درآمدهای حاصل از آن در کل کشور و به تبع آن استان فارس گفت: موضوع تحریم‌ها جدید نیست و سال ها‌ است که با ممانعت از ورود گردشگر به ایران با تبلیغات منفی دشمن در این زمینه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیشتر تورهای کاهشی استان فارس از سال‌های گذشته به گردشگران اروپایی و آمریکایی مربوط بوده است افزود: تشدید این قضیه باعث شد تا از ابتدای امسال به تقویت و توسعه گردشگری داخلی تمرکز کنیم.محسن‌نژاد ادامه داد: به طور مثال کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان و کشورهای عربی مانند عراق برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی و زیارت اماکن متبرکه و مقدس مانند بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ(ع) به فارس و شیراز سفر می‌کنند؛ به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا با اجرای برنامه‌ریزی مناسب، مباحث گردشگری جایگزین را در شرایط فعلی در الویت قرار دهیم‌. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس با یادآوری این موضوع که در مقایسه با سال گذشته در شرایط کنونی با افت تورهای گردشگری خارجی مواجه هستیم، گفت شیوه های موثر برای جبران درآمد حاصل از صنعت گردشگری در استان فارس، تعریف بسته‌های گردشگری جایگزین در حوزه بوم‌گردی استانی می باشد.

وی  تاکید کرد: باید برای تقویت گردشگری داخلی رونق اقتصادی برای جاومع محلی تلاش شود و برای تحقق این امر یکی از راهها این است که پنج‌شنبه‌ها به تعطیلی هفته اضافه شود زیرا خانواده‌ها فرصت پیدا می کنند تا از تورهای درون استانی به مدت دو روز استفاده کنند.

محسن‌نژاد افزود: شهرستان‌ها و شهرهایی مانند داراب، فیروزآباد و میمند دارای جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بسیاری هستند که می توان درآمدهای گردشگری را با فراهم شدن زیرساخت‌ها و ساماندهی محوطه‌های ورودی جاذبه‌های موجود در آنها افزایش داد‌.

وی با بیان اینکه برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری از جمله در شهرستان‌های مذکور تلاش‌های زیادی شده گفت: البته آژانس‌های مسافرتی نقش مهمی در این زمینه دارند که برای آنها، فعالین گردشگری و دیگر گروه‌های هدفی که تور برگزار و یا گردشگر می‌توانند جذب کنند، دوره‌های آموزشی آشناسازی گردشگری بومی در دستور کار قرار دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس به ارائه مجوز به آژانس‌های مسافرتی برای تعریف بسته‌های سفر جشنواره‌ای در فارس، اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی جز پرداختن به این موضوع راه دیگری نداریم، بنابراین باید با تمام قوت تلاش برای رشد طبیعت گردی بومی کنیم. ( با آژانس مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید.)

گردشگری ایران-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt