با هتل های جالب و متفاوت ایران آشنا شوید

با هتل های جالب و متفاوت ایران آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1397

با هتل های جالب و متفاوت ایران آشنا شوید

همیشه هم مکانهای عجیب و یا جاهایی مانند هتل های زیبا و یا خاص تنها در کشورهای دیگر وجود ندارد، بلکه کشورمان ایران نیز چیزهای متفاوتی مانند هتل های جالب و خاص دارد. الفبای سفر این هتل ها را به شما معرفی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همیشه هم مکانهای عجیب و یا جاهایی مانند هتل های زیبا و یا خاص تنها در کشورهای دیگر وجود ندارد، بلکه کشورمان ایران نیز چیزهای متفاوتی مانند هتل های جالب و خاص دارد. الفبای سفر این هتل ها را به شما معرفی می کند.

هتل کویری بالی، اصفهان

هتلی کویری بالی اولین هتل جالبی است که به شما معرفی می کنیم که جزو لیست هتل های خاص ایران قرار دارد.این هتل با نام های هتل بالی خور و یا هتل بالی خور بیابانک نیز شهرت دارد، اما چیزی که در بین این نامها مشترک است این است که همه ی اسم های این هتل ها به منطقه ی خور و بیابانک اشاره دارد. این هتل در شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان واقع شده است.

ساخت و طراحی هتل بالی اصفهان الهام گرفته از سبک سنتی خانه ‌های کویری این منطقه می باشد.این مهمانسرا 32 اتاق دارد که به 2 قسمت تقسیم شده اند که تعدادی از اتاق های آن مانند دیگر هتل‌ ها دارای تخت خواب و میز و لوازم دیگر است ولی در قسمت دیگر اتاق ‌های به صورت سنتی چیده و طراحی شده و در آن ها تخت، میز و صندلی وجود ندارد.

اتاق های سنتی که دیوار آنها کاه گلی است در آن به جای تخت خواب، رختخواب‌ ها پنبه ‌ای و لحاف‌ های مخمل قرمز رنگ وجود دارد که فضای سنتی دل پذیری را ایجاد کرده است.

هتل کویری بالی،اصفهان-الفبای سفر

هتل لاله کندوان، آذربایجان شرقی 

هتل لاله کندوان یک هتل صخره ای جالب و منحصر به فرد است که جزو هتل های عجیب ایران محسوب می شود.هتل صخره ای لاله کندوان در بین صخره های طبیعی در دل کوه قرار دارد و  در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو و در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است.

این هتل ۴۰ اتاق دارد که فاز اول آن در سال ۱۳۸۷ و فاز دوم آن در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید و از ۴۰ اتاق آن ۱۶عدد قابل استفاده است.به اعتقاد برخی، قدمت روستای کندوان به قرن ۷ هجری می رسد در حالی که عده ای معتقداند قدمت این هتل به قبل از اسلام می رسد. در ساخت هتل لاله کندوان از خانه های این روستا و شیوه ی سنتی الهام گرفته شده است.ارتفاع  تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها حدود ۶۰ متر است.(می توانید با چند هتل عجیب دنیا نیز آشنا شوید.)

هتل لاله کندوان، آذربایجان شرقی-الفبای سفر

هتل قلعه گنج، کرمان

هتل قلعه گنج اولین و تنها کپری در سراسر دنیا به شمار می رود. کپری نیز به این معنا است که این هتل با الهام از الگوهای معماری منطقه و فضای بومی ساخته شده است که بناهای اقامتی بومی این منطقه از متریال و مصالح چوب و از پوشش گیاهی این منطقه به ویژه تنه درخت خرما استفاده شده اند که آن را کپر می‌ نامند.

یکی از خصوصیت هایی که هتل قلعه گنج در بین هتل های متفاوت ایران دارد این است که دوستدار طبیعت است.این هتل بر اساس شیوه ای سنتی طراحی شده و دارای ۳۰ اتاق و تمامی استاندارهای یک هتل امروزی است.

از جمله جذابیتهای اقامت در هتل قلعه گنج می توان به این اشاره کرد که می توانید تا حدی زندگی به سبک مردم بومی این منطقه را تجربه کنید.  نکته جالب در مورد این هتل منحصر به فرد این است که در هیچ جای دنیا هیچ نمونه ای از آن وجود ندارد!

هتل قلعه گنج،کرمان-الفبای سفر

هتل ترنج، کیش 

هتل ترنج کیش جزو هتل های دریایی محسوب می شود. این هتل زیبا و خاص دارای کف پوش شیشه ای است و با اقامت در آن حسی متفاوت را تجربه می کنید چرا که در زیر پای خود می توانید آبزیان مختلف و ماهی های گوناگون را در حال شنا کردن مشاهده کنید.

این هتل طرفداران زیادی دارد و با وجود ویژگیهای منحصر به فرد، جزو هتل های جالب و عجیب ایرانی به شمار می رود.( همچنین می توانید با چند هتل شناور دنیا نیز آشنا شوید.)

هتل ترنج،کیش-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt