عدم کاهش نرخ بلیط هواپیما پس از فرود ارز

عدم کاهش نرخ بلیط هواپیما پس از فرود ارز

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مهر ، 1397

عدم کاهش نرخ بلیط هواپیما پس از فرود ارز

با توجه به کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر، اما قیمت بلیط هواپیما همچنان کم نشده و به تبع هزینه های سفر نیز گران می باشد. با همراهی الفبای سفر از جزییات خبر مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با توجه به کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر، اما قیمت بلیط هواپیما همچنان کم نشده و به تبع هزینه های سفر نیز گران می باشد. با همراهی الفبای سفر از جزییات خبر مطلع شوید.

کاهش آمار سفرها و گران بودن هزینه های بلیط

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، پس از کاهش قیمت ارز و اعلام نرخ ثابت پرواز از سوی سازمان هواپیمایی، اما همچنان قیمت تورهای گردشگری و نرخ بلیط هواپیماهای داخلی و خارجی گران بوده و آمار سفر ها دچار افول شده است و برای این موضوع نیز اقدامی جدیدی صورت نگرفته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی علی اصغر مونسان، چند ماه قبل نامه ای به معاون اول رییس جمهور نوشته و پیشنهاد کرده بود: کمیته‌ای مشترک با عضویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواپیمایی کشوری) و بانک مرکزی به صورت فوری تشکیل شود تا موضوع در ابعاد مختلف بررسی و کارشناسی شود و راهکارهای عملیاتی برون رفت از چالش‌های پیش‌رو به شکل واقع‌گرایانه اجرا شود.

سازمان هواپیمایی در تاریخ سوم شهریور امسال در پی اعتراض نسبت به افزایش ناگهانی قیمت بلیت ها در مسیرهای پر تردد، نرخ هایی را به صورت ثابت اعلام کرد اما این قیمت های اعلام شده نیز همچنان مورد رضایت مردم نبود. به همین علت مونسان در پاسخ به خبرنگار مهر بیان کرد که قیمت بلیط با وجود اینکه کاهش یافته اما همچنان گران است که این قضیه به ضرر شرکت های هواپیمایی است.

اکنون فقط گاهی وقتها می توان بلیت چارتری در بعضی از مسیرهای محدود را با قیمت متعادل تری پیدا کرد اما کماکان قیمت ها نجومی است و ایرلاین ها حتی اگر مسافری هم نداشته باشند حاضر نیستند نرخ های سیستمی را کاهش دهند.به طور نمونه اکنون قیمت بلیط هواپیما تهران به فرانکفورت با هواپیمای ایرانی چهار میلیون تومان و با هواپیمای غیر ایرانی ۶ میلیون تومان است. نرخ مسیر تهران به پاریس نیز از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا به فروش می رسد.

این افزایش قیمت ها نه تنها در مسیرهای خارجی بلکه شامل مسیرهای داخلی نیز میشود. مانند مسیر تهران به مشهد که ۲۵۰ هزار تومان است یا قیمت بلیت هواپیمای تهران به اهواز که در یک مسیر ۲۳۰ هزار تومان و در دو مسیر ۴۵۰ هزار تومان است.
در این باره رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، حرمت الله رفیعی به خبرنگار مهر بیان کرد: با اینکه در اول هفته قیمت بلیت ها باید نسبت به آخر هفته کاهش پیدا کند، اما در کاهش هزینه ها تغییری ایجاد نشده و قیمت سیستمی و چارتری همچنان گران هستند.

رفیعی ادامه داد: کاهش قیمت در هیچ مسیری نداشتیم. اکنون قیمت بلیط هواپیما را با دلار ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان حساب می کنند. این در شرایطی است که اکنون در فصل لوسیزن هستیم و در این مواقع معمولا قیمت ها کاهش پیدا می کرد. امیدوارم آنقدر مردم تحت فشار قرار نگیرند که به نرخ بالا عادت کنند و هواپیمایی ها دیگر قصد نداشته باشند تا قیمت ها را پایین بیاورند.

در پی همین مشکلات و کاهش تعداد سفرهای داخلی و خارجی، قرار است رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی با رییس سازمان میراث فرهنگی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره این موضوع مجددا جلسه ای بگذارد، جلسه ای که شاید سازمان هواپیمایی را متقاعد کند تا  قیمت بلیط ها را کاهش دهند.

برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما آژانس الفبای سفر با ما در ارتباط باشید.

عدم کاهش نرخ بلیط هواپیما پس از فرود ارز-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt