کاهش 11 درصدی سفر خارجی ایرانی ها

کاهش 11 درصدی سفر خارجی ایرانی ها

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

کاهش 11 درصدی سفر خارجی ایرانی ها

در پنج ماه نخست امسال، حدود ۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۵۹ ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته این آمار کاهش 11 درصدی داشته است. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 در پنج ماه نخست امسال، حدود ۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۵۹ ایرانی به خارج  از کشور سفر کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته این آمار کاهش 11 درصدی داشته است. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

کاهش حجم سفرهای خارجی پس از افزایش نرخ ارز

همزمان با پایان تعطیلات تابستان و در اوج بودن سفرهای خارجی ایرانی‌ها، بعد از اتمام جنجال‌های پرداخت ارز مسافرتی و همچنین افزایش قیمت بلیط هواپیما و نوسانات شدید ارز در بازار آزاد، سرانجام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماری را منتشر کرد که در آن کاهش حجم سفرهای خارجی ایرانی‌ها را بیان کرده است که برخلاف نظر منتقدان که همزمان با پرداخت ارز مسافرتی هجمه‌ای را نسبت به انبوه سفرهای خارجی ایرانی‌ها و خروج یکطرفه ارز از کشور وارد کردند و منجر به تصمیم‌ سازهای شدند که امروز بر پایه مستندات، سفر مردم حتی در داخل کشور نیز تحت شعاع قرار گرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری، محمد خیاطیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرح آمار سفرهای خارجی ایرانی‌ها ابراز کرد: در پنج ماه اول امسال، حدود ۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۵۹ تن از کشور خارج شدند که این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۲ نفر بودند با کاهش ۱۱ درصدی مواجه شده است.وی بدون اشاره به جزییات این آمار ادامه داد: بیشترین سفرها در این مدت به ترتیب به کشورهای ترکیه، عراق، امارات و گرجستان صورت گرفته است.

به گفته سرپرست معاونت گردشگری، در سال گذشته مقصد سفر ایرانی‌ها نیز تقریبا همین رده‌بندی را داشته است تنها با این تفاوت که امسال کشور گرجستان جایگزین جمهوری آذربایجان شده است.خیاطیان افزود: بیشترین سفر ایرانی‌ها در سال ۹۶ به کشورهای عراق، ترکیه، امارات و آذربایجان بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری با تاکید بر این ‌که استراتژی اصلی این سازمان توسعه سفرهای داخلی است، گفت: تسهیلاتی برای توسعه زیرساخت‌ها در مقاصد داخلی در تفاهم‌نامه ای با سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.در این بخش ‌متاسفانه غفلت‌هایی صورت گرفته و استفاده‌ای از منابع داخلی نشده است، به همین دلیل مردم سفر به کشورهای دیگر را ترجیح داده‌اند. با تامین منابع مالی و تسهیلات ذکر شده در تفاهم‌نامه، می‌توان این ضعف را برطرف کرده و تغییراتی در جریان گردشگری ایجاد کرد.

اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.

کاهش 11 درصدی سفر خارجی ایرانی ها-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt