از فرودگاه بین المللی پکن چه می دانید؟

از فرودگاه بین المللی پکن چه می دانید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

از فرودگاه بین المللی پکن چه می دانید؟

فرودگاه بین المللی Beijing Capital International Airport در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی پکن قرار دارد و با کد یاتا PEK و کد ایکائو ZBAA شناخته می شود. در ادامه همراه با الفبای سفر کمی با این فرودگاه آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین المللی Beijing Capital International Airport  در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی پکن قرار دارد و با کد یاتا PEK و کد ایکائو ZBAA شناخته می شود. در ادامه  همراه با الفبای سفر کمی با این فرودگاه آشنا خواهید شد.

 فرودگاه بین المللی پکن

فرودگاه بین‌المللی پکن  Beijing Capital International Airpor در سال 1958 تأسیس شد. این فرودگاه پر ترددترین فرودگاه کشور چین محسوب شده و دارای 3 ترمینال است.فرودگاه جدید دیگری نیز در منطقه‌ی داشینگ (Daxing District) قرار است که تا سال 2019 ساخت آن به اتمام رسیده و افتتاح شود که تا حدی می تواند از بار ترافیکی فرودگاه پکن بکاهد.

فرودگاه بین المللی پکن-الفبای سفر

ترمینال های فرودگاه پکن

ترمینال شماره ۱: در این ترمینال پروازهای داخلی هاینان ایرلاینز (Hainan Airlines) صورت می گیرد.
ترمینال شماره ۲: در ترمینال شماره 2 پروازهای داخلی و برخی از پروازهای بین المللی صورت می گیرد.
ترمینال شماره ۳: از این ترمینال پروازهای ایرلاین های داخلی و بین المللی دیگر انجام می شود. ترمینال شماره ۳ بسیار وسیع بوده و ساختمان آن پس از فرودگاه دبی، دومین ساختمان ترمینال فرودگاه در دنیا محسوب می شود.

امکانات فرودگاه پکن

دسترسی به اینترنت: 

 امکان استفاده از اینترنت وای فای رایگان در کل فرودگاه پکن وجود دارد که برای استفاده باید به شبکه AIRPORT-FREE-WiFi متصل شوید. برای تهیه نام کاربری و رمز عبور به سیم کارت چینی نیاز دارید، در غیر اینصورت می توانید با مراجعه به اطلاعات فرودگاه و اسکن اطلاعات پاسپورت، رمز عبور اینترنت دریافت کنید، همچنین از دستگاه های کامپیوتری که به اینترنت وصل هستند در مرکز تجاری ترمینال شماره ۳ به طور رایگان می توانید استفاده کنید. 

خدمات مالی و تبدیل ارز :
 در ترمینال شماره ۳ باجه های بانک قرار دارند که خدمات مالی را برای مسافران عرضه می کنند. در هر ترمینال نیز دفاتر صرافی و دستگاه های خودپرداز ATM وجود دارد.

غذا: 
 در داخل محوطه فرودگاه، چایخانه های چینی، مغازه های فست فود، رستوران های چینی با انواع غذاهای سنتی چین، رستوران های مخصوص غذاهای بین المللی و کافی شاپ های گوناگون آماده پذیرایی از مسافران هستند.

خرید: 
در هر ترمینال فروشگاه های مختلفی  برای خرید انواع کالاها مانند جواهرات، وسایل تزئینی، صنایع دستی چینی، اسباب بازی و.. وجود داد. در سالن پروازهای بین المللی ترمینال شماره ۲ و ۳ نیز فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (duty-free) قرار دارند و انواع کالاها را بدون هزینه مالیات به فروش می رسانند.

اشیاء و لوازم گمشده:  
در راهروی بین ترمینال شماره ۱ و ۲ و در ترمینال شماره ۳، دفتر اشیا و لوازم گم شده و پیدا شده قرار دارد.

 ترمینال فرودگاه بین المللی پکن- الفبای سفر



حمل و نقل فرودگاه پکن

مترو :
 قطار سریع السیر پکن که از ترمینال شماره ۲ و ۳ مستقیما به مرکز شهر پکن حرکت می کند در ۲۰ دقیقه شما را به مرکز شهر پکن می رسانند.

اتوبوس : 
 در بیرون محوطه ترمینال های ۲ و ۳ ایستگاه اتوبوس های شهری قرار دارند و مسافران را به منطقه شونیای (Shunyi District) می برند.

اتوبوس شاتل فرودگاه:  
اتوبوس های شاتل در بیرون سالن پروازهای ورودی هر سه ترمینال قرار دارند که کار جا به جایی مسافران به نقاط مختلف شهر را انجام می دهند. این اتوبوس ها در ۴۵ دقیقه مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را طی می کنند.

تاکسی: 

تاکسی ها در محوطه فرودگاه ایستگاه ویژه دارند و دارای کیلومترشمار هستند. با تاکسی ها در طی ۴۵ الی ۶۰ دقیقه (بسته به میزان ترافیک) به مرکز پکن خواهید رسید.


   
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt