چگونه می توان اضطراب سفر را کاهش داد

چگونه می توان اضطراب سفر را کاهش داد

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مرداد ، 1398

چگونه می توان اضطراب سفر را کاهش داد

به جای فکر کردن به کارهای هیجان انگیزی که هنگام رسیدن به مقصد باید انجام دهید، ذهن شما از فرضیات منفی سفر پر می شود، که باعث اضطراب، افزایش ضربان قلب و خیال پریشان و نگران می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مقصد تعطیلات و سفر های خارجی یا تور های داخلی، واقعاً افکار هیجان انگیز کار هایی که ما در آنجا انجام خواهیم داد را به ذهن ما می آورد. با این حال برعکس، وقتی برخی افراد به فکر سفر هستند، دوستانشان ناخواسته از هواپیما های مفقود شده یا سقوط کرده صحبت می کنند و اضطراب آن ها را برای سفر بیشتر می کنند. 
به جای فکر کردن به کارهای هیجان انگیزی که هنگام فرود و رسیدن به مقصد باید انجام دهید، ذهن شما از فرضیات منفی و جنبه های منفی سفر پر می شود، که این امر باعث اضطراب، تعریق بیش از حد بدن، افزایش ضربان قلب، خیال پریشان و نگران، درد معده و احساس سرگیجه می شود.

خانم مضطرب در فرودگاه

دراین زمان ها همه ما توصیه های معمولی مثل نفس عمیق بکشید را شنیده ایم ولی حقیقت این است، شما باید یک تلاش آگاهانه برای کاهش کنترل اضطراب در ذهن خود داشته باشید. در زیر برخی پیشنهاد برای کمک در انجام اقدامات لازم برای کاهش اضطراب سفر، ارائه شده است.

سفر خود را با دیگران مقایسه نکنید

شما آرزو می کنید که به دور دنیا سفر کنید و تجربه این سفر را به جهانیان از طریق داستانهایی در وبلاگ سفر خود اطلاع دهید. در حالی که مقابله با اضطراب سفر با مقایسه سفر خود با سایر مسافران و داستانهای وبلاگ آنها، به یک چالش دشوار تبدیل می شود. مثل اکثر مسائل زندگی، مقایسه به ما اجازه می دهد تا خودمان را ارزیابی کنیم و از تلاش هایمان ناسپاس باشیم و فوراً دیگران را بالاتر از خود قرار دهیم.

عدم قاطعیت اضطراب را افزایش می دهد

یكی از مهمترین دلایلی كه می تواند اضطراب سفرتان را تشدید کند، مضطرب شدن برای چیزهایی است كه در اختیار شما نیستند.
 آیا هنگام بیرون رفتن از خانه به در نگاه کردم؟ آیا خانه من از دست دزد ها در امان خواهد بود؟ آیا خلبان برای کنترل هواپیما و فرود آن به اندازه کافی مهارت دارد؟  آیا این که پروازم را در فصل طوفان و نا پایداری هوا انتخاب کردم کار اشتباهی بود؟ همه این افکار شما را از انرژی ذهنی دور می کند.
تنها راه برای به حداقل رساندن عدم اطمینان و داشتن اضطراب، برنامه ریزی قبل از سوار شدن به هواپیما و زمان تهیه بلیط هواپیما است. این به معنای تمرکز روی همه چیزهایی است که شما بر آنها مسلط نیستید.

زن و مرد مضطرب و دچار استرس سفر در هواپیما

ترس های خود را مشخص کنید

همه افراد کاملاً آگاه نیستند که چرا مضطرب شده اند. آیا دلیل این است که شما در یک مکان با چندین غریبه گیر کرده اید؟ آیا می ترسید اتفاق بدی در پرواز شما رخ دهد؟ یا فکر می کنید شاید در این سفر چیزی وحشتناک تر را تجربه کنید؟
به دلایل اضطراب فکر کنید و آنها را پایین بیاورید. سپس با نتیجه گیری های منطقی همراه شوید تا فرضیات منفی خود را تکذیب کنید. اجتناب از ترس منجر به کاهش اضطراب می شود و روانشناسان از آن به عنوان تقویت مثبت یاد می کنند. وقتی به چیزی فکر می کنید، بر رفتار خود تأثیر می گذارید که دفعه بعد به همان شیوه عمل کند.

در مور ناراحتی خود فکر کنید

شنیدن داستان های بد از یک دوست در مورد مکانی که می خواهید به آن بروید بسیار تاسف آور است. اما عناصری وجود دارد که می توانید در کل از آنها اجتناب کرده و راهی  جایگزین و برای مقابله با این شرایط پیدا کنید. شاید دوست شما به دلیل قیمت کالاهایی که خریداری کرده است، معامله ضعیفی داشته باشد. پس می توانید با مراجعه به مکان های دیگر به این موضوع بپردازید و سپس چانه زنی کنید تا قیمت دلخواه خود را بدست آورید. به وسایل خانه یا وسایل شخصی زیاد علاقمند هستید؟ یک بالش، پتو یا هر چیز دیگری با خود بیاورید تا یادآور خانه باشد. کتاب ها و آهنگ های مورد علاقه تان را همراه خود بیاورید تا ذهن شما منحرف شود و تنش را کاهش دهد، حتی ممکن است در کل اضطراب سفر را فراموش کنید!
به طور خلاصه، این را بدانید که هیچ کس به اندازه خودتان در تغییر الگوهای فکری تأثیر گذار نیست. شما این قدرت را دارید که در سفر ها و یا تور های خارجی، اضطراب را کنترل و بر ترس خود غلبه کنید. هرچه بیشتر با ترسهای خود مقابله کنید، می توانید خاطرات بهتر و سفری لذت بخش تر را به وجود بیاورید.

خانمی در حال نگاه کردن به بیرون هواپیما از پنجره

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt