آشنایی با معرفی فرودگاه بین المللی پوکت

آشنایی با معرفی فرودگاه بین المللی پوکت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

آشنایی با معرفی فرودگاه بین المللی پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت Phuket International Airport با کد یاتا HKT، در شمال پوکت و فاصله 32 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. در ادامه با همراهی الفبای سفر، نگاه جزیی تری به این فرودگاه خواهیم داشت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین المللی پوکت Phuket International Airport با کد یاتا HKT، در شمال پوکت و فاصله 32 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. در ادامه با همراهی الفبای سفر، نگاه جزیی تری به این فرودگاه خواهیم داشت.

معرفی فرودگاه بین المللی پوکت

در فرودگاه بین المللی پوکت Phuket International Airport در سال گذشته، بیش از ۱۵ میلیون مسافر ورودی و خروجی در این فرودگاه جا به جا شده اند. این فرودگاه پرتردد از نظر تعداد مسافر در کشور تایلند در رتبه سوم قرار دارد.
 این فرودگاه دارای 2 ترمینال است: ترمینال شماره ۱ برای پروازهای خارجی و ترمینال شماره ۲ که مختص به پروازهای داخلی تایلند است. در سال ۲۰۱۴ نیز ترمینال جدیدی به نام ترمینال X مخصوص پروازهای چاتر افتتاح گردید که دارای ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر در سال است.
به علت تعداد زیاد پروازها، فرودگاه پوکت به طور شبانه‌روزی فعال بوده و ظرفیت پذیرش ۳۰ پرواز در ساعت را دارد.



معرفی فرودگاه بین المللی پوکت- الفبای سفر

حمل و نقل در فرودگاه پوکت

اتوبوس:
اتوبوس هایی با لوگوی بزرگ «اتوبوس فرودگاه» در زمان های مشخص و از مرکز شهر پوکت به فرودگاه، مسافران را جا به جا می کنند. استفاده از اتوبوس معمولا کمترین هزینه برای رفتن به شهر پوکت را دارد.

تاکسی: 
تاکسی های فرودگاه در ایستگاه مخصوص تاکسی در بیرون ساختمان ترمینال مستقر هستند و کار انتقال مسافران به مرکز شهر و مناطق مختلف را انجام می دهند.

لیموزین:
برای رزرو این نوع ماشین لوکس و مجلل باید به مرکز کرایه لیموزین فرودگاه در سالن پروازهای ورودی مراجعه کرده و بلیت خریداری کنید. 

معرفی فرودگاه بین-المللی پوکت-الفبای سفر

امکانات رفاهی فرودگاه پوکت

اینترنت: امکان اتصال به اینترنت وای فای رایگان در تمام محوطه فرودگاه پوکت امکان پذیر است. برای استفاده از اینترنت نیاز است تا نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید و تا ۲ ساعت مجاز هستید که به صورت رایگان از اینترنت استفاده کنید.
ارز: چهار مرکز تبدیل ارز در سالن پروازهای ورودی فرودگاه و در سالن پروازهای خروجی، یک مرکز تبدیل پول و ارز قرار دارد. در جاهای مختلف فرودگاه نیز دستگاه های خودپرداز ATM وجود دارد.
غذا:  در طبقه سوم فرودگاه رستوران اصلی قرار دارد و انواع غذاهای تایلندی و بین المللی را سرو می کند. کافی شاپ و کافه های گوناگونی  نیز در سرتاسر فرودگاه پذیرای مسافران فرودگاه هستند.
خرید: بیش از ۱۰ فروشگاه در محوطه فرودگاه پوکت وجود دارد. در سالن پروازهای خروجی بین المللی چهار فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) و در سالن پروازهای ورودی، یک فروشگاه دیوتی فری وجود دارد که انواع کالاها را بدون هزینه مالیات ارائه می کنند.
اشیاء گمشده: در هنگامی که چمدان یا هر وسیله ای در فرودگاه گم کردید باجه اطلاعات، راهنمای شما در این زمینه است. مرکز اشیاء گمشده  نیز در ترمینال پروازهای داخلی وجود دارد.
سالن استراحت: اگر به علت تاخیر در پرواز یا دلایل دیگر، نیاز به استراحت دارید از سالن های استراحت فرودگاه پوکت می توانید استفاده کنید. این سالن ها دارای خدمات و امکانات رفاهی هستند و باید برای استفاده از آن ها هزینه ورودی پرداخت کنید.
در سالن پروازهای خروجی مرکز امداد و کمک های اولیه وجود دارد و از ساعت ۶ صبح الی ۱۲ نیمه شب کار خدمات درمانی اورژانسی انجام می دهند.
پارکینگ فرودگاه دارای ظرفیت بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه است، همچنین امکان پارک کوتاه مدت و طولانی مدت اتومبیل فراهم است. 


   
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt