فرودگاه بین الملی یو-تاپائو پاتایا را بیشتر بشناسید

فرودگاه بین الملی یو-تاپائو پاتایا را بیشتر بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

فرودگاه بین الملی یو-تاپائو پاتایا را بیشتر بشناسید

فرودگاه بین المللی پاتایا یا یو-تاپائو U-Tapao International Airport در ۴۰ کیلومتری حومه دو شهر پاتایا و رایونگ و در ارتفاع ۱۳ متری از سطح دریا قرار دارد . با خوردو از فرودگاه به پاتایا ۴۵ دقیقه زمان می برد. در ادامه با همراهی الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین المللی پاتایا یا یو-تاپائو  U-Tapao International Airport با کد یاتای pyx، در ۴۰ کیلومتری حومه دو شهر پاتایا و رایونگ و در ارتفاع ۱۳ متری از سطح دریا قرار دارد .در ادامه با همراهی الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا خواهید شد. 

آشنایی با فرودگاه پاتایا

فرودگاه بین الملی  پاتایا  U-Tapao International Airport دارای کاربری دو منظوره عمومی و نظامی است که برای پرواز های  نیروی هوایی سلطنتی کشور تایلند نیز مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل عکس برداری در محل فرودگاه ممنوع می باشد.
این فرودگاه همچنین یکی از مقرهای اصلی خطوط هوایی تایلند بوده و در مواقع ضروری جایگزین فرودگاه بانکوک می شود. با خوردو از فرودگاه به پاتایا ۴۵ دقیقه زمان می برد. فرودگاه بین الملی یو-تاپائو داری یک ترمینال نسبتا کوچک برای پروازهای خارجی و داخلی با ظرفیت 400 مسافر است، اما ترمینال شماره ۲ نیز در دست احداث و بهره برداری بوده و به زودی با امکان جابجایی سالانه ۵ میلیون نفر مسافر افتتاح خواهد شد.

فرودگاه بین-الملی یو تاپائو پاتایا-الفبای سفر

امکانات فرودگاه یو-تاپائو

صرافی : دفتر خدمات ارزی در ساختمان ترمینال فرودگاه قرار دارد که انواع خدمات تبدیل پول و ارز را به مسافران ارائه می کند.
اطلاعات فرودگاه: داخل ترمینال فرودگاه، بخش اطلاعات فرودگاه قرار دارد که در صورت نیاز مسافران را راهنمایی می کند.
مرکز خدمات درمانی فرودگاه: مرکز امداد و کمک های اولیه در محوطه فرودگاه قرار گرفته و در صورت لزوم آماده خدمت رسانی درمان های اورژانسی و سرپایی می باشد.
پارکینگ: در فرودگاه بین المللی پاتایا امکان پارک خودرو به صورت موقت یا طولانی مدت وجود دارد. هزینه پارک نیز بستگی به مدت زمان پارک دازد.
دفتر اشیاء گمشده: در داخل ساختمان ترمینال دفتر اشیاء گمشده فرودگاه قرار گرفته که وسایل چمدان های گمشده و پیدا شده به این دفتر انتقال پیدا می کنند.
فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free): فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری در ترمینال فرودگاه پاتایا واقع شده و انواع کالاها را بدون هزینه مالیات به فروش می رساند.
فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی: در فرودگاه پاتایا می توانید انواع سوغات مختلف تایلند و آثار هنری و صنایع دستی را از فروشگاه های متعدد این محل خریداری کنید.
رستوران و کافی شاپ: انواع غذاهای تایلندی و بین المللی را در رستوران فرودگاه پاتایا می توانید سفارش دهید، در کافی شاپ ها نیز میان وعده و انواع اسنک و نوشیدنی به مسافران عرضه می شود.
کافی نت: در فرودگاه پاتایا برای دسترسی به اینترنت، کافی نت وجود دارد که می توانید با پرداخت هزینه از اینترنت استفاده کنید.
هتل و میز اطلاعات تور:  میز اطلاعات تور و هتل در داخل ترمینال فرودگاه وجود دارد و درباره رزرو و استفاده از خدمات تور پاتایا و راهنما مسافران را راهنمایی می کند.
خدمات پستی: در این فرودگاه یک باجه پست نیز وجود دارد که خدمات پستی و ارسال محموله را انجام می دهد.

  فرودگاه-بین-الملی-یو-تاپائو-پاتایا-الفبای سفر
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt