معرفی فرودگاه بین المللی کوالالامپور

معرفی فرودگاه بین المللی کوالالامپور

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

معرفی فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در ۴۵ کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و دارای کد یاتا KUL و کد ایکائو WMKK می باشد. با همراهی الفبای سفر بیشتر با این فرودگاه آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در ۴۵ کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و دارای کد یاتا KUL و کد ایکائو WMKK می باشد. با همراهی الفبای سفربیشتر با این فرودگاه آشنا خواهید شد.

آشنایی مختصر با فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور Kuala Lumpur International Airport که به اختصار KLIA هم شناخته میشود از سال ۱۹۹۱ شروع به ساخت کرده و به صورت رسمی در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد.این فرودگاه بیش از ۵۲ میلیون مسافر در سال جا به جا می کند و به همین دلیل مهم‌ترین و پر ترددترین فرودگاه مالزی محسوب می شود. فرودگاه KLIA  دارای دو پایانه است که پایانه اصلی را کیشو کوروکاوا معمار ژاپنی طراحی کرده است که بین دو باند فرودگاه واقع شده است.

 گیت‌ها با حروف A و B برای پروازهای داخلی و گیت‌های حروف G و H برای پرواز‌های بین‌المللی مشخص شده اند. در پایانه‌های این فرودگاه امکانات زیادی مانند بانک، دستگاه‌های خودپرداز، دفتر پست، رستوران ، فست‌فود، کافه شاپ و خدمات درمانی وجود دارد.


فرودگاه بین المللی کوالالامپور-الفبای سفر

حمل و نقل فرودگاه بین المللی کوالالامپور :

اجاره خودرو: تعدادی آژانس اجاره اتومبیل در سالن ورودی فرودگاه وجود دارد که می توانید در آنجا خودرو اجاره کنید.
اتوبوس: اتوبوس های سریع السیر،اتوبوس های خطی فرودگاه، اتوبوس های خطی شهری، اتوبوس های دربستی و … کار جا به جایی مسافران را در این فرودگاه انجام می دهند.
تاکسی: ۴ نوع تاکسی در فرودگاه کوالالامپور وجود دارد که قبل از سوار شدن باید از باجه ای که در سالن ورودی قرار دارد کوپن مخصوص هر کدام را تهیه کنید، همچنین در ساختمان ترمینال اصلی تاکسی متر هم در سطح ۱ تا ۳ موجود است.
قطار: دو خط قطار به سمت فرودگاه بین المللی کوالالامپور وجود دارد که یکی از آنها قطار سریع السیر است که مسافران را از مرکز شهر کوالامپور در ۲۸ دقیقه به فرودگاه انتقال می دهد، قطار دیگر سریع السیر نبوده و در فاصله بین مرکز شهر تا فرودگاه در ۳ ایستگاه توقف می کند.

خدمات و امکانات بیشتر فرودگاه:

عابربانک، مرکز نگهداری از کودکان، مرکز بیزنس، کرایه اتومبیل، فضای بازی برای کودکان، تبدیل ارز و پول، رستوران و کافه، مرکز نگهداری از چمدان، خدمات پزشکی، شارژ گوشی موبایل، سالن تماشای فیلم، داروخانه، دفتر پست، نمازخانه و … از جمله امکانات فرودگاه کوالالامپور هستند.



6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt