با فرودگاه آنتالیا بیشتر آشنا شوید

با فرودگاه آنتالیا بیشتر آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1398

با فرودگاه آنتالیا بیشتر آشنا شوید

فرودگاه آنتالیا در ۱3 کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا واقع شده و دومین فرودگاه پرتردد کشور ترکیه محسوب می شود.همراه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه آنتالیا در ۱3 کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا واقع شده و دومین فرودگاه پر تردد کشور ترکیه محسوب می شود.همراه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با فرودگاه آنتالیا

فرودگاه بین المللی آنتالیا Antalya Airport فعالیت خود را در سال 1998 آغاز کرده و با کد یاتا AYT و کد ایکائو LTAI شناخته می شود.این فرودگاه دارای یک ترمینال مخصوص پروازهای داخلی و دو ترمینال مسافربری پروازهای خارجی و بین المللی است.

این فرودگاه ظرفیت ۳۵ میلیون مسافر در طول سال را دارد. فرودگاه آنتالیا مهم‌ترین فرودگاه در جنوب غربی ترکیه  به شمار رفته  و از آن به مقصد بیشتر فرودگاههای معروف دنیا پرواز صورت می گیرد .  فرودگاه آنتالیا از نظر حجم مسافر در بین فرودگاه‌های اروپا در رده 12 قرار دارد.

فرودگاه آنتالیا-الفبای سفر

هتل های نزدیک به فرودگاه آنتالیا

درشرایطی که پرواز شما تاخیر دارد یا به دلایلی مجبور هستید ساعتها در فرودگاه منتظر باشید.هتلهای زیر نزدیک به فرودگاه هستند:

• فرودگاهی آی سی (IC Airport Hotel) در 800 متری فرودگاه
• هتل آنتالیا فارم هاوس (Antalya Farm House )  در چند قدمی به همراه سرویس حمل و نقل
• هتل سون استارز (Seven Stars Exclusive Hotel) با 15 دقیقه فاصله

حمل و نقل در فرودگاه آنتالیا

اتوبوس : دسترسی به شبکه اتوبوسرانی شهری از فرودگاه آنتالیا بسیار راحت است.برخی از این اتوبوسها از جاده ۶۰۰ عبور کرده و مسافران را به راحتی از فرودگاه به شهر آنتالیا جا به جا می کنند. هر ۳۰ دقیقه یک بار این اتوبوس ها حرکت کرده و در مقابل همه ترمینال های فرودگاه ایستگاه دارند.
اتوبوس شاتل فرودگاه: سالن پروازهای داخلی و ترمینال شماره ۱ در نزدیکی هم قرار دارند. اما فاصله ترمینال شماره ۱ و ۲ با هم زیاد است. از طریق اتوبوس و تاکسی و جاده ۶۰۰ می توانید از ترمینال شماره یک به 2 یا بلعکس بروید.
تاکسی: بیرون سالن پروازهای ورودی هر ترمینال، ایستگاه تاکسی ها وجود دارد که مسافران را در مقاصد مختلف از جمله مرکز شهر آنتالیا و نقاط نزدیک جا به جا می کنند. کرایه تاکسی ها با توجه به مسیری که طی می کنند متفاوت است و کرایه هر مسیر روی تابلوی هر ایستگاه نوشته شده است.


حمل و نقل فرودگاه آنتالیا-الفبای سفر

امکانات فرودگاه آنتالیا

دسترسی به اینترنت: در قسمت CIP و VIP فرودگاه و رستوران های Via Pub و Via Cafe و در سالن پروازهای داخلی، امکان اتصال به اینترنت وای فای رایگان است. با پرداخت هزینه در سایر قسمت های فرودگاه می توانید از اینترنت استفاده کنید.
اطلاعات فرودگاه: اطلاعات فرودگاه در سالن هر سه ترمینال پروازهای ورودی و خروجی وجود دارد. کارمندان آن نیز به زبان های انگلیسی، ترکی، آلمانی و روسی صحبت می کنند.  راهنماهای مخصوص در زمانهای پر توریست در سراسر فرودگاه هستند و مسافران را راهنمایی می کنند.
خرید: در قسمت پروازهای ورودی و خروجی به شکل ۲۴ ساعته، فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-free)  وجود دارد که می توانید در این فروشگاه ها بدون احتساب هزینه مالیات انواع محصولات را بخرید. علاوه بر این، در فضای فرودگاه آنتالیا فروشگاه های خرده فروشی زیادی وجود دارند که در آنها انواع سوغات، صنایع دستی و پوشاک به فروش می رسند که به صورت ۲۴ ساعته باز هستند.
مواد غذایی: رستوران ها و غرفه های مواد غذایی مختلف در محوطه فرودگاه و داخل هر کدام از ترمینال ها وجود دارد. برخی از این رستورانها به صورت ۲۴ ساعته باز هستند و انواع کباب و غذاهای ترکی و بین المللی، فست فود و نوشیدنی و کافه های موجود فرودگاه نیز انواع قهوه ترکی، چای و … را سرو می کنند.  
سالن های استراحت: سالن های استراحت متعددی با امکانات و خدمات رفاهی در فرودگاه آنتالیا وجود دارد که استفاده از این سالن ها با پرداخت هزینه ورودی همراه است وکلیه مسافران می توانند از این امکانات بهره مند شوند.مسافران اکونومی نیز با پرداخت هزینه ورودی می توانند از سالن مخصوص مسافران فرست کلاس بهره مند شوند.
دستگاه خودپرداز ATM: در همه ترمینال ها و محوطه فرودگاه دستگاه های خودپرداز قرار دارد.
کلینیک: مرکز خدمات درمانی و کلینیک به صورت ۲۴ ساعته در فرودگاه آنتالیا وجود دارد و خدمات درمانی و اورژانسی به مسافران ارائه می دهند.
نمازخانه: در ترمینال پروازهای داخلی، ترمینال شماره ۱ و ترمینال شماره 2 چهار نمازخانه وجود دارد.
پارکینگ: در ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال پروازهای بین المللی، پارکینگ با امکان پارک کوتاه مدت و طولانی مدت برای پارک خودرو وجود دارد. تا ۱۵ دقیقه نیز پارک در پارکینگ ترمینال داخلی رایگان است.
سایر امکانات: از دیگر امکانات و خدمات فرودگاه آنتالیا می توان اتاق بازی بچه ها، اتاق نوزاد، انبار بار و چمدان را نام برد.


   
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt