گردش یک روزه با تور استانبول (آثار باستانی)

گردش یک روزه با تور استانبول (آثار باستانی)

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1401

گردش یک روزه با تور استانبول (آثار باستانی)

گردش یک روزه در استانبول قطعا کافی نخواهد بود تا هر آنچه در این شهر است را مشاهده کنید. اما بعد از تهیه تور استانبول، برای شروع و مقدمه سفر و دیدن آثار باستانی تا اندازه ای مناسب است. همراه با الفبای سفر از گردش 1 روز در استانبول شما را مطلع می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گردش یک روزه در استانبول و تماشای آثار باستانی

صبح بخیر استانبول!

بازدید از منطقه سلطان احمد

قلب نقطه گردشگری استانبول، محله سلطان احمد است، جایی که در آن شما می توانید ساختارهای برجسته شهر، از بناهای سلطنتی تا ساختمانها و مساجد بزرگ را پیدا کنید. روز خود را در میدان سلطان احمد آغاز کنید و از مسجد ایاصوفیه با معماری زیبایش بازدید کنید.

این ساختمان در سال 537 میلادی ساخته شد و در ابتدا یک کلیسای ارتدوکس شرقی بود تا زمانی که در سال 1453 در دوره امپراتوری عثمانی به مسجد و سپس از آن در سال 1935 به موزه تبدیل شد.
در حالی که شما در محله سلطان احمد هستید، پس از دیدن مسجد ایا صوفیه حتما مسجد بزرگ سلطان احمد را ببینید، مسجدی که به عنوان مسجد آبی نیز شناخته شده است و در بین سالهای بین 1609 و 1617 بدستور سلطان احمد ساخته شد.

بنای مشهوری که با کاشی های آبی رنگ تزیین شده و نقاشیهای دیواری داخلی شاهکاری در داخل آن به چشم می خورد. پس از بازدید از این دو مسجد، درست در بالای میدان و در چند قدیمی مسجد آبی، آب انبار قصر سلطنتی بازیلیکا سیسترن Basilica Cister بزرگترین مخزن قدیمی که در زمان امپراتور روم ژوستین اول ساخته شد، قرار دارد که می توانید از آن در تور استانبول بازدید کنید. مخزن آب باستانی که بیشتر به خاطر ستون های برجسته مشهور است.

منطقه سلطان احمد-الفبای سفر

ظهر و صرف ناهار لذیذ

پس از بازدید از این 3 آثار تاریخی استانبول، نوبت به صرف یک ناهار خوشمزه است. رستوران سلطان احمد کوفته جسی Sultanahmet Koftecisi بهترین گزینه در این منطقه است. رستوران قدیمی که در سال 1920 تاسیس شده و با کوفته های خوشمز اش که هنوز به شیوه سنتی طبخ می شوند شهرت دارد.به شما خوردن کوفته های خوش طعم ترکیه را در این رستوران در تور استانبول ویژه نوروز پیشنهاد می کنیم.

رستوران سلطان احمد کوفته جسی استانبول-الفبای سفر

عصر

دیدن کاخ توپکاپی

بعد از خوردن ناهار محلی ترکی و قدری استراحت قدم زنان از محله سلطان احمد به منطقه کاخ توپکاپی بروید.مکان مهمی که نزدیک به 400 سال، محل اقامت خانواده عثمانی و مکان برگزاری مراسمات دولتی و جشن های سلطنتی بوده است.

پس از بازدید از کاخ توپکاپی که جزو جاذبه های گردشگری استانبول است، می توانید تصمیم بگیرید که به بازدید از موزه باستان شناسی بروید و یا به بازار بزرگ استانبول که یکی از بزرگترین بازارهای سر پوشیده در جهان است سری بزنید. اگر انتخاب شما بازار بزرگ است می توانید برای رفتن سوار تراموا شوید و در ایستگاه Cemberlitas پیاده شوید.

کاخ توپکاپی-الفبای سفر

شب

خوردن شام خوشمزه

پس از گردش 1 روزه با تور استانبول و دیدن زیبایهای این شهر، سفره 1 روز خود را با میل کردن یک شام عالی تمام کنید.به رستوران دریایی بالیکچی صاباحتین Balikci Sabahattin بروید.رستوران سنتی که در سال 1926 توسط سرآشپز صاباحتین که در خانواده‌ای ماهی‌گیر بزرگ شده تاسیس شده است.انواع غذاهای دریایی خانگی که با ماهیهای تازه طبخ می شوند را در این رستوان می توانید سفارش دهید.

رستوران دریایی بالیکچی صاباحتین استانبول-الفبای سفر

🔍 راهنمای حمل و نقل با اتوبوس و مترو در استانبول

🔍 راهنمای خرید سیم کارت در استانبول

🔍 اصطلاحات مهم ترکی استانبولی


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt