راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

راهنمای خرید سیم‌کارت در ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 بهمن ، 1402

راهنمای خرید سیم‌کارت در ترکیه

قصد سفر به ترکیه را دارید؟ آیا نمی‌دانید از کجا و چطور یک سیم کارت برای سفر خود تهیه کنید؟ مجبور نیستید بیشتر از این به دنبال اطلاعات باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قصد سفر به ترکیه را دارید؟ آیا نمی‌دانید از کجا و چطور یک سیم کارت برای سفر خود تهیه کنید؟ مجبور نیستید بیشتر از این به دنبال اطلاعات باشید. اینجا تحقیقات لازم را انجام داده‌ایم. شما می‌توانید با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی درباره نحوه تهیه سیم کارت ترکیه را بدست آورید. اگر به به تور لحظه آخری آنتالیا یا استانبول رفته‌اید و به یکباره وارد فرودگاه این شهرها شده‌اید، خواندن این مطلب می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

سیم های ترکیه

سیم های ترکیه

آیا در ترکیه به سیم کارت نیاز دارید؟

بیشتر هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه به صورت رایگان به شما اینترنت می‌دهند. بنابراین شاید بگویید با این حساب دیگر به سیم کارت نیاز نیست! اگر قرار است کل سفر در هتل یا رستوران باشید، هیچ ایرادی ندارد که از وافای رایگان استفاده کنید و سیم کارت نخرید. اما وقتی قرار است در شهر بگردید و به جاذبه‌های گردشگری سر بزنید و مدام در سفر باشید، باید یک سیم کار ترکیه داشته باشید. اگر می‌خواهید به راحتی در خیابان موجودی بانکی خود را چک کنید، در شبکه‌های اجتماعی باشید، از اپلکیشن‌های موقعیت‌یاب و... استفاده کنید، داشتن اینترنت و سیم کارت لازم است.

همچنین اگر می‌خواهید با سایر اعضا خانواده خود یا دوستانتان ارتباط برقرار کنید، باید سیم کارت داشته باشید. فراموش نکنید استفاده از اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی مثل کافی شاپ و رستوران همیشه امن نیست و ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد. ارسال ایمیل یا انجام هر کاری که به اپلیکیشن‌های بانکی نیاز دارد، با وای فای عمومی آسیب‌پذیر است. پس ریسک نکنید و به محض ورود به ترکیه در تور لحظه آخری آنتالیا یا سایر تورهای ترکیه، به فکر خرید یک سیم کارت محلی باشید.

دسترسی به اینترنت در ترکیه

شما نمی‌توانید با سیم‌کارت همراه اول، ایرانسل یا رایتل در استانبول یا ازمیر و یا هر شهر دیگری، از داده‌های تلفن همراه استفاده کنید. همچنین امکان برقراری تماس یا پیامک هم با صرف هزینه بسیار بالایی انجام می‌شود. بنابراین مخارج سفر خود را با نخریدن سیم کارت ترکیه بالا می‌برید.
اما راه‌حل بهتر این است که یک سیم‌کارت مخصوص کشور ترکیه را خریداری کنید. در غیر این صورت باید یک دستگاه وای فای قابل حمل خریداری کنید تا سیم کارت الکترونیکی را در آن قرار دهید و اپلیکیشن‌های روی گوشی خود استفاده کنید. این کار هم مقرون به صرفه نیست و هر جایی از شهر که بروید باید مودم همراه شما باشد. ضمن اینکه همه جا هم به برق دسترسی ندارید.
البته ضمن خرید سیم‌کارت باید گوشی خود را هم در ترکیه ثبت کنید که هزینه آن 2732 لیره خواهد بود. در غیر این صورت تلفن مسدود می‌شود و دیگر قادر به استفاده از سیم‌کارت جدید هم نخواهید بود. اگر با آژانس هواپیمایی برای مدت چند روز به سفر رفته‌اید، نیازی به ثبت گوشی نیست و این اقدام برای مسافرانی که بیش از 120 روز در ترکیه اقامت دارند، ضروری است.

شرایط خرید سیم‌کارت در ترکیه

در این کشور سیم‌کارت توسط سازمان دولتی به فروش می‌رسد و زمان خرید باید پاسپورت و ویزای خود را برای ثبت اطلاعات ارائه دهید. مدت زمان ثبت اطلاعات و خرید سیم کارت ترکیه بیشتر ا 40 دقیقه طول نمی‌کشد. در انتها قرارداد خرید سیم‌کارت را امضا کرده و می‌توانید از آن استفاده کنید.
برای هر پاسپورت تنها یک سیم‌کارت داده می‌شود و شما می‌توانید بعد از ثبت‌نام، آن را با خود به ایران هم بیاورید. حالا می‌توانید آن را روی گوشی خود قرار دهید و از فعال شدن آن مطمئن شوید. فقط فراموش نکنید پاکت قرارداد و سیم‌کارت را نگهدارید. زیرا به شماره و کد روی آن نیاز دارید.
سیم کارت اعتباری گردشگران برای مدت اقامت در ترکیه 28 روز اعتبار دارد و اگر بخواهید به مدت طولانی‌تری در این کشور بمانید، باید قبل از 28 روز، مدت اعتبار آن را برای 3 ماه افزایش دهید.
در این کشور گزینه داده نامحدود برای سیم‌کارت وجود ندارد و تنها می‌توانید اینترنت را تا سقف 70 گیگ خریداری کنید. هر چند هر کدام از شرکت‌های سیم‌کارت و اپراتورهای ترک، شرایط متفاوتی را برای ارائه داده و خدمات تماس و پیامک در نظر می‌گیرند.

اپراتورهای مخابراتی ترکیه

در ترکیه هم درست مثل ایران گزینه‌های متعددی برای خرید سیم‌کارت در مقابل شما قرار دارد. البته ما در اینجا قصد داریم فقط آن‌ها را معرفی و امکانات آن را بیان کنیم. در انتها این شما هستید که می‌توانید برحسب قابلیت‌ها و شرایط هر شرکت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
ترکسل، ترک تله‌کام و وودافون سه اپراتور مخابراتی در این کشور هستند که می‌توانید سیم‌کارت سفر خود در تور ترکیه را از بین این شرکت‌ها خریداری کنید. این سه کمپانی قفل و محدودیت جغرافیایی ندارند و می‌توانید با استفاده از سیم‌کارت آن‌ها در هر نقطه‌ای از کشور ترکیه از امکانات خدمات‌شان استفاده کنید.
هر سه اپراتور از LTE استفاده می‌کنند که به معنای تکامل طولانی مدت است و در آن، داده‌ها با سرعت بیشتر و تاخیر کمتری ارسال و دریافت می‌شود. سرعت انتقال داده در این کشور g 4.5 است که نسبت به g 4 سرعت بالاتری دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 سرعت عرضه اینترنت به g 5 هم برسد.

سیم کارت Turkcell

یکی از بهترین سیم‌کارت‌هایی که بیشتر گردشگران آن را برای تور لحظه آخری استانبول انتخاب می‌کنند، تورک‌سل است. این سیم‌کارت به توریست‌های یک بسته 20 گیگابایت اینترنت هدیه به عنوان خوشامدگویی می‌دهد. ضمن اینکه تماس و پیامک رایگان نیز دارد. 
قیمت این سیم کارت 17 دلار است و بهترین پوشش شبکه را دارد. همچنین شارژ کردن داده‌ها نیز در آن آسان‌تر است و به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌ها کارت شارژ خریداری کنید. سیم‌کارت Turkcell ارزان نیست، اما با توجه به سرعت بالای اینترنت گزینه بسیار مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

بسته استقبال از گردشگران

در Turkcell یک بسته مخصوص گردشگران ارائه می‌شود که باید 17.15 دلار برای آن پرداخت کنید. همانطور که گفتیم این بسته شامل 20 گیگابایت اینترنت + 200 دقیقه مکالمه رایگان در ترکیه + استفاده نامحدود از طریق واتساپ و BiP (اپلیکیشن ترکیه) است. 

نحوه شارژ سیم‌کارت Turkcell

برای شارژ این سیم‌کارت باید از طریق کارت شارژ اقدام کنید. خرید اینترنت هم با بسته‌های مخصوص است. به طور کلی 30 بسته به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید متناسب با نیاز خود یک گزینه را انتخاب کنید.

برنامه‌های Turkcell

ترک‌سل برای گوشی‌های اندروید و IOS مناسب است و می‌توانید روی هر گوشی آن را قرار دهید و از اینترنت، تماس و SMS آن به راحتی استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است با ایراد شارژ کردن روبرو شوید که با مراجعه به یک سوپر مارکت می‌توانید آن را برطرف کنید.

پوشش شبکه‌ای

از ویژگی‌های سیم کارت ترکیه Turkcell می‌توان به بهترین پوشش شبکه تلفن همراه اشاره کنیم. به طوری که تمامی قسمت‌های کشور (حتی دورافتاده‌ترین مناطق) را با سیگنال LTE 4g  پشتیبانی می‌کند.

سرعت سیم‌کارت ترک‌سل

سرعت این سیم‌کارت به نحوی است که می‌توانید ویدئوهای با حجم سنگین را در برنامه‌هایی مثل یوتیوب به راحتی آپلود کنید. حتی تصاویر با وضوح بسیار بالا دانلود و ارسال می‌شوند. در Netflix هم می‌توانید با کیفیت بالا فیلم مشاهده کنید.

نکته آخر درباره ترکسل

ترکسل هر چهارشنبه یک بار برای کاربران خود جایزه در نظر می‌گیرد که چیزی حدود 2 گیگابایت داده و 12 ساعت وب‌گردی در یوتیوب است.

خرید سیم کارت در سفر به ترکیه

خرید سیم کارت در سفر به ترکیه

سیم کارت Vodafone ترکیه

یکی دیگر از اپراتورهای مخابراتی در کشور ترکیه، Vodafone نام دارد. این سیم‌کارت 18.85 دلار قیمت دارد و در همان ابتدا به شما یک بسته هدیه ارائه می‌دهد. امکانات و قابلیت‌های وودافون ترکیه عبارت است:

بسته استقبال از گردشگران

به محض ثبت‌نام این سیم‌کارت، می‌توانید از هدیه توریستی این شرکت بهره‌مند شود. این بسته هدیه شامل 20 گیگابایت اینترنت + 750 دقیقه مکالمه در ترکیه + 250 SMS و استفاده نامحدود از واتساپ است.

نحوه شارژ Vodafone

اینترنت این سیم‌کارت با بسته‌های آسان و کارت شارژ فعال می‌شود. بسته‌های زیادی توسط این شرکت ارائه شده است که می‌توانید از 30 گیگابایت (بیشترین مقدار) و 12 دقیقه مکالمه تا 7 گیگ (کمترین مقدار) یکی را برحسب نیاز خود انتخاب کنید.

اپلیکیشن وودافون

با خرید این سیم کارت می‌توانید برنامه مخصوص Yanimda را که به زبان انگلیسی برای هر دو سیستم عامل IoS و Android در دسترس است، نصب کنید. البته کارکردن در این برنامه برای گردشگران خارجی کمی دشوار است و اگر علاقه‌ای نداشتید می‌توانید کلا از کار کردن با آن منصرف شوید. این برنامه برای شارژ کردن سیم کارت و اینترنت است که باید کد 4 رقمی را در قسمت CVV2 وارد کنید.

پوشش سیم کارت Vodafone

میزان پوشش‌دهی وودافون به انداز ترکسل نیست و در برخی از مناطق ممکن است پوشش کامل LTE را نداشته باشید و اینترنت با علامت E در بالای گوشی مشخص شود.

سرعت وودافون

با استفاده از این سیم‌کارت می‌توانید به راحتی فایل‌های ویدئویی را در یوتیوب آپلود کنید. HIG را دانلود و یا فیلم‌های نتفلیکس را با کیفیت عالی ببینید. البته آپلود ویدئو در YT ممکن است یک ساعت طول بکشد.

نکته آخر درباره Vodafone

اگر قرار است این سیم کارت ترکیه را خریداری کنید، خوب است بدانید طبق گزارش speedtest.net، ترکیه از نظر سرعت اینترنت، با سرعت متوسط دانلود 28.72 مگابیت در ثانیه و متوسط سرعت آپلود 12.27 مگابیت در ثانیه، در رتبه 66 جهان قرار دارد.

سیم کارت Turk Telekom

سیم کارت اعتباری Turk Telekom هم یکی دیگر از گزینه‌های پیش‌روی شما در سفر توریستی به شهرهای ترکیه است. این گزینه تنها اپراتور مخابراتی است که با قیمت ثابت ارائه می‌شود.

بسته هدیه برای گردشگران

با خرید سیم کارت Turk Telekom به شما یک بسته خوشامدگویی داده می‌شود که شامل سه گزینه است:
  • بسته پیشنهادی اول: 25 گیگابایت اینترنت + 750 دقیقه مکالمه در ترکیه به همراه 750  SMS داخلی به قیمت 4.60 دلار.
  • بسته پیشنهادی دوم: 50 گیگابایت اینترنت + 1000 دقیقه مکالمه در ترکیه به همراه 1000 پیامک داخلی به قیمت 8.85 دلار.
  • بسته پیشنهادی سوم: 75 گیگابایت داده + 750 دقیقه مکالمه در ترکیه به همراه 750 پیامک داخلی به قیمت 8.85 دلار.

نحوه شارژ سیم کارت ترک تله‌کام

برای شارژ این سیم کارت ترکیه می‌توانید با 2.70 دلار 20 گیگابایت اینترنت بگیرید. روش شارژ هم از طریق برنامه‌ها و یا خرید کارت شارژ از فروشگاه است.

برنامه‌های Turk Telekom

با خرید و قرار دادن این سیم کارت روی گوشی می‌توانید از اپلیکیشن مخصوص آن یعنی Türk Telekom Online İşlemler استفاده کنید. البته این برنامه هیچ گزینه‌ای برای تغییر زبان ندارد و باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید. سیم‌کارت تله‌کام نسبت به دو اپراتور قبلی ارزان‌ترین داده‌ها را ارائه می‌دهد. اما نمی‌توانید با استفاده از برنامه ارائه شده، سیم‌کارت را برای مدت اقامت 90 روزه شارژ کنید.

پوشش شبکه‌ای ترک تله‌کام

در پوشش دادن نقاط مختلف کشور Turk Telekom در مقایسه با دو رقیب قبلی ضعیف‌تر عمل می‌کند. این اپراتور در 5000 نقطه اتصال وای فای را ارائه می‌دهد و فقط برخی از نقاط و جاذبه‌های گردشگری ترکیه را شامل می‌شود. بنابراین اگر خارج از پوشش شبکه‌ای ترک تله‌کام قرار بگیرید، قادر به برقراری تماس، ارسال SMS و استفاده از اینترنت نخواهید بود.

راهنمای استفاده از سیم کارت ترک

راهنمای استفاده از سیم کارت ترک

و در پایان...

در اینجا سه سیم کارت شامل ترکسل، وودافون و ترک‌ تله‌کام را معرفی کردیم. بهترین گزینه را می‌توانید با توجه به قابلیت‌ها و امکانات هر اپراتور انتخاب کنید. ناگفته نماند یکی دیگر از روش‌های استفاده از سیم کارت در ترکیه، eSIM است. این محصول یک سیم کارت مجازی است که معمولاً فقط برای دریافت اینترنت کاربرد دارد که می توانید در هنگام سفر با تورهای آژانس هواپیمایی الفبای سفر، آن ها را تهیه کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt