حتما از این آثار باستانی استانبول دیدن کنید

حتما از این آثار باستانی استانبول دیدن کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1401

حتما از این آثار باستانی استانبول دیدن کنید

آثار باستانی ترکیه، شاهکارهایی هستند که محو تماشای معماری آنها خواهید شد. اما پس از تهیه بلیط هواپیما استانبول؛ در یک روز از چه آثار باستانی در این شهر بازدید کنیم؟ با الفبای سفرهمراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کلیسای چورا استانبول

کلیسای چورا Chora Church با معماری بی نظیر دوره بیزانس یعنی رم شرقی، در سه مایلی شمال غربی سلطان احمد واقع شده است. کلیسایی که در قرن 5 ساخته شده و در ابتدا یک صومعه بوده و بعد ها به مسجد تبدیل می شود. کاشی کاریهای استادانه و موزائیکهای زیبا، نمونه ی دیگر از هنر دیدنی رم شرقی است.
قسمتهای از کلیسای چورا در 400 سال پیش ساخته شده اما ساختمان کنونی آن درسال 1500 بنا شد. در حال حاضر این کلیسا تبدیل به موزه شده است که با تور استانبول الفبای سفر می توانید از آن بازدید کنید.

کلیسای چورا-الفبای سفر

قلعه روملی حصار استانبول

 قلعه رومی حصاری Rumelihisarı قلعه تاریخی مستطیلی شکل است که در بندر شاخ طلایی قرار و بروی تپه ای در قسمت اروپایی بسفر و ساحل روملی به فرمان سلطان محمد فاتح در قرن 15ساخته شد. قلعه رومی حصاری از یک برج بلند،3 برج کوتاه و13 برج کوتاهتر تشکیل شده است. برج کوتاه بر روی دیواری قرار گرفته  و برج های اصلی را به هم وصل می کنند، سه برج بزرگ نیز به نام های سه وزیر سلطان محمد اختصاص پیدا کرده است.
از سال ۱۹۶۰ تا کنون قلعه روملی حصار به عنوان موزه و مکانی برای اجرای کنسرت ها در فضای باز استفاده می شود که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود.

قلعه روملی حصار-الفبای سفر

کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

کلیسای سنت آنتونی پادوا Church of St. Anthony of Padua  که به زبان ترکی استانبولی سنت آنتوان کاتولیک کیلیسِسی هم شناخته می شود در محله بی اوعلو استانبول قرار دارد. این کلیسا در سال توسط ایتالیهای محلی استانبول بنا شده ولی مدتها بعد تخریب شده و جایگزین بنای که در همین مکان قرار دارد شد.

 کلیسای سنت آنتونی پادوا کنونی که یک کلیسای کاتولیک است به سبک معماری باشکوه نئو گوتیک ساخته شده و نام معمار آن خولیو مونگری یک معمار ایتالیایی- ترک است. این کلیسای تاریخی که در بین سالهای 1906 تا 1912 بنا شده بزرگترین کلیسای استانبول به شمار می رود.

کلیسای سنت آنتونی پادوا-الفبای سفر

 خانه لئون تروسکی استانبول

 خانه لئون تروسکی Leon Trotsky (فرد انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست) یا عمارت یاناروس که تا حدی نیاز به تعمیر دارد، دور تا دور آن را درخت و پوشش گیاهی احاطه کرده است.  این خانه واقع در جزیره بیوک آدا Büyükada در نزدیکی استانبول دارای چشم انداز و طبیعت زیبا و دیدنی است.
لئون تروسکی که از روسیه تبعید شده بود، در طی سالهای 1929 و 1933 در یک محل زیبا زندگی میکرد و در آنجا زندگینامه خود را با نام «تاریخ انقلاب روسیه» نوشت. این خانه یک جاذبه کمتر شناخته شده در تور استانبول بهار 98 است.

خانه لئون تروسکی استانبول-الفبای سفر

قلعه 7 حصار

قلعه 7 حصار یا یدیکوله Yedikule Fortress که در زمان امپراطوری بیزانس یا رم شرقی بنا شده در منطقه فاتح، نزدیک به ساحل دریای مرمره روی اتوبان ساحلی استانبول (Sahil Yolu) قرار دارد.
دیوارهای به جای مانده از ان دوران همچنان آن منطقه را محافظت میکند. برای  قدم زدن از اطراف این قلعه شروع کنید، از این دژ تاریخی دیدن کنید و تا مرزهای بیرونی شهر ادامه بدید.

قلعه 7 حصار استانبول-الفبای سفر

🔍 مشاهده تورهای استانبول ویژه نوروز

🔍 بهترین گیم نت های استانبول

🔍 راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt