بهترین گیم نت و خانه بازی های استانبول ترکیه

بهترین گیم نت و خانه بازی های استانبول ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1401

بهترین گیم نت و خانه بازی های استانبول ترکیه

استانبول به عنوان مرکز گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و انواع خانه‌های بازی و تم پارک‌ها در این شهر وجود دارد و مسافران می توانند در آن ها خاطرات خوبی را رقم بزنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول به عنوان مرکز گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای تفریح به این شهر سفر می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث شده شهرداری استانبول اقدام به احداث انواع خانه‌های بازی و تم پارک‌ها کند تا مسافرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، بتوانند ساعت‌هایی را هم همراه خانواده خود در این محیط‌ها به سرگرمی بپردازند و خاطرات خوبی را رقم بزنند.

بهترین مراکز بازی و سرگرمی استانبول

در استانبول اتاق‌های بازی هیجان‌انگیزی مثل اتاق فرار، اتاق‌های بازی مخصوص کودکان، اتاق بازی با هدست واقعیت مجازی، شهر بازی‌های کلاسیک، خانه لگو و مرکز شبیه‌سازی پرواز وجود دارد که می‌توانند گزینه خوبی برای وقت‌گذرانی باشند. اما اگر تور استانبول نوروز 1403 را برای خانواده خود رزرو کرده‌اید، مهم است که پیش از سفر کردن به این منطقه با بهترین گیم نت و خانه بازی های استانبول ترکیه آشنا شوید تا بتوانید بدون اتلاف وقت، از کل زمانی که دارید استفاده کنید.

۱. مرکز بازی کودکان کیدزانیا - KidZania

ساعت‌های فعالیت: از ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

آدرس: استانبول، اسکودار، مرکز خرید آکاسیا آجی بادم

مرکز بازی کودکان کیدزانیا - KidZania

مرکز بازی کودکان کیدزانیا - KidZania

ایده کید زانیا برای نخستین بار در مکزیکو سیتی، پایتخت کشور مکزیک اجرا شد. کید زانیا به کودکان اجازه می‌دهد مشاغل مختلفی مثل آتش‌نشانی، خلبانی و غیره را با یونیفورم‌های ۶۰ شغل مختلف و در یک محیط شبیه‌سازی شده دوست‌داشتنی تجربه کنند و در کنار سرگرمی، نکات مفیدی را هم برای زندگی خود یاد بگیرند. حالا KidZania یک شعبه هم در استانبول احداث کرده که از کودکان ۱ تا ۱۴ ساله میزبانی می‌کند. این شهربازی دارای مساحت ۱۰ هزار متر مربع است.

اگر تور ازمیر و تور استانبول را برای تفریح انتخاب کرده‌اید، پس از گشت‌و‌گذار در سواحل زیبا، مراکز خرید گسترده و همینطور قدم زدن در خیابان‌های زیبای استانبول، رفتن به این مرکز فرصت خوبی برای لذت بردن کودکان شما از سفر است. این مرکز در محله اوسکودار واقع شده که بخش آسیایی‌نشین استانبول است.

۲. اتاق فرار توزاک – Tuzak

ساعت فعالیت: ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب

آدرس: استانبول، کادیکوی، خیابان ساکیز، مرکز سرگرمی استانبول

اتاق فرار توزاک – Tuzak

اتاق فرار توزاک – Tuzak

اتاق‌های فرار، یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های جذابی هستند که اکثر قشر جوان حداقل یک باری آن را تجربه کرده‌اند. اگر از طرفداران این نوع سرگرمی هستید و می‌خواهید اتاق فرار دیگر کشورها را هم تجربه کنید، می‌توانید آن را در برنامه تور استانبول خود جای دهید. چرا که خوشبختانه در استانبول اسکیپ روم‌های هیجان‌انگیز و باکیفیتی مثل اتاق فرار توزاک وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما و دوستانتان را سرگرم کند.

در توضیحات این اتاق فرار آمده است: چشم‌هایتان را باز می‌کنید و می‌بینید در خانه‌ای که هرگز آن را ندیده‌اید، گیر افتاده‌اید. شما برای رهایی از این خانه ۱ ساعت وقت دارید تا با کمک هم تیمی‌هایتان معماها را حل کنید، سرنخ‌ها را پیدا کنید و درها را باز کنید. این مرکز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب فعال است و در محله کادیکوی ترکیه قرار دارد.

۳. خانه بازی‌های واقعیت مجازی VR House

ساعت فعالیت: ۲ بعد از ظهر تا ۲ صبح

آدرس: استانبول، محله بشیکتاش، میدان تکسیم، سنان پاشا

خانه بازی‌های واقعیت مجازی VR House

خانه بازی‌های واقعیت مجازی VR House

برای ساعاتی از زندگی واقعی فاصله بگیرید و پا به دنیای واقعیت مجازی بگذارید. اگر با دوستان یا خانواده خود به استانبول سفر کرده‌اید و می‌خواهید با مدرن‌ترین و بروزترین سخت افزارها دنیای واقعیت مجازی را تجربه کنید، خانه بازی‌های واقعیت مجازی VR House استانبول که در محله بشیکتاش واقع شده، گزینه بسیار جذابی خواهد بود. شما در این مکان با استفاده از هدست واقعیت مجازی قدرتمند HTC VIVE می‌توانید بازی‌های تک نفره یا بازی‌های چند نفره را همراه دوستانتان تجربه کنید.

گاهی اوقات شما نقش یک سرباز در بازی بتلفیلد را ایفا می‌کنید یا گاهی هم یک ناجی در سرزمین زامبی‌ها هستید. بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در VR House استانبول تجربه کنید.

۴. شهربازی فان لب - Fun Lab

ساعت فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: استانبول، سیسلی، مرکز خرید جواهیر

شهربازی فان لب - Fun Lab

شهربازی فان لب - Fun Lab

یکی از شهره‌بازی‌های سرپوشیده زنجیره‌ای که دارای چندین شعبه در مراکز خرید بزرگ استانبول است، فان لب نام دارد. یکی از بزرگ‌ترین شعبات آن در مرکز خرید جواهیر است که مساحت ۱۶ هزار متر مربعی داشته و وسایل بازی آن در ۴ طبقه در دسترس هستند. در این شهربازی می‌توانید انواع وسایل بازی بزرگسالان و کودکان با بالاترین استانداردهای جهانی را بیابید که می‌توانند برای ساعاتی شما و خانواده‌تان را سرگرم کنند.

در بین تجهیزات این شهربازی، یک کوسه دیوانه با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و شما را از برجی با ارتفاع ۲۵ متری به پایین هول می‌دهد از همه محبوب‌تر است. علاوه بر این بازی‌های شبیه‌ساز/ واقعیت مجازی، ماشین برقی و بازی‌های کامپیوتری یا بازی‌های مخصوص نوجوانان هم در این مرکز تعبیه شده است. شما با بلیت‌هایی که برای بازی‌ها تهیه می کنید در قرعه‌کشی هم شرکت خواهید کرد و اگر خوش‌شانس باشید احتمال دریافت جایزه هم هست. شما همچنین می‌توانید یک مهمانی را در سالن مخصوص مهمانی یا تئاتر این مرکز برگزار کنید و خاطرات به‌یادماندنی را برای خود و همراهانتان بسازید.

۵. پارک مینیاتوری مینیاتورک پارک – Miniaturk Park

ساعت فعالیت: ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر

آدرس: استانبول، شاخ طلایی، میدان تقسیم

مینیاتورک پارک – Miniaturk Park

مینیاتورک پارک – Miniaturk Park

اگر فرصت نکرده‌اید درتور استانبول از تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید، با رفتن به پارک مینیاتوری مینیاتورک پارک می‌توانید سفری خاطره‌انگیز به کل استانبول داشته باشید. این پارک، یک شهر مینیاتوری است که کلیه اماکن مهم تاریخی و گردشگری استانبول را در ابعاد بسیار کوچک به‌نمایش می‌گذارد. بازدید از این پارک، این امکان را به شما می‌دهد تا با تمام نقاط مهم گردشگری استانبول آشنا شوید و بتوانید آن‌ها را در سفر خود بگنجانید.

البته منظور ما از مینیاتوری، یک پارک کوچک بندانگشتی نیست، بلکه ابعاد سازه‌های آن بعضا تا چند متر می‌رسد که می‌تواند تمام جزئیات را به‌نمایش بگذارد. این ماکت‌ها بسیار ماهرانه و با ظرافت خاصی طراحی و ساخته شده‌اند تا با نگاه کردن به آن‌ها حس واقعی بودن به شما دست بدهد. این پارک در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع بنا شده و می‌تواند شما را در سفری تاریخی به بناهای تاریخی مثل معبد آرتمیس، مقبره ماوسولوس، بیش از ۶۰ سازه مربوط به استانبول، ۶۳ سازه آناتولی و ۱۳ سازه مربوط به سرزمین‌های عثمانی (که امروزه در خارج از کشور ترکیه قرار دارند) ببرد.

۶. پارک بادی بابالو – Babalu Park

ساعت فعالیت: ۱۰ صبح تا ۸ شب (روزهای تعطیل تا ۱۰ شب)

آدرس: استانبول، محله باشاک‌شهیر

پارک بادی بابالو – Babalu Park

پارک بادی بابالو – Babalu Park

بعد از یک روز پر ماجرا و سفر به نقاط مختلف شهر استانبول، حالا وقت آن رسیده تا خانواده‌هایی که با کودک خود سفر کرده‌اند به پارک بادی بابالو بروند و ساعاتی را هم صرف سرگرمی فرزندان خود کنند. این پارک در مساحت ۱۳۵۰ متری و در محله باشاک شهیر واقع شده است و تمامی وسایل بازی آن دارای جدیدترین استانداردهای اروپایی هستند.

پارک بابالو محیطی مناسب برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال است که فارغ از فصل و دمای هوا، در هر زمان از سال می‌تواند از مسافران به بهترین شکل میزبانی کند. در این پارک انواع وسایل بادی مثل سرسره، استخر توپ، صخره‌نوردی و پرش روی تشک بادی قرار دارد.

۷. پارک آبی آکوامارین استانبول – Aqua Marina Park

ساعت فعالیت: ۸ صبح تا ۸ شب

آدرس: استانبول، منطقه اروپایی‌نشین بویوک چکمجه

پارک آبی آکوامارین استانبول – Aqua Marina Park

پارک آبی آکوامارین استانبول – Aqua Marina Park

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تفریحی استانبول، پارک آبی آکوامارین است که انواع بازی‌های آبی مثل سرسره، چاله سیاه، انواع استخرها و محیط‌های مخصوص استراحت و استخر کودکان را در اختیار گردشگران می‌گذارد. این استخر رو باز بوده و ظرفیت ۳ هزار نفری دارد. ضمناً ورودی کودکان تا ۴ سال به این مکان رایگان است.

در این پارک خدمات عکاسی، اجرای موسیقی زنده و خدمات پزشکی هم ارائه می‌شود. ضمن اینکه دارای اتاق‌های تعویض لباس، حمام و سوپر مارکت ساحلی نیز هست. این مکان محیطی جذاب برای گردشگرانی است که تور استانبول نوروز را برای خانواده خود انتخاب کرده‌اند.

۸. لونا پارک بوستانجی –Bostanci LunaPark

ساعت فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱۲:۳۰ شب

آدرس: استانبول، کادیکوی، مرکز نمایش بوستانجی

لونا پارک بوستانجی –Bostanci LunaPark

لونا پارک بوستانجی –Bostanci LunaPark

لونا پارک یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین پارک‌های بازی استانبول است که در مرکز نمایش بوستانجی واقع شده است. قدمت این شهربازی به بیش از ۳۰ سال بازمی‌گردد و به لطف استفاده از وسایل تفریحی مدرن ایتالیایی، یکی از مجهز‌ترین و باکیفیت‌ترین شهربازی‌هایی محسوب می‌شود که در استانبول فعالیت می‌کنند.

یکی از نکات مثبتی که در مورد این مرکز تفریحی وجود دارد، استفاده از وسایل بازی برای سنین مختلف است که از لونا پارک، محیطی کاملاً مناسب و خانوادگی ساخته است تا بتوانید در کنار تمام اعضای خانواده خود ساعات شاد و مفرحی را به وجود بیاورید. از مهم‌ترین وسایل بازی این شهربازی باید به ماشین برقی، چرخ‌و‌فلک، تاب چرخان و البته راک‌اند‌رول اشاره کرد.

سخن آخر

تمام کسانی که تور استانبول را برای سفر با دوستان یا خانواده خود رزرو کرده‌اند، به دنبال بازدید از اماکن تاریخی این شهر یا قدم زدن در خیابان‌های شهر نیستند. برخی هم به دنبال تجربه سرگرمی‌هایی مثل اتاق فرار، شهربازی، تم پارک‌ها یا پارک‌های میناتوری می‌گردند که می‌تواند ساعات شاد و مفرحی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، ما در اینجا فهرستی از بهترین گیم نت و خانه بازی های استانبول ترکیه را گردآوری کرده‌ایم که پیش از سفر می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید تا در حین سفر زمان کمتری را صرف گشتن به دنبال اماکن تفریحی کنید. شما می توانید از طریق آژانس مسافرتی الفبای سفر بهترین تورهای ترکیه را رزرو کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt