معرفی بهترین دانشگاه های آنتالیا

معرفی بهترین دانشگاه های آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آذر ، 1401

معرفی بهترین دانشگاه های آنتالیا

کشور ترکیه و شهر آنتالیا به علت نزدیکی به ایران و کیفیت خوب دانشگاه‌ها از مقاصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان است. در این مطلب به معرفی دانشگاه های آنتالیا می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر یکی از مهم‌ترین اهدافی است که افراد محصل دارند. کشور ترکیه امروزه به علت نزدیک بودن به ایران و کیفیت خوب دانشگاه‌ها به یک کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان تبدیل شده است. شهر آنتالیا یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه است که در بخش مدیترانه‌ای این کشور قرار دارد. در این منطقه دانشگاه‌های معتبری وجود دارد که در این مطلب قصد داریم راجع به آن‌ها صحبت کنیم. با تور لحظه آخری آنتالیا می‌توانید به راحتی به این شهر سفر کرده و در آن جا ادامه تحصیل دهید.

معرفی دانشگاه های آنتالیا

معرفی دانشگاه های آنتالیا

چقدر آنتالیا را می‌شناسید؟

آنتالیا از نظر جمعیت پنجمین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید که در غرب ترکیه واقع شده است. قرار گیری این شهر در منطقه مدیترانه‌ای باعث شده تا آب و هوای منطقه هم مدیترانه‌ای باشد. به این دلیل آب و هوا در فصل تابستان گرم و خشک بوده ولی در فصل زمستان شاهد بارش‌های معتدل و بارانی در آنتالیا هستیم. به طور کلی می‌توان گفت حدود 300 روز از کل روزهای سال آفتاب مهمان خانه‌های شما در آنتالیا خواهد بود. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری فراوان است که می‌توانید با تور آنتالیا نوروز 1403 به این جاذبه‌ها سر بزنید. اما این شهر تنها به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری مشهور نیست و از نظر علمی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. مراکز علمی معتبر مانند دانشگاه‌های شهر آنتالیا در دنیا رتبه علمی خوبی دارند. به همین دلیل انتخاب بسیاری از دانشجوهای ایرانی هستند.

تصویری از یکی از دانشگاه های آنتالیا

تصویری از یکی از دانشگاه های آنتالیا

مروری بر دانشگاه‌های شهر آنتالیا ترکیه

اگر آنتالیا را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده‌اید، حتما باید دانشگاه‌های مختلف این شهر را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی اتخاذ کنید. شما می‌توانید با تور لحظه آخری آنتالیا به راحتی به این شهر سفر کنید. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های آنتالیا را گردآوری کرده‌ایم.

دانشگاه آک دنیز آنتالیا

این دانشگاه خود به تنهایی یکی از دلایل پیشرفت کیفیت آموزشی کشور ترکیه است. موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف مانند هنر، بهداشت، آموزش، علوم و... در این دانشگاه به دست آمده و همین امر منجر به کسب اعتبار علمی بالا برای آک دنیز گشته است.

آک دنیز در سال 1982 راه‌اندازی شد و با گذر زمان بر تعداد رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شد، افزوده گشت. جالب است بدانید که حدودا 1500 متقاضی هر ساله از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل در آک دنیز اقدام می‌کنند. این دانشگاه شامل دانشکده‌های مختلفی از جمله پزشکی، هنر، علوم، کشاورزی، شیلات، تجارت، الهیات، مهندسی، اقتصادی، حقوق، علوم اداری، آموزش و پرورش و هنرهای زیبا است. در این دانشگاه می‌توانید در رشته‌های مختلفی مانند بیولوژی، فیزیک، شیمی، مدیریت مهمانداری، مامایی، پرستاری، اقتصاد، مدیریت و... تحصیل کنید.

دانشگاه آک دنیز آنتالیا

دانشگاه آک دنیز آنتالیا

آک دنیز در کارنامه خود دارای افتخارات بسیار زیادی در سطوح بین‌المللی است. موفقیت‌های این دانشگاه در رشته‌های مختلفی شامل علوم، بهداشت، آموزش، هنر، تحقیق و پژوهش و... بوده است. این دانشگاه در سال 2018 توانست رتبه 801 تا هزار را در میان دانشگاه‌های برتر دنیا کسب کند. علاوه بر این رتبه 201 تا 250 در میان دانشگاه‌های تازه تاسیس شده دنیا نیز در کارنامه این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه آک دنیز در کشور ترکیه هم جزو 50 دانشگاه برتر این کشور است.

دانشگاه بین‌المللی آنتالیا

دانشگاه Uluslararasi Antalya که با اختصار blim نیز نامیده می‌شود، یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر آنتالیا است. این دانشگاه نوساز بوده و در سال 2010 بهره‌برداری گشته است. دانشگاه بین‌المللی آنتالیا به عنوان اولین دانشگاه خصوصی در شهر آنتالیا شناخته می‌شود. اگر تمایل به ثبت نام در دانشگاه بین‌المللی آنتالیا را دارید، باید بدانید که روند پذیرش در آن بر اساس سوابق تحصیلی و همچنین لیست نمرات گذشته است.

این داشنگاه در سطح بین‌المللی درخشان بوده و در رتبه 5408 دنیا قرار دارد. جوایز متعددی به مناسب موفقیت در رشته‌های هنر، تجارت، علوم انسانی و.. در کارنامه این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه بین‌المللی آنتالیا از نظر علمی در جایگاه 65 در میان سایر دانشگاه‌های کشور ترکیه قرار دارد. دانشکده‌های مختلفی شامل دانشکده بازرگانی، گردشگری، حقوق، مهندسی در این دانشگاه وجود دارند.

دانشگاه Antalya Akev

این دانشگاه در واقع یک دانشگاه غیرانتقاعی یا همان خصوصی محسوب می‌شود. این دانشگاه هم جزو دانشگاه‌های جدید آنتالیا بوده که در 2015 احداث گشته است. قبل از این که این مرکز به دانشگاه تبدیل گردد یک مدرسه غیرانتفاعی بود. اما مسئولان شهر آنتالیا بعد از مدتی تصمیم به ارتقا سطح آموزش و فرهنگ شهر گرفتند و این مدرسه به دانشگاه تبدیل گشت.

این دانشگاه مورد تایید رسمی تشکل آموزش عالی ترکیه است و از اعتبار کافی برای فعالیت برخوردار است. اگر می‌خواهید برای گشت و گذار یا برای بازدید از این دانشگاه‌ها به ترکیه سفر کنید می‌توانید از تور لحظه آخری آنتالیا کمک بگیرید. شما می‌توانید در تمامی مقاطع شامل کارشناسی، ارشد و دکترا اقدام به تحصیل در این دانشگاه کنید.

دانشگاه Antalya Akevشامل 4 دانشکده است که هر کدام در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند. دانشکده هنر، اقتصاد، علوم انسانی و علوم مدیریتی از جمله دانشکده‌های این دانشگاه هستند.  مساحت این دانشگاه حدودا 16 هزار متر مربع بوده و مطابق آنچه مسئولان اعلام کرده‌اند، این دانشگاه می‌تواند تا 1500 نفر دانشجو ظرفیت داشته باشد. اگر قصد دارید در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید، توجه داشته باشید که باید به زبان ترکی مسلط باشید. دلیل این امر هم آن است که زبان ترکی زبان اصلی این دانشگاه است.

چرا تحصیل در آنتالیا؟

همانطور که اشاره شد، دانشگاه‌های معتبری در این شهر وجود دارند که از اعتبارعلمی بالایی برخوردارند. علاوه بر این نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران و کم بودن هزینه‌های زندگی در این شهر از جمله دلایلی است که افراد این شهر را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. علاوه بر این امکان تحصیل به شکل بورسیه نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است. در ادامه به چند مزیت تحصیل در دانشگاه‌های انتالیا اشاه می‌کنیم.

  • امکان برخورداری از بورسیه‌های دولتی کشور ترکیه
  • هزینه‌های پایین نسبت به سایر کشورها و شهرها
  • امکان پیدا کردن و انجام کار دانشجویی
  • فراهم بودن امکان اقامت بعد از اتمام تحصیلات
  • زیبا و توریستی بودن این شهر با امکانات رفاهی زیاد.
  • امکان رفت و آمد برای فرد و خانواده وی به راحتی فراهم است. شما می‌توانید با تور لحظه آخری آنتالیا به راحتی به این شهر سفر کرده و در آن به گشت و گذاز بپردازید.
  • در شهر آنتالیا خوشبختانه نوسانات دمایی زیادی را تجربه نخواهید کرد. در این شهر زمستان خیلی زودگذر است. شاید بتوان گفت این دلیل یکی از علل مهم پرطرفدار بودن تور نوروز آنتالیا در میان افراد است.
  • مراکز خرید و بازارهای زیادی در آنتالیا وجود دارند، این مراکز خرید متنوع کمک می‌کنند تا خرید برای دانشجویان آسان شود و دانشجو با توجه به میزان بودجه خود اقدام به خرید کند.

شما می‌توانید قبل از انتخاب دانشگاه‌های آنتالیا برای تحصیل با تور ترکیه به این شهر سفر کرده و از شرایط زندگی در این شهر از نزدیک آشنا شوید.

چه دانشگاه‌هایی از آنتالیا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب مقصدی برای مهاجرت تحصیلی، مهم است که آیا مدرک دانشگاه مورد نظر مورد تایید وزارتین است یا خیر؟

پیشرفت چشمگیر علمی دانشگاه‌های آنتالیا باعث شده تا مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های این شهر مورد تایید بسیاری از کشورها باشند. دانشگاه آک که در بخش بالایی به طور مفصل راجع به آن بحث شد، از جمله دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران است.

چه دانشگاه‌هایی از آنتالیا مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

 از 5 دانشگاهی که در شهر آنتالیا وجود دارند، 4 دانشگاه آن دارای رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی هستند. امکانات آموزشی نیز در این دانشگاه‌ها بسیار بالا بوده و می‌توانید با خیال راحت به تحصیل بپردازید. اما با وجود سطح علمی بالا، هیچ کدام از مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های آنتالیا مورد تایید وزارت بهداشت نیستند. به طور کلی سخت‌گیری وزارت بهداشت درباره رشته‌های که به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است بیشتر بوده و نه تنها دانشگاه‌های آنتالیا بلکه بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دیگر نیز مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

نمایی از شهر آنتالیا

نمایی از شهر آنتالیا

چگونه از دانشگاه‌های آنتالیا پذیرش بگیریم؟

قبل از اقدام برای پذیرش گرفتن در هر دانشگاه و در هر شهری توجه داشته باشید که دانشگاه‌ها می‌توانند خصوصی یا دولتی باشند. هنگامی که قصد اخذ پذیرش را دارید بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و شرایط پذیرش را مطالعه نمایید. زیرا شرایط پذیرش دانشجو ممکن است درباره هر دانشگاهی متفاوت از دیگری باشد.

به طور کلی داشتن مدرک دیپلم (آخرین مدرک تحصیلی) و زبان جزو شروط عمومی برای پذیرش در دانشگاه‌های آنتالیا است. مدرک زبان بسته به رشته‌ای که تحصیل می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر رشته مورد نظر شما در دانشگاه به زبان ترکی تدریس می‌شود شما باید مدرک زبان ترکی در دست داشته باشید. اما اگر رشته مورد نظر شما در دانشگاه با زبان انگلیسی ارائه می‌شود شما باید حتما مدرک معتبر زبان انگلیسی را داشته باشید.

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط ویژه‌ای هم با توجه به نوع هر دانشگاه وجود دارد. برای مثال برخی شرط معدل بالا و برخی دارای آزمون‌های ورودی و کسب نمره حداقلی هستند. برای اطلاع از شرایط ویژه همانطور که اشاره کردیم باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

فضای داخلی شهر آنتالیا

فضای داخلی شهر آنتالیا

سخن پایانی

آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ کشور ترکیه است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است. به همین دلیل تور لحظه آخری آنتالیا در بین ایرانیان بسیار محبوب است. اما جالب است بدانید که این شهر که علاوه بر این که مقصد توریستی است، مقصد مهاجرت تحصیلی نیز محسوب می‌شود. اما چه دانشگاه‌هایی در این شهر وجود دارند؟ ویژگی هر کدام چیست؟ در این مطلب دانشگاه‌های شهر آنتالیا را بررسی کردیم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید نیز می توانید تورهای آن را از طریق آژانس هواپیمایی الفبای سفر رزرو کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt