بهترین اپلیکیشن های سفر به تایلند

بهترین اپلیکیشن های سفر به تایلند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

بهترین اپلیکیشن های سفر به تایلند

یکی از کاربردهای اپلیکیشن‌ها هنگام سفر به کشورهای خارجی است. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، حتماً اپلیکیشن هایی که معرفی کرده ایم را نصب کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

این روزها برنامه‌های موبایل جایگاه ویژه‌ای در زندگی ما پیدا کرده‌اند. اپلیکیشن‌ها آمده‌اند تا زندگی را برای همه آسان‌تر کنند که باید اعتراف کنیم این‌چنین هم بوده است. فرقی نمی‌کند با چه منظوری و برای چه هدفی از آن‌ها استفاده کنید. چه برای انجام امور مربوط به کار و چه تحصیل در دانشگاه، اپلیکیشن‌های موبایل همه جا کمک حال شما خواهند بود. اما یکی از کاربردهای جالب اپلیکیشن‌ها هنگام سفر به خصوص سفر به کشورهای خارجی است. اگر قصد رزرو تور تایلند نوروز را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. اپلیکیشن‌هایی که برای پیدا کردن جاذبه‌های گردشگی و اماکن مهم تایلند، پیدا کردن بهترین رستوران‌ها در یک منطقه، بررسی وضعیت آب‌و‌هوا و اسکن مدارک خیلی کاربردی هستند. علاوه بر این اگر به زبان تایلندی (تای) یا انگلیسی مسلط نیستید، می‌توانند نقش یک مترجم همیشه همراه را برای شما ایفا کنند. در مجموع آن‌ها در طول سفر به کار شما خواهند آمد.

اپلیکیشن آشنایی با کشور تایلند

اپلیکیشن آشنایی با کشور تایلند

اپلیکیشن آشنایی با کشور تایلند

تایلند یک کشور شگفت‌انگیز است که معابد بودایی، حیات وحش عجیب‌و‌غریب و همینطور جزایری دیدنی دارد. تایلند در کنار فرهنگ منحصر به فردی که شامل غذاهای لذیذ و ماساژ مشهور تایلندی می‌شود، کشوری مدرن با مردمانی مهربان است که باعث شده این کشور «سرزمین لبخند» لقب بگیرد. اگر تور تایلند نوروز 1403 را برای خود و خانواده‌تان رزرو کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً پیش از سفر اپلیکیشن AmazingThailand را روی گوشی آیفون یا اندرویدی خودتان نصب کنید تا هر اطلاعاتی که نیاز است از این کشور بدانید را مطالعه کنید. این برنامه به شما می‌گوید در طول سفر به چه مکان‌هایی بروید، در کجا سکونت کنید، در کجا غذا بخورید یا حتی در کجا خرید کنید. اپلیکیشن AmazingThailand توسط سازمان گردشگری تایلند توسعه یافته است.

اپلیکیشن مسیریابی در سفر تایلند

گشت‌و‌گذار در کوچه و خیابان‌های شلوغ تایلند به خصوص در بانکوک بدون یک اپلیکیشن مسیریابی خوب ممکن نیست. در این شهر هم درست مثل بسیاری از نقاط تهران، ترافیک سنگینی در برخی ساعات و خیابان‌های تایلند وجود دارد که اگر مسیر درستی را برای رفت‌و‌آمد انتخاب نکنید، می‌تواند ساعت‌ها وقت شما را بگیرد.

بهترین اپلیکیشنی که در تور تایلند می‌توانید برای مسیریابی از آن استفاده کنید، گوگل مپس (Google Maps) است. پیش از سفر حتماً برنامه مسیریاب گوگل را روی گوشی خودتان نصب کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کوچه‌ها و خیابان‌ها آشنا شوید. فقط باید نام مقصد مورد نظر را وارد کنید تا خود برنامه به شما بهترین، نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین مسیر را معرفی کند.

اپلیکیشن مسیریابی در سفر تایلند

اپلیکیشن مسیریابی در سفر تایلند

اپلیکیشن مترجم برای سفر به تایلند

لزوماً تمام کسانی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنند، زبان آن کشور را بلد نیستند. به طور مثال اگر تور پوکت تایلند را رزرو کرده‌اید، حتماً نیازی نیست که برای صحبت کردن با مردم آن منطقه زبان تای را بلد باشید. بلکه اکثر مردم تایلند به زبان انگلیسی هم مسلط هستند و می‌توانند از این طریق با شما ارتباط برقرار کنند. اما شما به لطف اپلیکیشن مترجم گوگل (Google Translate) می‌توانید با مردمی که به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند هم ارتباط بگیرید. یا حتی این برنامه به شما اجازه می‌دهد به زبان فارسی جمله‌ای را بیان کنید و خودش آن را به زبان انگلیسی یا تایوانی ترجمه کرده و از طریق اسپیکر گوشی پخش کند. بنابراین گوگل ترنسلیت یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر به تایلند است که حتماً باید در طول سفر آن را روی دستگاه خود نصب داشته باشید.

اپلیکیشن مترجم برای سفر به تایلند

اپلیکیشن مترجم برای سفر به تایلند

اپلیکیشن رزرو هتل برای سفر به تایلند

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر، انتخاب بهترین هتل برای اقامت لذت‌بخش است. بسیاری از مسافرانی که تور تایلند را رزرو کرده‌اند، نسبت به رزرو هتل نگرانی‌هایی دارند. خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های رزرو هتل، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده، از قیمت رزرو انواع اتاق‌های آن‌ها مطلع شوید و در نهایت هم به صورت اینترنتی و فقط با گوشی داخل جیبتان، بهترین هتل را رزرو کنید. یکی از بهترین و بزرگ‌ترین برنامه‌های رزرو هتل، Booking است. این برنامه با میلیون‌ها هتل و اقامتگاه همکاری دارد و تخفیف‌های بسیار چشمگیری را برای رزرو اتاق در هتل‌های کشور تایلند ارائه می‌کنند.

اپلیکیشن رزرو هتل برای سفر به تایلند

اپلیکیشن رزرو هتل برای سفر به تایلند


اپلیکیشن پیام‌رسان برای سفر به تایلند

در هر کشوری یک اپلیکیشن پیام‌رسان خاص بین مردم متداول می‌شود. به طور مثال اکثر کاربران ایرانی به خاطر محدودیت‌هایی که برای واتساپ به وجود آمده، از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند. اما در کشور تایلند مردم یا از واتساپ و یا از لاین (Line) برای ارسال پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای رایگان از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. قطعاً با واتساپ آشنا هستید. لاین هم یک برنامه پیام‌رسان شبیه به واتساپ است که امکانات بیشتری را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

استفاده از یک پیام‌رسان در طول سفر به تایلند خیلی کاربردی است. به طور مثال شما می‌توانید شماره تماس یک راننده تاکسی را بگیرید و طی سفر خود هر زمانی که به تاکسی احتیاج داشتید، از طریق پیام‌رسان لاین با او در ارتباط باشید.

اپلیکیشن پیام‌رسان برای سفر به تایلند

اپلیکیشن پیام‌رسان برای سفر به تایلند

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی برای سفر به تایلند

یکی از بزرگ‌ترین لطف‌های فناوری به مسافران، پیدا کردن آسان و سریع تاکسی از طریق اینترنت بوده است. تاکسی‌های اینترنتی اکنون جای تاکسی‌های تلفنی و خیابانی را به خوبی گرفته‌اند. اکنون هر کسی که قصد رفتن به جایی را داشته باشد، فقط باید یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی را روی گوشی خودش اجرا کند، مبدا و مقصد را مشخص کرده تا حتی پیش از رسیدن راننده از مدل اتومبیل و مشخصات خود راننده هم مطلع باشد. این برنامه‌ها باعث افزایش امنیت مسافران، به خصوص در کشورهای خارجی شده‌اند.

اگر شما هم در تور تایلند قصد استفاده از تاکسی‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم برای حفظ هر چه بیشتر امنیت خود از این برنامه‌ها استفاده کنید. بهترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی فعال در تایلند، Grab نام دارد. به کمک این برنامه شما می‌توانید در سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین حالت ممکن مکان جابجا شوید. اما علاوه بر این، Grab می‌تواند به عنوان یک دلیوری برای رستوران‌ها، فست‌فودها و مواد خوراکی از سوپرمارکت‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد و سفارشات شما را جلوی درب هتل تحویل دهد.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی برای سفر به تایلند

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی برای سفر به تایلند

اپلیکیشن معرفی بهترین رستوران‌ها برای سفر به تایلند

رفتن به یک رستوران خارجی همیشه پر از ریسک بوده است. اول اینکه شما از قیمت غذاهای آن رستوران مطلع نیستید. دوما ممکن است غذاهای باکیفیت و خوشمزه‌ای برای ارائه نداشته باشد. اپلیکیشن ‌Wongnai کار را برای مسافران به کشور تایلند آسان کرده است. این برنامه از بین تمام رستوران‌های کوچک و بزرگ تایلند نظرسنجی می‌کند و نظرات مشتریانی که تاکنون از خدمات آن رستوران استفاده کرده‌اند را هم به‌نمایش شما می‌گذارد. بنابراین قبل از اینکه بدون اطلاع قبلی وارد یک رستوران تایلندی شوید، می‌توانید با استفاده از Wongnai از کیفیت و امتیازهای دریافت شده آن رستوران اطلاع پیدا کنید و سپس در مورد رفتن به بهترین رستوران، تصمیم‌گیری کنید.

اپلیکیشن معرفی بهترین رستوران‌ها برای سفر به تایلند

اپلیکیشن معرفی بهترین رستوران‌ها برای سفر به تایلند

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که به شما در انتخاب یک رستوران خوب در تایلند کمک می‌کند، Eatigo است. اگر شهر بانکوک تایلند را برای سفر انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً این اپلیکیشن را روی گوشی خودتان نصب کنید، چرا که با استفاده از آن می‌توانید منوی قیمت تمام رستوران‌های این شهر را مشاهده کنید و از نظارت کاربران در مورد سرویس‌دهی و کیفیت غذاهای آن رستوران مطلع شوید.

اپلیکیشن اسکن مدارک برای سفر به تایلند

در طول سفر ممکن است مواردی پیش آید که به بررسی مدارک هویتی شما به عنوان یک توریست خارجی نیاز پیدا شود. در چنین مواقعی شما می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن اسکن مدارک، از مدارک احراز هویت خود اسکن تهیه کرده و از روی آن‌ها چاپ کنید یا آن‌ها را از طریق اینترنت برای شخص مورد نظر ارسال کنید. برنامه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما یکی از بهترین برنامه‌ها Clear Scan نام دارد که به لطف این برنامه کم حجم شما قادر به اسکن مدارک از طریق دوربین گوشی و سپس تبدیل آن‌ها به فایل PDF و اشکرات‌گذاری آسان مدارک هویتی خود هستید.

اپلیکیشن اسکن مدارک برای سفر به تایلند

اپلیکیشن اسکن مدارک برای سفر به تایلند

اپلیکیشن صرافی برای سفر به تایلند

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مسافرانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، تبدیل ارز خود به ارز رایج در آن مملکت است. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، اپلیکیشن‌ها آمده‌اند تا زندگی را برای ما آسان‌تر کنند. با ظهور اپلیکیشن‌های صرافی آنلاین، درک این جمله خیلی بیشتر از گذشته حس شد. یکی از بهترین اپلیکیشن‌های صرافی که می‌توانید در سفر تایلند خود از آن برای تبدیل ارز استفاده کنید، XE Currency است. این برنامه بسیار قابل اعتماد بوده و حتی از «ارز ریال ایران» نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن صرافی برای سفر به تایلند

اپلیکیشن صرافی برای سفر به تایلند

اپلیکیشن محاسبه هزینه‌ها

تایلند مقصدی است که معمولاً بسیاری از مسافران همراه دوستان یا آشنایان خود وارد آن می‌شوند. بنابراین احتمال دارد هر کسی از گروه شما در طول سفر بخشی از هزینه‌ها را متقبل کند. بنابراین شما باید بتوانید تمام هزینه‌هایی که در طول سفر انجام می‌شود را مدیریت کنید. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای قدیمی مثل کاغذ و قلم، تمام این هزینه‌ها را یادداشت کنید؛ اما ممکن است به هر دلیلی آن کاغذ نابود شود. خوشبختانه اپلیکیشنی به نام Splitwise منتشر شده که این کار را برای شما آسان می‌کند. در واقع با استفاده از Splitwise می‌توانید هزینه‌های سفر را محاسبه کرده، با جزئیات کامل آن‌ها را شرح دهید و از طریق همین برنامه دنگ‌های خود را به دوستانتان پرداخت کنید.

اپلیکیشن محاسبه هزینه‌ها

اپلیکیشن محاسبه هزینه‌ها

جمع‌بندی

سفر کردن به کشورهای خارجی به لطف گوشی‌های موبایل آسان‌تر از هر زمان دیگری شده است. آن‌ها دستیاران همیشگی ما در تمام صحنه‌ها هستند و می‌توانند هر جایی که به کمک نیاز پیدا کردیم، ما را راهنمایی کنند. به طور مثال اگر تور تایلند نوروز یا تور پوکت را برای تجربه یک سفر لذت‌بخش در کنار دوستان یا خانواده خود رزرو کرده‌اید، اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که از رزرو هتل تا آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، بهترین رستوران‌ها و رزرو تاکسی اینترنتی در کنار شما خواهند بود. ما این برنامه‌ها را در مقاله بالا به شما معرفی کردیم و امیدواریم که برایتان مفید باشند. شما می توانید برای رزرو تور تایلند با قیمت مناسب با آژانس هواپیمایی الفبای سفر در تماس باشید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt