میزان بار مجاز پروازهای خارجی چقدر است؟

میزان بار مجاز پروازهای خارجی چقدر است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 شهریور ، 1401

میزان بار مجاز پروازهای خارجی چقدر است؟

زمانی که قصد سفر کردن دارید اولین کاری که انجام می دهید بستن چمدان ها است. اینکه چند چمدان میتوانید همراه ببرید؟ اندازه چمدان باید چقدر باشد؟ میزان باری که مجاز هستید از چه اندازه نباید تجاوز کند؟ برای رسیدن به جواب این سوالات با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زمانی که قصد سفر کردن دارید اولین کاری که انجام می دهید بستن چمدان ها است. اینکه چند چمدان میتوانید همراه ببرید؟ اندازه چمدان باید چقدر باشد؟ میزان باری که مجاز هستید از چه اندازه نباید تجاوز کند؟ از سوالاتی است که ذهنتان را درگیر می کند.
 در سفر های خارجی میزان بار مجاز در سفر مهمتر از سفرهای داخلی است. همچنین ایرلاینی که برای سفر خود انتخاب می کنید  از گزینه های مهم است که به شما اجازه حمل بار را تا چه میزان می دهد. برای رسیدن به جواب این سوالات با الفبای سفر همراه باشید.

بار مجاز به چه معنی است؟

بار مجاز به میزان باری گفته می شود که اجازه حمل آن وجود دارد  و نیاز به هزینه اضافه نیست. البته  تقریبا در تمامی ایرلاین ها بیش از میزان استاندارد قادر هستید تا بار داشته باشید اما بر اساس قوانین آن ایرلاین باید به طور جداگانه پول پرداخت کنید.
بار مجاز جدا از باری است که به داخل هواپیما حمل می کنید.  میزان باری که در کیف و یا ساک دستی که داخل هواپیما می برید تا 7 کیلو مجاز است، که تقریبا در همه ایرلانین ها این استاندارد وجود دارد. البته بار استاندارد با توجه به ایرلاین و مسیر پرواز با هم متفاوت است.  در برخی ایرلاین ها میزان بار مجاز به نسبت ایرلاین های دیگر کمتر است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اطمینان می توانید ار کارشناسان آن ایرلاین سوال کنید.

چمدان در سالن فرودگاه

بار مجاز چه ایرلاین‌هایی زیاد است ؟

میزان بار مجاز در برخی از پروازهای خارجی زیاد و مناسب است. به طور معمول 30 کیلوگرم میزان بار مجاز پروازهای خارجی است. مانند ایرلاین های زیر:
1. ایران ایر؛ 2. ایرلاین ماهان ،۳. امارات ایرلاین،۴. قطر ایرلاین ، ۵. ایرلاین الاتحاد، ۶. ایرلاین ترکیش ،  ۷. تای ایرویز ، ۸ . عمان ایر
این میزان بار برای زمانی است که بلیط اکونو تهیه می کنید و 30 کیلو بار را باید در یک چمدان قرار دهید. میزان بار مجاز بلیط بیزنس نیز 40 کیلو و 2 چمدان می باشد و در بلیط فرست کلاس نیز تا 50 کیلو مجاز به حمل بار هستید که این استانداد برای مسیرهای آسیایی و اروپایی است. در سفر به آمریکا و کانادا و آمریکای جنوبی مانند برزیل، مسافران بلیط هواپیما اکونومی قادر هستند 2 چمدان هر کدام با 23 کیلو وزن را با خود به همراه داشته باشند. دارندگان بلیط فرست کلاس و بیزنس نیز مجاز به حمل 2 چمدان هر کدام با وزن 32 کیلو هستند.

برداشتن چمدان ها در فرودگاه توسط مسافران

نکات مهم سفر با هواپیما را بدانید

بار مجاز چه ایرلاین‌هایی کم است؟

برخی ایرلاین ها به ویژه ایرلاین های کشورهای اروپایی میزان بار مجازشان کمتر از 30 کیلو است.
۱. ایرفرانس ، ۲. لوفتانزا ،۳. بریتیش ایرویز، ۴. آل ایتالیا، ۵. آسترین، ۶. اوکراین ایر، ۷. کی ال ام بار مجاز ایرلاین های مذکور 23 کیلو است. برای بلیط بیزنس 2 چمدان با 23 کیلو وزن و بلیط های فرست کلاس 2 چمدان با 32 وزن مجاز به حمل بار هستید. در صورت نیاز باید برای اضافه بار باید پول بیشتر پرداخت کنید.

خرید بار جداگانه برای کدام ایرلان ها است؟

برخی از بلیط ها، بدون بار هستند و قیمت کمتری دارند و تنها میزان بار مجاز، کیف و یا ساک دستی است که با خود به داخل هواپیما می برید. خرید این بلیط به این معنی است که برای حمل بار باید هزینه جداگانه بپردازید. هیچ ایرلاینی نیست که  اجازه حمل بار به مسافر ندهد، تنها قیمت و شرایط خرید بار در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است.
 بلیط های ارزان که در ایرلاین ها به فروش می رسد، هیچ باری را برای مسافر در نظر نمی گیرند و این کار را برای کم کردن قیمت بلیط انجام می دهند. پس از تهیه بلیط می توانید میزان بار مد نظر را به بلیط اضافه کنید، و هزینه آن را پرداخت کنید. تقریبا ایرلاین های اروپایی مثل ایبریا، ایزی جت و رایان ایر؛ همچنین  پروازهای داخلی کشور مالزی و تایلند که بلیط  ارزان به فروش می رسانند روی بلیط اولیه باری را در نظر نمی گیرند.و باید قبل از رزرو از قیمت بلیط هواپیما پوکت و پاتایا در تایلند آگاه شوید.

ایرلاین‌های که پروازهای بین‌المللی دارند، مانند آذربایجان ایرلاین (آزا)، ایرآسیا و ایجین ایرلاین (Agean Airline) که ایرلاین کشور یونان است، روی بلیط اصلی بار مجاز ندارند و از ابتدا باید بار را به صورت مجزا تهیه کنید. قیمت و شرایط خرید بار را از طریق وب سایت می توانید مشاهده کنید و یا به صورت تلفنی با ایرلاین هماهنگ کنید.

مسافر در حال حمل چمدان در فرودگاه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt