5 جاذبه باشکوه مهم تاریخی

5 جاذبه باشکوه مهم تاریخی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1397

5 جاذبه باشکوه مهم تاریخی

تمامی کشورهای دنیا دارای نقاط دیدنی و بی شماری هستند و هر کدام هزاران محل برای بازدید و کشف شدن دارند، از میان تمام این کشورها دنیا ما برای تعطیلات شما چند جاذبه گردشگری پر طرفدار را معرفی می کنیم. با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

واضح وروشن است که تمامی کشورهای دنیا دارای نقاط دیدنی و بی شماری هستند و هر کدام هزاران محل برای بازدید و کشف شدن دارند، از میان تمام این کشورها در دنیا  با تمام آثار شگفت انگیز، ما برای تعطیلات شما چند جاذبه گردشگری پر طرفدار را معرفی می کنیم ، کدام یک را به عنوان اولین کشور برای سفر خود و بازید از آثار تاریخی مهم انتخاب می کنید؟؟ با الفبای سفر همراه باشید.

تاج محل، هند

از جاهای دیدنی دهلی تاج محل است، از بناهای مشهور در جهان ، بنای رومانیک که به دستور شاه جهان به یاد همسر ایرانی تبار خود ساخته شد. تاج محل از سنگ سفید قیمتی مرمر ساخته شده که بر روی آن نیز نقش های از گل حکاکی شده است. تاج محل در یاد بود همسر شاه عباس که عشق از دست رفته او بوده  بنا شده است.همچنین این بنای فوق العاده جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در مقابل این ساختمان استخر بزرگی قرار دارد که انعکاس آن در آب نمایان شده و به زیبایی آن می افزاید. در سفر به هند در پشت این ساختمان به تماشای غروب خورشید بپردازید. از تمامی نقاط این ساختمان اسرار آمیز عکاسی کنید به ویژه بازتاب آن در استخر که بسیار دیدنی است. در تور مسافرتی هند تماشای این محل فوق العاده را از دست ندهید.

تاج محل، هند-الفبای سفر

کلیسای سن پیترو، ایتالیا

کلیسای سن پترو از جاهای دیدنی ایتالیا می باشد. سن پترو دروازه ای به شهر واتیکان می باشد که هنر دوره رنسانس در آن نمایان است. هر روز تعداد زیادی از این بنای باشکوه به ویژه مجسمه میکل آنژ  و مقبره پیترو مقدس اولین پاپ بازدید می کنند.  با تماشای این کلیسای زیبا؛ شما غرق در هنر فوق العاده دوره رنسانس  که توسط میکل آنژ، رافائل و برنینی طراحی شده خواهید شد.  پس از بازدید ازاین بنای کهن، تماشای کلیسای سیستین و موزه واتیکان را در تور اروپا ی خود نیز جزو لیست خود قرار دهید.

کلیسای سن پیترو، ایتالیا-الفبای سفر

مسجد جامع کوردوبا، اسپانیا

 قدمت مسجد جامع کوردبا به قرون وسطی بر می گردد، پس از رواج مسیحیت در اسپانیا این مسجد تبدیل به کلیسای جامع شد. ترکیب فوق العاده از معماری باروک؛ رنسانس ، معماری شمال آفریقا   (Moorish) و... در این بنا به چشم می خورد. اگر چه با هم همخونی ندارد اما در اسپانیا طراحی شده است. .پس از سال 200 میلادی، مسلمانان اسپانیایی درخواست هایی بنابر قبول امکان انجام عبادات اسلامی در آن را کردند، اما اعتراضات آنها هم توسط رهبران کاتولیک اسپانیایی و هم توسط واتیکان مورد قبول قرار نگرفت.  تلفیق معماری مسحیت و اسلامی زیبایی این اثر را دو چندان کرده و از جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می رود.

مسجد جامع کوردوبا، اسپانیا-الفبای سفر

مسجد شیخ زاید ابوظبی، امارات

بنای مسجد شیخ زاید مسجد پوشیده شده از سنگ مرمر سفید؛ کریستال، طلا،سنگ های نیمه گرانبها و کریستال است. طراحی این بنا بسیار برای بازدید کنندگان جذاب است. 57 گنبد در ابعاد گوناگون در این مسجد قرار دارد که از معماری افریقای شمالی نیز نشات گرفته است و  یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید. بزرگترین فرش دنیا  نیز در این مسجد قرار دارد که توسط هنرمندان ایرانی بافته شده است همچنین بزرگترین لوستر جهان با طول 15 متر در این مسجد قرار دارد که به جلال و شکوه آن افزوده است.

مسجد شیخ زاید ابوظبی، امارات-الفبای سفر

انگوکر وات، کمبوج

هر گردشگری که به جنوب شرقی آسیا سفر می کند نباید بازدید انگوکر وات را از دست بدهد. در کنار قرار گرفتن این اثر در فهرست جهانی یونسکو، هزاران نفر از این معبد ساخته شده  در قرن ،12 بازدید می کنند. این معبد بزرگترین بنای مذهبی جهان است. معماری اصیل خمری در آن به کار رفته شده است. معبد انگوکر وات از جاذبه های گردشگری مهم کمبوج محسوب می شود ویک پرستشگاه مقدس است، در کنار آن بازدید از دیگر معابد مانند بایون، تاپروم و آنگکور تام را از دست ندهید.

انگوکر وات، کمبوج-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt