نکات مهم در موقع سفرهوایی همراه با کودک

نکات مهم در موقع سفرهوایی همراه با کودک

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

نکات مهم در مواقع سفرهای هوایی همراه با کودک

مسافرت کردن با کودکان نگرانی های خاص خود را برای والدین دارد که این موارد مشکل همه والدین است که ذهن آنها را درگیر می کند.اما چگونه سفری آرام همراه با کودک داشته باشیم؟ با الفبای سفر در ادامه همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مسافرت کردن با کودکان نگرانی های خاص خود را برای والدین دارد، که آیا کودک در طول سفر آرام بر روی صندلی می نشیند و یا مدام گریه کرده و بی قراری می کند. این موارد مشکل همه والدین است که ذهن آنها را درگیر می کند.  اما چگونه سفری آرام همراه با کودک داشته باشیم؟ با الفبای سفر در ادامه همراه باشید.

آمادگی برای پرواز

مهم نیست که مقصد شما کجا است سعی کنید کمی زودتر به فرودگاه بروید تا استرسی برای کارهایی وقت گیر مانند چک کردن پرواز ، تحویل چمدان نداشته باشید و با آرامش کارهای خود انجام دهید تا کودک نیزدرگیر اضطراب شما نشود.
در موقعه رزرو صندلی، جایی را انتخاب کنید که برای شما و کودکتان مناسب تر باشد.نگران بردن کالسکه نباشید، زیرا در موقعه پرواز آن را از شما تحویل گرفته و پس از فرود آن را به شما تحویل می دهند، نام، آدرس و شماره تلفن را حتما بر روی کالسکه بنویسید.

آمادگی برای پرواز با کودک-الفبای سفر

سوار شدن به هواپیما

ترجیحا نزدیک در خروج باشید تا زودتر سوارهواپیما شوید اگر همراه همسرتان هستید وسایل مانند ساک دستی کیف خود را به او بدهید تا زودتر وارد هواپیما شوید. وسایل مهم و مورد نیاز کودک در طول پرواز را در محلی که قابل دسترسی باشد قرار دهید. اگر کودک برای بستن کمربند ایمنی مقاومت کرد او را هنگام فرود و بلند شدن هواپیما بغل کنید.

سوار شدن به هواپیما با کودک-الفبای سفر

تاخیر در پرواز

اگر پرواز با تاخیر مواجه شد، تلاش کنید برای آرام نگه داشتن کودک کارهای متفاوتی انجام دهید. با کودک خود در هواپیما راه بروید و یا با او بازی کنید،مهماندار ها نیز با شما همکاری خواهند کرد زیرا کودک شما اگر گریه کند مسافران دیگر را آزار خواهد داد. تا جایی که ممکن است آرامشتان حفظ کنید چون کودکتان نگرانی شما را به سرعت درک می کند.
 قبل از پرواز خوراکی های سالم برای او تهیه کرده و در کیف دستی قرار دهید، شکلات و آب میوه برای او مناسب نمی باشد و ممکن باز هم از شما درخواست کند. برای آرام کردن او در موقع تاخیر قصه بگوید و او را سرگرم کنید.

تاخیر در پرواز با کودک-الفبای سفر

هنگام پرواز هواپیما

در هنگام بلند شدن و فرود آمدن سعی کنید کودکتان را بخوابانید. برای کودکانی که کمی بزرگتر هستند آدامس جویدن یک روش خوب است. خوردن شیر نیز قبل از بلند شدن هواپیما کودک را آرام می کند. در طول پرواز ممکن است خواب کودک به هم بریزد، برای او شعر بخواند و یا قصه تعریف کنید. صدای هواپیما برای نوزدا مانند لالایی بوده و باعث خوابیدن راحت تر نوازد می شود.

در طول سفر چگونه کودک را آرام نگه دارید؟

توقع نداشته باشید که در طول مسیر کودک آرام و ساکت بروی صندلی خود بنشیند و سر و صدا نکند. در طول مسیر با او در مورد کارهای که دوست دارد انجام دهد صحبت کنید. اسباب بازی های او را همراه ببرید و یا حتی یک اسباب بازی جدید برای او بخرید. زمانی که خیلی بی قراری کرد اسباب بازی های او را در اختیارش بگذارید ولی اسباب بازی جدیدی که برای او تهیه کردید را در آخر در اختیارش بگذارید زیرا برای او جذاب بوده و مدت زمان بیشتری او را سرگرم خواهد کرد.
 در مواقعی نیز ممکن است او با مسافران دیگر که به او توجه می کنند بازی کند. یک کار جالب دیگر که می توانید انجام دهید اسباب بازی های او را داخل جعبه قرار دهید و به او بدهید این کار او را مدت زمان بیشتری سرگرم می کند. در هنگام تکان های هواپیما بر روی او خم شوید تا آسیب های احتمالی کمتری ببیند.  
 گاهی در حین پرواز کودکان قادر نیستند به راحتی نفس بکشند، قبل از سفر اسپری بینی حاوی نمک  دریا بخرید و زمانی که حس کردید او قادر نیست به راحتی نفس بکشد اسپری را داخل بینی کودک قرار دهید.  اگر اسپری و یا قطره بینی نداشتید از شیر مادر استفاده کنید زیرا دارای آنتی باكتريا است و از خشک شدن بینی جلوگیری می کند.

سرگرم کردن کودک در هواپیما-الفبای سفر

اقدامات مهم هنگام فرود

در موقع فرود عجله ای برای خارج شدن از هواپیما نداشته باشید. وسایل خود و کودکتان را جمع کنید و منتظر بمانید بقیه مسافران پیاده شوند. اگر کودکتان اسباب بازیش را زیر صندلی انداخته ، اگر به عنوان مسافر آخر پیاده شوید راحت تر می توانید دنبال آن اسباب بازی بگردید. از مهمان دارها نیز می توانید کمک بخواهید.

وسائل مورد نیاز در ساک دستی

تا جایی که ممکن است ساک دستی و چمدان سبک انتخاب کنید، انتخاب کوله پوشتی نیز بسیار مناسب است تا بتوانید کودکتان را بغل کنید. قوانین مربوط به حمل مایعات را رعایت کنید. همراه خود نیز دستمال مرطوب داشته باشید. برای دسترسی بهتر لوازم کودک را نیز داخل ساک قرار دهید تا اگر بر حسب اتفاق چمدانتان گم شد لوازم کودک را داشته باشید. کیسه پلاستیکی برای قرار دادن لباس های کثیف کودک نیز مناسب است. اگر کودک شما در سنی است که می تواند غذا بخورد از قبل برای او غذا تهیه کنید. وسایلی که کودک شما به آن وابسته است را همراه ببرید. یک ژاکت و یک ملحفه نیز همراه داشته باشید.

 چه اسباب بازی های مناسب هواپیما است؟

خانه سازی که تکه های از آن گم شده اند ولی به تنهایی کاربرد دارند برای بازی او مناسب هستند. کتاب جدید برای او تهیه کنید. برای او داخل تبلت موسیقی ریخته، تا با گوش دادن به آن سرگرم شود. برچسب های رنگی و شکل دار همیشه برای کودکان جذاب است. کتاب رنگ آمیزی  به همراه مداد شمعی او را همراه ببرید تا آن را رنگ آمیزی کند اگر روی صندلی خود را با رنگ کند به راحتی با دستمال مرطوب پاک خواهد شد.

مجله های رنگی و عکس دار به ویژه مخصوص کودکان همیشه جذاب بوده و با تماشای عکس کودکان سر گرم شده و لذت می برند. خمیرهای بازی نیز بسیار سرگرم کننده هستند و خلاقیت کودک را بروز می دهند. کارت بازی نیز انتخاب خوب است که می توانید بازی آن را به او آموزش دهید.

اسباب بازی های مناسب هواپیما-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt