بی توجهی به چه نکاتی باعث اخراج از هواپیما می شود؟؟

بی توجهی به چه نکاتی باعث اخراج از هواپیما می شود؟؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

بی توجهی به چه نکاتی باعث اخراج از هواپیما می شود؟؟

روزانه میلیون ها پرواز در سراسر دنیا صورت می گیرد و مردم با فرهنگهای مختلف با هواپیما سفر می کنند. برخی از افراد در هواپیما به یک سری نکات توجه نمی کنند که باعث آزار دیگران البته در برخی موارد اخراج افراد از هواپیما می شود. همراه با الفبای سفر این نکات را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

روزانه میلیون ها پرواز در سراسر دنیا صورت می گیرد.برخی از افراد در هواپیما به یک سری نکات توجه نمی کنند که این قضیه باعث آزار دیگران می شود و البته در برخی موارد اخراج افراد از هواپیما را پی دارد. اما برخی ممکن است از رو نا آگاهی کارهایی انجام دهند که موجب اخراشان از هواپیما شود، همراه با الفبای سفر این نکات را بررسی می کنیم.

1- نشستن در صندلی افراد دیگر

اگر به هر دلیلی صندلی خود را پیدا نمی کنید فورا کارکنان هواپیما را در جریان بگذارید تا شما را راهنمایی کنند، اگر به جای این کار روی صندلی دیگری بنشینید، این کار موجب اخراجتان از هواپیما می شود.  یکبار در خطوط  هوایی یونایتد یک زوج هنگام پیدا کردن صندلی های خود متوجه می شوند کسانی دیگری بروی صندلیشان نشسته اند آنها به جای راهنمایی خواستن از کارکنان به دلخواه روی صندلی های دیگر می نشینند که از قضا آن صندلی ها ؛ از صندلی خودشان گران تر بوده و آن زوج از پرداخت ما بقی پول سر باز می زنند که این کار با عث اخراج آنها شد.

2- رفتار ناشایست با کارکنان پرواز

رفتار نادرست، پرخاشگری، تهدید، توهین به کارکنان هواپیما و هرگونه رفتار نادرست که نظم و آرامش پرواز را دچار مشکل کند باعث اخراج شما از هواپیما می شود. کارکنان پرواز پیشخدمت نیستند و باید رفتار درستی با آنها داشته باشید،آنها قادر هستند هر زمانی که متوجه شوند کسی نظم پرواز را به هم می زند او را اخراج کنند.

3- رعایت نکردن بهداشت

حتما قبل از پرواز خود حمام کرد و لباس تمیز بپوشید و از خوردن غذاهایی مانند سیر پرهیز کنید. اگر در طول پرواز لباس شما بوی بد بدهد و موجب آزار و شکایت سایر مسافران شود این کار مقدمات لغو پرواز شما را فراهم می کند که بارها نیز این اتفاق رخ داده  و افراد به دلیل رعایت نکردن بهداشت از هواپیما اخراج شده اند.

4- اضافه وزن بیش از اندازه

افرادی که دارای اضافه وزن بیش از اندازه هستند که نمی توانند کمربند ایمنی خود را ببندند، به دلیل امنیت پرواز بر اساس صلاح دید خدمه ممکن است از هواپیما اخراج می شوند، اگر افرادی  دارای اضافه وزن هستند ولی قادر به بستن کمربند هستند بهتر است دو صندلی برای خود رزرو کنند.

5- مصرف نوشیدنی الکلی در طول پرواز

قبل و در حین پرواز به هیچ عنوان نوشیدنی الکل دار مصرف نکنید زیرا که اگر نتوانید رفتار خود را کنترل کنید و رفتار ناشایست از شما سر بزند موجبات اخراج خود از هواپیما را فراهم می کنید.

6- خوردن خوارکی های که به آنها حساسیت دارید

از خوردن هر گونه خوراکی که باعث حساسیت می شود خود داری کنید. غذاهایی که باعث معده و روده درد می شود را مصرف نکنید. اگر قبل از پرواز  نیاز به بیمارستان پیدا کنید پرواز شما کنسل خواهد شد.

۷- گریه زیاد کودکان

درطول پرواز تلاش کنید تا کودک خود را ساکت نگه دارید یک روش خوب برای آرام نگه داشتن کودکان موسیقی آرامش بخش می باشد. اگر کودک شما زیاد گریه و سر و صدا کند که موجب شکایت مسافران دیگر شود، ممکن است باعث لغو پرواز شما بشود.

8- سوار شدن به هواپیما با بیماری مسری

اگر دچار بیماری مسری شدید که آن را به دیگران منتقل می کنید، سوار هواپیما نشوید. اگر از نظر ظاهری بیمار به نظر می رسید ممکن است کارکنان پرواز به تصور اینکه بیماری شما واگیر دار است، بلیت شما را لغو کنند.

۹- پوشیدن لباس نامناسب

یکی از قوانین ورود به هواپیما پوشیدن کفش، پیراهن و شلوار است. پوشیدن لباس نامناسب مانع از ورود شما به هواپیما می شود. این یک قانون بین المللی برای سوار شدن به هواپیما است و ارتباطی با  قوانین حکومت و کشورها ندارد.

10- حفظ نکردن آرامش

در موقعه سوار شدن به هواپیما اکثر مسافران دچار استرس می شوند تا به موقع به پرواز خود برسند به همین دلیل برخی ممکن است پرخاش کرده و یا رفتار غیر منطقی از خود نشان دهند. در هنگام سفر آرامش خود را حفظ کنید و رفتار درستی داشته باشد تا موجبات اخراج شما فراهم نشود.

11- توجه نکردن به تذکرهای کارکنان پرواز

اگر شما به هر علتی کاری مخالف قوانین پرواز انجام دهید، کارکنان ممکن است بارها به شما تذکر دهند و باید به تذکرات توجه کرده و رفتارتان را اصلاح کنید؛ اما اگر مجددا آن رفتارها را تکرار کنید از هواپیما اخراج خواهید شد.

12- رفتار نامناسب در دستشویی هواپیما

رفتار نادرست در دستشویی هواپیما مانند خاطره نویس و یا استعمال دخانیات ممنوع است.  در صورت انجام این کار مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد و یا  ممکن است شما را از هواپیما اخراج کنند.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt