7 نکته ترسناک در طول پرواز با هواپیما

7 نکته ترسناک در طول پرواز با هواپیما

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 شهریور ، 1397

7 نکته ترسناک در طول پرواز با هواپیما

سفر با هواپیما خطرات منحصر به خود را دارد. اما در این میان رازهای است که تنها خلبانان از آن اطلاع دارند حتی کسانی که زیاد اهل سفر با هواپیما هستند از این نکات مطلع نیستند. اگر می خواهید از این موارد ترسناک در حین پرواز آگاه شوید با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 به طور کلی سفر با هواپیما مانند سفر با سایر وسایل نقلیه خطرات منحصر به خود را دارد. اکثر افراد اطلاعی در حین سفر در مورد ایمنی و غذا دارند. اما در این میان رازهای است که تنها خلبانان از آن اطلاع دارند حتی کسانی که زیاد اهل سفر با هواپیما هستند از این نکات مطلع نیستند. اگر می خواهید از این موارد ترسناک در حین پرواز آگاه شوید با الفبای سفر همراه باشید.

ا. اختلال در هواپیما

ترسناک ترین مورد در حین پرواز این است که هواپیما دچار اختلال شود. در طول پرواز همه سعی می کنند به صورتی فکر کنند که هیچ گاه در هواپیما اختلالی ایجاد نمی شود. اما همیشه اینگونه نیست و گاهی مشکلاتی مانند قطع برق کابین خلبان یا خرابی باطری رخ می دهد و یا ممکن است هواپیما تنها با نیمی از موتور پرواز کند. اگر چه در اکثر اوقات  قبل از اینکه این مشکلات در پرواز اختلالی ایجاد کند برطرف می شود و هیچکس از این ایرادها مطلع نشده و پرواز به طور عادی ادامه پیدا می کند.

2.فرود پرتکان و پر تلاطم

در طول پرواز ممکن است فرود هواپیما ناهمواره باشد و این قضیه چندان خوشایند نیست. اما خلبان در برخی شرایط به ویژه مواقعی که باران می بارد به اجبار با شدت بیشتری هواپیما را به زمین می نشاند تا بتواند روی آب ترمز کند  واز لغزش آن جلوگیری کند و چون تقریبا اکثر حوادث در موقع فرود اتفاق می افتد، این قضیه مسافران را نگران می کند.

3. خوابیدن خلبانان در طول پرواز

این مورد ممکن است شما را نگران کند اما خلبان ها نیز نیاز به استراحت دارند و در موقع استراحت کمک خلبان کنترل پرواز را به دست می گیرد. در پروازهای طولانی مدت به طور معمول خلبان های بیشتری برای جایگزینی وجود دارد در پروازهای کمتر از 10 ساعت نیز 2 خلبان  برای هدایت پرواز وجود دارد.

4. پروازهای صبح آرام وپروازهای عصر و غروب پرتلاطم

کسانی که از لغزش های هواپیما احساس نگرانی می کنند، بهتر است که زمان پرواز خود را در صبح انتخاب کنند. طبق آمارها طوفان ها اکثرا در غروب و نیمه شب رخ می دهد ولی در صبح این اتفاق کمتر می افتد.

5.غذای متفاوت خلبانان

به دلیل  اینکه احتمال مسمویت غذایی کمتر باشد ،غذای خلبانان با مسافرین متفاوت است. آنها غذای تیم پرواز را که مخصوص گروه پرواز آماده می شود می خورند و یا حتی غذاهای خود را همراهشان می برند.

‏ ‏ ‏‏6.مواجه شدن هواپیما با رعد و برق ‏ ‏

این اتفاق ممکن است که سالی 1 بار برای هر هواپیمای رخ دهد و خوشبختانه هواپیما یا هیچ گونه آسیبی نمی بیند و یا آسیب خیلی جزیی می بیند، حتی عکسی نیز توسط یک مسافر خط هوایی کره از لحظه برخورد رعد و برق با بال هواپیما گرفته شده است اگرچه این صحنه ترسناک است اما آسیبی به هواپیما وارد نشده است.

7‏. تنها 15 دقیقه هوا برای تنفس در ماسک اکسیژن

در شرایط اضطراری و به وجود آمدن جوی نامطلوب، مسافران برای استفاده از ماسک اکسیژن تنها چند ثانیه فرصت دارند و نکته مورد توجه این است که تنها 15 دقیقه می توانند برای تنفس از آن استفاده کنند. هر چند در طول این مدت خلبان برای رفع این نیاز در مسافران باید ارتفاع هواپیما را کم کند تا بدون نیاز به ماسک تنفس کنند.
‏ ‏ ‏ ‏

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt