غذاهای ممنوعه قبل از سفر هوایی چیست؟

غذاهای ممنوعه قبل از سفر هوایی چیست؟

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 شهریور ، 1397

غذاهای ممنوعه قبل از سفر هوایی چیست؟

زمانی که قصد سفر دارید قبل از سفر خود در فرودگاه ممکن است که احساس گرسنگی کنید،اما بهتر است قبل از پرواز از خوردن یک سری از غذاها اجتناب کنید تا دچار معده درد نشوید.اما این غذاهای ممنوعه قبل پرواز چه غذاهایی هستند؟ با الفبای سفر آنها را مرور می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زمانی که قصد سفر به کشور دیگر را دارید قبل از سفر خود در فرودگاه ممکن است که احساس گرسنگی کنید و برای رفع آن به رستوران بروید اما بهتر است قبل از پرواز از خوردن یک سری از غذاها اجتناب کنید تا دچار روده و یا معده درد در حین پرواز نشوید. اما این غذاهای ممنوعه قبل پرواز چه غذاهایی هستن؟؟د با الفبای سفر آنها را مرور می کنیم.

نوشیدنی های گازدار

قبل از پرواز از خوردن نوشابه ها و آبمیوه های گاز دار اجتناب کنید. این نوشیدنها نفخ  ایجاد می کند و باعث می شود در طول پرواز احساس خوبی نداشته باشید. حباب های گاز اين نوشيدنی ها، مانند بالن های کوچکی داخل معده، با تغيير فشار هوا باد کرده  و بزرگ می شوند و موجب نارحتی در معده می شوند.

سبزیجات کلمی

مصرف این نوع سبزیجات که شامل گل کلم، کلم بوک چوی، کلم بروکلی، کلم کالی و سایر انواع کلم هستند در طول پرواز احساس پر باد بودن به شما می دهد و معدتان را اذیت می کنند. برای مصرف سبزیجات در طول پرواز به جای این نوع سبزیجات کلمی از سیزی خوردن و سبزیجات تازه استفاده کنید

اسنک های شور و تند

از خوردن اسنک های و غذاهای شور و تند مانند بادام زمینی پرهیز کنید. نمک بیش از اندازه این غذاها باعث تشنگی می شوند و در طول پرواز دائما دچار تشنگی خواهید شد. هر چند این نوع تنغلات در موقع سفر بسیار وسوسه انگیز هستند اما خوردن این نوع خوارکیها را به زمان دیگری بسپارید.

کافئین زیاد

نوشیدن بیش از اندازه چای و قهوه درطول پرواز برای شما مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر دستشویی رفتن مکرر موجب می شود احساس دهیدراته بودن کنید. همچنین قهوه زمان بندی خواب شما را به هم می ریزد. چای و قهوه 2 نوع نوشیدنی محبوب محسوب می شوند اما بهتر است از مصرف زیادشان در طول پرواز خود داری کنید.

 غذاهای شیرین

در پرواز خود زیاد به سراغ غذاهای شیرین نروید زیرا که قند خونتان را بالا برده و احساس گرسنگی و کسل بودن به شما می دهد. هر چند این نوع خوراکیها پرطرفدار هستند اما بهتر است در هواپیما زیاد به سراغشان نروید.

آدامس نعنایی و بدون قند

این نوع آدامس ها دارای زایلیتول، مانیتول و سوربیتول هستند که باعث سرعت بخشیدن در هضم غذا می شوند و احساس نفخ یا اسهال را ایجاد می کنند. سعی کنید به جای خوردن این نوع آدامسها، میوه بخورید.

غذاهای سرشار از پروتئین

انتخاب غذاهای حاوی پروتئین مانند تخم مرغ، پودرهای پروتئین یا گوشت قبل از پروازهای طولانی مدت مناسب نیستند. زیراکه میکروب هایی تولید می کنند که موجب گاز سولفید هیدروژن می شوند. خوردن این نوع غذاهای پر خاصیت را بعد از پرواز قرار دهید.

حبوبات

حبوبات نيز از ديگر غذاهای نفاخ هستند. تعداد کثیری از سبزيجات و حبوبات دارای نوعی شکر غيرقابل هضم هستند که باعث نفخ می شوند. قبل از پرواز خود به سراغ حبوبات نروید. اگر هم به خوردن این نوع خوراکی اصرار می ورزید قبل از مصرفشان حداقل 1 یا 2 روز آنها را خیس کنید.

غذاهای سرخ کرده و فست فود

هضم غذاهای سرخ کرده و فست فود که سرشار از چربی و روغن است در پرواز بسیار دشوار است. این نوع غذاها باعث سوزش معده شده و حتی ممکن است احتمال بیماریی چون لخته شدن خود در سياهرگ (DVT)را افزايش می دهد. ممکن است قبل از پرواز گرسنه باشید و سراغ این غذاهای اشتها آور بروید اما خوردن فست فود در طول پرواز معدتان را اذیت می کند.

سير

از خوردن سیر قبل از پرواز خود اجتناب کنید چراکه بوی بد در دهان ایجاد می کند و حتی مسواک زدن دندان ها نیز این بوی بد را رفع نمی کند. سير دارای سولفوريک است و توسط جريان خون و ريه جذب مي شود، غذای بسیار مفید است اما قبل از پرواز خود از مصرف سیر خودداری کنید.

  
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt