جاهای دیدنی سن پترزبورگ

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1403

جاهای دیدنی سن پترزبورگ | معرفی 17 جاذبه

در این مقاله قرار است 17 جاذبه از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را به شما معرفی کنیم و به بررسی هرکدام از مکان‌های گردشگری آن بپردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سن ‌پترزبورگ پس از مسکو، دومین شهر بزرگ روسیه و یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا است. این شهر که در مجاورت دریای بالتیک و رود نوا قرار دارد، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع سالانه میزبان بیش از ۱۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان است. ساحل سن پترزبورگ، مراکز خرید و اماکن دیدنی این شهر تنها بخشی از  بهترین جاهای دیدنی و تماشایی سن پترزبورگ هستند. تلفیق معماری، هنر و فرهنگ روسیه تزاری و روسیه مدرن، باعث افزایش محبوبیت این شهر شده است. با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ را با هم بررسی کنیم.

1. باغ تابستانی

یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ باغ تابستانی است که در کنار رودخانه فونتانکا قرار دارد. این کاخ نیز مانند کاخ یوسوپوف در قرن هجدهم، در دوران پیتر کبیر، به دستور پادشاه ساخته شده است. طراحی هوشمندانه باغ، مجسمه‌های مرمری بی‌نظیر، گیاهان نادر و فواره‌های زیبا بخشی از ویژگی‌های باغ تابستانی هستند. این باغ از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بازسازی شد و حالا یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ با خرید تور روسیه در میان گردشگران است.

باغ تابستانی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

تصویری از باغ تابستانی

2. جزیره واسیلیوسکی

جزیره واسیلیوسکی یکی از چهل جزیره سن ‌پترزبورگ و البته مهم‌ترین آن‌ها است که با رزرو تور مسکو می‌توانید از این جریزۀ جذاب دیدن کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ حتماً به این جزیره بروید. در موزه بیولوژیکی واقع در جزیره واسیلیوسکی از عجایبی نظیر قلب و اسکلت پیتر کبیر نگهداری می‌شود که دیدن آن می‌تواند شما را بسیار هیجان‌زده کند.

جزیره واسیلیوسکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

عکسی از جزیره واسیلیوسکی 

3. موزه دولتی روسیه

موزه دولتی روسیه واقع در سن پترزبورگ، در سال ۱۸۷۲ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. آثار به‌جامانده از خاندان رومانف، بناهای یادبود باقی‌مانده از دوران باستان، جواهرات، آثار سرامیکی و شیشه‌ای و پوشاک ملی این کشور را می‌توانید در این موزه دو طبقه تماشا کنید.

موزه دولتی روسیه از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

تصویری از موزه دولتی روسیه 

4. موزه هرمیتاژ

یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های هنر و تاریخ جهان موزه هرمیتاژ (آرمیتاژ) است. موزه هرمیتاژ مجموعه‌ای بی‌نظیری از آثار هنری، تاریخی، باستانی و هنرهای دستی دوران مختلف تاریخ را در خود جای داده است. شما می‌توانید در موزه هرمیتاژ آثار هنری هنرمندان مشهوری نظیر لئوناردو داوینچی، رامبرانت، میکل آنژ، ونسان ونگوگ و هنرمندان بزرگ دیگر را تماشا کنید.

موزه هرمیتاژ از مکان های دیدنی سن پترزبورگ

عکسی از موزه هرمیتاژ 

5. الیسیف امپریوم

گریگوری گریگوریویچ الیسیف یکی از اشراف‌زادگان روسیه تزاری در اواخر قرن نوزده میلادی تصمیم گرفت برای گسترش کسب‌وکار خانواده خود یک ساختمان باشکوه احداث کند. ساختمان الیسیف امپریوم در سال ۱۹۰۳ با مجلل‌ترین مصالح و کالای تزییناتی ساخته شد. این فروشگاه در حال حاضر یکی مراکز خرید سنت پترزبورگ است که به فروش محصولات لوکس و گران‌قیمت شکلات، قهوه، عطر، پوشاک و سایر کالاهای تجملاتی شهرت دارد.

6. کاخ پترهوف

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ کاخ پترهوف نام دارد. این کاخ توسط پیتر کبیر یکی از اقامتگاه‌های تابستانی و البته باشکوه‌ترین کاخ‌های اروپایی‌ او در قرن هجدهم میلادی ساخته شد. تعداد کاخ‌هایی که در دوران پیتر کبیر ساخته شده است نشان از تمایل این پادشاه به کاخ‌های بزرگ و مجلل دارد. آبنماهای زیبا و بزرگ، موزه‌های واقع در کاخ و باغ‌های سرسبز مواردی هستند که در خاطر شما همیشه ثبت می‌شوند.

کاخ پترهوف از اماکن دیدنی سن پترزبورگ

تصویری از کاخ پترهوف 

7. کاخ کاترین

یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر تسارسکو سلو، شهری در نزدیکی سن‌پترزبورگ، کاخ کاترین است. کاخ کاترین که به پیتر کبیر و همسرش تعلق داشت به عنوان نمونۀ‌ شگفت‌انگیزی از کاخ‌های سلطنتی روسیه تزاری شناخته می‌شود. سالن‌ها و سرسراهای زیبای ساخته‌شده به سبک معماری باروک، اتاق‌هایی با تزیینات طلا و از همه مهم‌تر اتاق فیروزه‌ای رنگ کاترین، مواردی هستند که باعث افزایش محبوبیت این کاخ در میان گردشگران شده‌‌اند.

کاخ کاترین از اماکن دیدنی سن پترزبورگ

عکسی از کاخ کاترین

8. کاخ یوسوپوف

کاخ یوسوپوف یا کاخ مویکای یکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ واقع در خیابان مویکا است. این کاخ در سال ۱۷۷۰ و در دوران پادشاهی پیتر کبیر ساخته شد. جالب است بدانید پنج نسل از خاندان ثروتمند یوسوپوف در این کاخ زندگی می‌کردند. مهم‌ترین واقعۀ تاریخی که در این کاخ رخ داده و باعث افزایش شهرتش شده است، قتل راسپوتین، مرموزترین شخصیت تاریخی روسیه است. بازدید از کاخ یوسوپوف، که یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ محسوب می‌شود، در حال حاضر برای گردشگران آزاد است.

کاخ یوسوپوف از نقاط دیدنی سن پترزبورگ

عکسی از کاخ یوسوپوف 

9. خیابان نوسکی

از مهم‌ترین مناطق دیدنی سن پترزبورگ می‌توانیم به خیابان نوسکی پراسپکت اشاره کنیم. اگر اهل خرید هستید، این خیابان مملوء از فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوع است که پوشاک و کالاهای مختلف برندهای مطرح جهان را در اختیار شما قرار می‌دهند. علاوه‌براین، پیاده‌روی در خیابان نوسکی که یکی از نورانی‌ترین خیابان‌های این شهر است، حال‌وهوای دیگری دارد. اگر قصد دارید در طول فصل زمستان به روسیه سفر کنید و از تماشای شب های سفید سن پترزبورگ لذت ببرید، خیابان نوسکی را از یاد نبرید.

خیابان نوسکی در سن پترزبورگ

عکسی از خیابان نوسکی

10. میدان کاخ

فضای شهرهای بزرگ روسیه به‌تنهایی جاذبه گردشگری هستند! یکی از مهم‌ترین اماکن دیدنی سن پترزبورگ میدان کاخ نام دارد. میدان کاخ میدان اصلی شهر است که در آن اتفاقات تاریخی فراوانی رخ داده است. علاوه‌بر‌این، کاخ زمستان در شمال میدان و ستاد کل نیروهای گارد سلطنتی نیز در ضلع شرقی قرار دارند. ستون الکساندر، که یکی از نقاط دیدنی سن پترزبورگ است، درست در وسط میدان واقع شده است.

میدان کاخ از اماکن دیدنی سن پترزبورگ

عکسی از میدان کاخ

11. تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی یکی از نمادهای هنری و فرهنگی سن ‌پترزبورگ و از معروفترین جاهای دیدنی روسیه است. این سالن تئاتر یکی از مشهورترین سالن‌های تئاتر، اپرا و باله در جهان به شمار می‌آید و یکی از مراکز برجسته فرهنگی روسیه شناخته می‌شود. سالن تئاتر مارینسکی در سال ۱۸۶۰ میلادی تأسیس شد و از آن زمان تا امروز محل اصلی اجرای اپرا، باله‌، کنسرت‌های سمفونیک و اجرای موسیقی کلاسیک است.

تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ

عکسی از تئاتر مارینسکی 

12. کلیسای جامع سنت ایزاک

یکی دیگر از شاهکارهای معماری روسیه کلیسای جامع سنت ایزاک نام دارد که از بزرگ‌ترین کلیساهای ارتودوکس جهان و یکی از بناهای مذهبی برجسته در روسیه به شمار می‌رود. معماری این کلیسا به سبک نئوکلاسیک و فضای داخلی آن با تزیینات مجلل و نقاشی‌های دیواری بی‌نظیر مزین شده است. گنبد طلایی این کلیسا از تمامی نقاط شهر قابل‌مشاهده است.  

کلیسای جامع سنت ایزاک از اماکن دیدنی سن پترزبورگ

عکسی از کلیسای جامع سنت ایزاک 

13. قلعه پیتر و پائول

یکی دیگر از جاهای دیدنی سن پترزبورگ قلعه پیتر و پائول نام دارد. این قلعه در سال ۱۷۰۳ و به دستور پیتر کبیر در یکی از جزایر سن پترزبورگ ساخته شد. در داخل این قلعه کلیسای پیتر و پائول واقع شده که محل دفن تعدادی از تزارهای رومانف است. علاوه‌بر این کلیسا، یک موزه تاریخی، یک برج مرتفع و فضای مخصوص برگزاری نمایشگاه‌های هنری نیز در این قلعه وجود دارد.

قلعه پیتر و پائول از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

تصویری از قلعه پیتر و پائول 

14. کلیسای ناجی در خون

اکثر مردم روسیه از قرن‌های گذشته تا امروز مسیحیان ارتدوکس هستند؛ بنابراین وجود کلیساهای متعدد در شهرهای مطرح این کشور دور از انتظار نیست. کلیسای ناجی در خون یا کلیسای رستاخیز عیسی مسیح در قرن نوزدهم میلادی و به دستور الکساندر سوم ساخته شد. این کلیسا را آلفرد پارلند به سبک معماری روسی قرن شانزدهم میلادی طراحی کرد و تضاد قابل‌توجهی با محیط اطراف خود دارد. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید تور خارجی از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ بازدید کنید.

کلیسای ناجی در خون از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

عکسی از کلیسای ناجی در خون 

15. اسب سواری برنزی

اسب سواری برنزی مشهورترین نماد سن پترزبورگ و تصویری از پیتر کبیر است. این تندیس برنزی را اتین موریس فالکونه، مجسمه‌ساز فرانسوی، به دستور کاترین ساخت. در بالای پایۀ این مجسمه، مجسمه‌ای از پیتر کبیر ایستاده روی اسبش نشان داده می‌شود که نمایان‌گر اقتدار و قدرت این رهبر بزرگ روسیه است. جالب است بدانید از این مجسمۀ ارزشمند در طول جنگ جهانی دوم و طی ۹۰۰ روز محاصره لنینگراد با کیسه‌‌های شن و ماسه مراقبت می‌شد.

اسب سواری برنزی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

عکسی از اسب سواری برنزی 

16. رودخانه ها و کانال ها

رودخانه‌ها و کانال‌های متعددی که در سراسر شهر سن پتزربورگ قرار دارند باعث شده‌اند که به این شهر، لقب ونیز شمال داده شود. وجود ۸۰۰ پل بزرگ و کوچک، کانال‌های آب فراوان و و از همه مهم‌تر وجود رود نوا که مهم‌ترین آبراهه این شهر است، نقش بسزایی در محبوبیت این شهر در طول تاریخ ایفا می‌کنند. رودخانه نوا، رود مویکا، رود اسمولنکا، رود اوختا، رود فونتانکا، کانال کریوکوف، کانال گریبایدوف و کانال سوان تنها بخشی از رودخانه‌ها و کانال‌های شهر توریستی سن پتزربورگ هستند.

17. گرند ماکت روسیه

گرند ماکت روسیه در واقع ماکت مینیاتوری روسیه و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مینیاتوری جهان است. این ماکت ۸۰۰ متر مربع وسعت دارد و در آن شهرها و روستاهای روسیه، جاذبه‌های گردشگری این کشور، سایت‌های تاریخی و باستانی، کوه‌ها و جاده‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. با خرید تور ترکیبی روسیه و حضور در گرند ماکت روسیه واقع در سن پتزربورگ می‌توانید با آثار هنری، معماری، فرهنگ و حتی تاریخ روسیه آشنا شوید و سراسر روسیه را در عرض چند ساعت طی کنید.

گرند ماکت روسیه از مکان های دیدنی سن پترزبورگ

تصویری از گرند ماکت روسیه 

شما از کدام جاهای دیدنی سن پترزبورگ بازدید می کنید؟

بخش مهم از شکوه و عظمت روسیه در دل شهر سن پترزبورگ نهفته شده است. با قدم زدن در این شهر و بازدید از جاهای دیدنی سن پترزبورگ آن در دل تاریخ قدم برمی‌دارید و با هزاران هزار داستان شگفت‌انگیز همراه شوید. هرکدام از این دیدنی‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زنند و زندگی شما را برای همیشه به دو بخش قبل و بعد از دیدن سن پترزبورگ تقسیم می‌کنند. پس با تمام وجود لذت ببرید و جای ما را هم خالی کنید.

سؤالات متداول:

1. جاهای دیدنی و مشهور سن پترزبورگ چه نام دارند؟

گرند ماکت روسیه، رود مویکا، رود اسمولنکا، رود فونتانکا، کانال کریوکوف، کانال گریبایدوف، کانال سوان، اسب سواری برنزی، تئاتر مارینسکی، خیابان نوسکی، میدان کاخ، کاخ کاترین، کاخ یوسوپوف، موزه هرمیتاژ و کاخ پترهوف از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ هستند.

2. سن پترزبورگ چه کلیساهای دیدنی و معروفی دارد؟

کلیسای جامع سنت ایزاک و کلیسای ناجی در خون از جمله کلیساهای مشهور و دیدنی در سن پترزبورگ هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt